Η Renault κάνει σημαντικά βήματα προς τη δημιουργία ενός κόμβου κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων στη βόρεια Γαλλία, σε μια προσπάθεια να ανταγωνιστεί καλύτερα στην ταχέως αναπτυσσόμενη αγορά ηλεκτρικών οχημάτων της Ευρώπης.

Η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία πρόκειται να ανακοινώσει την προσεχή εβδομάδα τις γενικές γραμμές ενός σχεδίου για τη συνένωση των δραστηριοτήτων σε τρεις υφιστάμενες εγκαταστάσεις, στο Douai, στο Maubeuge και στο Ruitz< σε μια ξεχωριστή και πλήρως ελεγχόμενη νομική οντότητα, σύμφωνα με άτομα που γνωρίζουν το θέμα.

Αυτό θα ανοίξει το δρόμο για συνομιλίες με τους εκπροσώπους των εργαζομένων σχετικά με τις αμοιβές και τις συνθήκες εργασίας στα εργοστάσια, δήλωσαν οι άνθρωποι, οι οποίοι ζήτησαν να μην κατονομαστούν επειδή οι πληροφορίες δεν είναι δημόσιες.

Ο κόμβος EV, ο οποίος θα μπορούσε να παράγει έως και 400.000 οχήματα, αποτελεί βασικό μέρος της στρατηγικής του διευθύνοντος συμβούλου Luca de Meo για την αναστροφή της προβληματικής αυτοκινητοβιομηχανίας και την ενίσχυση της παραγωγής ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων.

Η κίνηση αυτή θα βοηθήσει επίσης στην εκπλήρωση της δέσμευσης προς το γαλλικό κράτος, τον ισχυρότερο μέτοχο της Renault, να διατηρήσει τις θέσεις εργασίας και την τεχνολογία EV στη Γαλλία.

Λίγο μετά την ανάληψη των καθηκόντων του το 2020, ο de Meo δήλωσε στα συνδικάτα ότι η ανάπτυξη ενός EV που θα κοστίζει λιγότερο από 20.000 ευρώ (24.400 δολάρια) ήταν ζωτικής σημασίας για την εταιρεία.

Το… γερασμένο μοντέλο της Zoe ήταν το κορυφαίο σε πωλήσεις ηλεκτρικό αυτοκίνητο με μπαταρία στην Ευρώπη πέρυσι, αλλά κινδυνεύει να ξεπεραστεί φέτος από τα μοντέλα της Tesla και της Volkswagen.

Ο διευθύνων σύμβουλος παρουσίασε έκτοτε τη μελλοντική ηλεκτρική σειρά Megane που θα κατασκευάζεται στο Douai, ενώ η Maubeuge κατασκευάζει ήδη μπαταριοκίνητες εκδόσεις του φορτηγού διανομής Kangoo.

Τον Ιανουάριο, ο de Meo επισήμανε ένα σχέδιο για την αναβίωση του δημοφιλούς Renault 5 ως ένα προσιτό EV, αν και προειδοποίησε ότι η συναρμολόγησή του στη Γαλλία θα απαιτούσε να πάρει τα συνδικάτα και τους προμηθευτές μαζί του. Η εταιρεία παράγει ήδη το ηλεκτρικό crossover Dacia Spring στην Κίνα και το πουλάει στην Ευρώπη.

Η Renault έχει πει στους επενδυτές ότι το 2021 θα είναι μια πρόκληση μετά από μια χειρότερη από την αναμενόμενη ετήσια καθαρή ζημία 8 δισεκατομμυρίων ευρώ πέρυσι. Η εταιρεία μειώνει το κόστος και συρρικνώνει το εργατικό δυναμικό της στη Γαλλία, ενώ ταυτόχρονα παλεύει με τη διακοπή της παραγωγής λόγω ελλείψεων σε ημιαγωγούς.

Πέρυσι, η αυτοκινητοβιομηχανία δέχτηκε έντονες πιέσεις από τον πρόεδρο Emmanuel Macron σχετικά με τις θέσεις εργασίας και το μέλλον των εργοστασίων στη βόρεια Γαλλία, ενώ έλαβε δάνειο ύψους 5 δισεκατομμυρίων ευρώ με κρατική στήριξη για να ξεπεράσει την πανδημία.

Share: