Η Stellantis αναπτύσσει ένα ευρωπαϊκό δίκτυο φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων (EV) σε συνεργασία με την ιταλική εταιρεία The F Charging. Τα σχέδια που ανακοινώθηκαν περιλαμβάνουν περισσότερες από 15.000 τοποθεσίες με συνολικά δύο εκατομμύρια θέσεις στάθμευσης έως το 2025. Η διάθεση θα ξεκινήσει σύντομα.

Η Stellantis και η F-Charging εκτιμούν ότι θα ξεκινήσουν την κατασκευή του δικτύου φέτος, ξεκινώντας από την Ιταλία. Στη συνέχεια, το δίκτυο θα επεκταθεί σε “ολόκληρη την Ευρώπη”, ανακοίνωσαν οι εταίροι χωρίς να μπουν σε λεπτομέρειες.

Ωστόσο, ενώ η συνεργασία ανακοινώθηκε σήμερα, οι προετοιμασίες στα παρασκήνια είχαν ήδη ξεκινήσει. Η F Charging και η Stallentis δήλωσαν ότι έχουν ήδη εντοπίσει πάνω από 1.000 ιδιοκτήτες ή διαχειριστές τοποθεσιών σε όλη την Ευρώπη που είναι πιθανώς υποψήφιοι για συνεργασία.

Επιπλέον, το έργο είναι μέρος των πρόσφατων προσπαθειών της Stellantis να εξηλεκτρίσει. «Η Stellantis εργάζεται για τη δημιουργία στρατηγικών συνεργασιών για τη διάδοση της ηλεκτρικής κινητικότητας», δήλωσε η Anne-Lise Richard, επικεφαλής της παγκόσμιας επιχειρηματικής μονάδας e-Mobility στη Stellantis.

Συγκεκριμένα, η Stellantis συμμετέχει στο έργο μέσω της επιχειρηματικής μονάδας ηλεκτρικής κινητικότητας της θυγατρικής της FCA Italy SpA. Πόσο θα επενδύσει η Stellantis ή η FCA Italy και ο συνεργάτης της The F Charging στο νέο δίκτυο φόρτισης και αν θα χρησιμοποιηθούν προγράμματα κρατικών επιδοτήσεων, δεν είναι σαφές από την ανακοίνωση της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Ενώ η F Charging βασίζεται μέχρι τώρα κυρίως σε γρήγορους φορτιστές, το κοινό δίκτυο με τη Stellantis αναμένεται να περιλαμβάνει τόσο σημεία φόρτισης AC όσο και DC. Ο προγραμματισμός «θα εμπλέξει ενεργά τους πελάτες, τους ιδιοκτήτες και τους χειριστές των επιλεγμένων τοποθεσιών, για να ορίσουν προσαρμοσμένες λύσεις για κάθε τύπο τοποθεσίας και πελατών», γράφουν οι δύο εταίροι. Ενώ το δίκτυο θα είναι ανοιχτό για το κοινό, οι πελάτες της Stellantis θα λάβουν “αποκλειστικούς όρους” που δεν έχουν ακόμη καθοριστεί.

 

Η εγκατάσταση θα ξεκινήσει πριν από το τέλος του έτους στην Ιταλία. Η Stellantis δεν αποκαλύπτει περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το πρόγραμμα και τις ακριβείς τοποθεσίες. Ωστόσο, οι φορτιστές θα περιλαμβάνουν τοποθεσίες σε κέντρα πόλεων ή δημόσια ιδρύματα (π.χ. νοσοκομεία και σχολεία) και κόμβους μεταφορών και σημεία λιανικής πώλησης και όχι μόνο για παράδειγμα στους αυτοκινητόδρομους. Συνολικά, οι εταίροι στοχεύουν στην εγκατάσταση γρήγορων φορτιστών σε 15.000 τοποθεσίες που καλύπτουν δύο εκατομμύρια θέσεις στάθμευσης έως το 2025.

Και πάλι, πρέπει να δούμε πόσους φορτιστές AC και DC θα περιλαμβάνει το δίκτυο. Αυτό που είναι γνωστό είναι ότι η Stellantis και η The F Charging στοχεύουν στη χρήση ενέργειας χωρίς άνθρακα, «με τη φιλοδοξία να επεκτείνουν αυτήν την προσέγγιση σε ολόκληρη την αλυσίδα».

Η συνεργασία μεταξύ Stellantis και The F Charging θα περιλαμβάνει επίσης το Free2Move eSolutions ως πιθανό πάροχο υλικού, γράφουν οι εταίροι. Ως αποτέλεσμα της κοινής επιχείρησης μεταξύ Stellantis και NHOA, το Free2Move επικεντρώνεται στην προσφορά προϊόντων και υπηρεσιών ηλεκτρικής κινητικότητας στη Νότια Ευρώπη.

Η F Charging είχε ήδη συνδέσεις με την Stellantis από την αρχή: Ο συνιδρυτής Federico Fea εργάστηκε στην FiatChrysler Automobiles στην EMEA Business Development και αργότερα ήταν Chief Innovation Officer στην Endesa. Ο δεύτερος συνιδρυτής, Andrea Brendan, είναι πρώην διευθύνων σύμβουλος της Endesa, μιας ισπανικής εταιρείας κοινής ωφέλειας.

Share: