Η κυβέρνηση της Ιταλίας βρίσκεται σε συνομιλίες με την Stellantis σχετικά με την επένδυση στην κατασκευή μπαταριών για ηλεκτρικά οχήματα στη χώρα.

H συνάντηση στη Ρώμη την περασμένη εβδομάδα εβδομάδα μεταξύ του προέδρου της Stellantis, John Elkann, του διευθύνοντος συμβούλου Carlos Tavares και του Giancarlo Giorgetti, υπουργού οικονομικής ανάπτυξης της Ιταλίας, επικεντρώθηκε γύρω από το μέλλον της ηλεκτροκίνησης στη χώρα.

Ο Giorgetti ζήτησε διαβεβαιώσεις από τη Stellantis ότι η Ιταλία θα παραμείνει μία από τις κύριες χώρες όπου η εταιρεία θα κατασκευάζει οχήματα και ρώτησε για τα σχέδια επενδύσεων στην κατασκευή μπαταριών στο Mirafiori, την κύρια βιομηχανική περιοχή της Fiat στο Τορίνο.

Οι συζητήσεις βρίσκονται σε πρώιμο στάδιο, δεν έχει ληφθεί οριστική απόφαση και η εταιρεία θα μπορούσε να αποφασίσει να επενδύσει στην παραγωγή μπαταριών αλλού.

Στο πλαίσιο της προώθησης της «πράσινης» μετάβασης, η κυβέρνηση του Mario Draghi σχεδιάζει να επενδύσει περίπου 25 δισεκατομμύρια ευρώ από τα κεφάλαια ανάκαμψης της Ευρωπαϊκής Ένωσης σε νέες υποδομές και να συμπληρώσει το ποσό αυτό με εγχώρια κεφάλαια για μια συνολική επένδυση άνω των 31 δισεκατομμυρίων ευρώ.

Το σχέδιο προβλέπει την ανανέωση του στόλου των δημόσιων μεταφορών με οχήματα μηδενικών και χαμηλών εκπομπών και τη διάθεση περίπου 8,5 δισεκατομμυρίων ευρώ για τη βιώσιμη κινητικότητα, συμπεριλαμβανομένων 21.000 δημόσιων σταθμών ταχείας φόρτισης.

Ο Tavares έχει δεσμευθεί να επιταχύνει την ηλεκτρική «στροφή» της Stellantis και προβλέπει ότι τα αυτοκίνητα με μπαταρία θα αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το ένα τρίτο των ευρωπαϊκών πωλήσεών της μέχρι τα μέσα της δεκαετίας.
Ο κατασκευαστής των Fiat, Peugeot και Jeep αναμένει να τριπλασιάσει τις πωλήσεις των plug-in υβριδικών και πλήρως ηλεκτρικών οχημάτων σε περισσότερες από 400.000 μονάδες φέτος.

Ο διευθύνων σύμβουλος δήλωσε τον περασμένο μήνα ότι η Stellantis θα επιδιώξει να εξασφαλίσει 250 γιγαβατώρες χωρητικότητας μπαταριών μέχρι το τέλος της δεκαετίας.

Οι αποφάσεις για την ανάπτυξη πρόσθετων εργοστασίων μπαταριών στην Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική θα μπορούσαν να ληφθούν φέτος, ενώ η εταιρεία έχει προγραμματίσει για τις 8 Ιουλίου ενημέρωση των επενδυτών σχετικά με τη στρατηγική της για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Η Fiat κατασκευάζει αυτοκίνητα στο εμβληματικό εργοστάσιο Mirafiori από το 1939. Το Mirafiori αποτελεί ήδη κόμβο για την παραγωγή EV της εταιρείας, ξεκινώντας με την ηλεκτρική έκδοση του Fiat 500.

Η Stellantis σχεδιάζει να ξεκινήσει την παραγωγή ηλεκτρικών εκδόσεων των μοντέλων Gran Turismo και Gran Cabrio της Maserati στο Τορίνο στα μέσα του 2022.

Share: