Η Volkswagen δήλωσε ότι πιθανότατα θα διπλασιάσει τις πωλήσεις των ηλεκτρικών οχημάτων της στην Κίνα φέτος και σκοπεύει να τα πάει ακόμα καλύτερα, αλλά η αυτοκινητοβιομηχανία θα μπορούσε να εμποδιστεί από την έλλειψη ημιαγωγών.
Η σειρά ID, την οποία παράγει η Volkswagen στις κινεζικές κοινοπραξίες της με τη SAIC Motor και τον Όμιλο FAW, είναι η ραχοκοκαλιά των φιλοδοξιών της για EV στην Κίνα, τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο.
Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία πούλησε 70.625 από τα ηλεκτρικά της οχήματα ID στην Κίνα πέρυσι, χάνοντας τον στόχο της να πουλήσει 80.000 έως 100.000 αυτοκίνητα, με την παραγωγή να επηρεάζεται επίσης από περιφερειακές εστίες COVID-19 εκτός από ζητήματα που σχετίζονται με τσιπ.
Ο επικεφαλής της Volkswagen για την Κίνα, Stephan Wollenstein, δήλωσε σε μια ενημέρωση στο Πεκίνο ότι η αυτοκινητοβιομηχανία θα ήθελε ακόμα να διπλασιάσει το αρχικό της σχέδιο, αλλά ότι ο στόχος «δεν διασφαλίζεται επί του παρόντος από τις προμήθειες ημιαγωγών που βλέπουμε αυτήν τη στιγμή».
Πρόσθεσε, ωστόσο, ότι είναι «αρκετά θετικός ότι θα δούμε διπλασιασμό των πραγματικών πωλήσεων».
Ο Όμιλος Volkswagen, ο οποίος κατέχει κι άλλες μάρκες όπως η Audi, η Lamborghini και η Porsche, πούλησε 3,3 εκατομμύρια αυτοκίνητα στην Κίνα πέρυσι, μειωμένα κατά 14%, είπε ο Wollenstein.
Η εταιρεία στοχεύει να ενισχύσει αυτόν τον αριθμό κατά περίπου 15% ή περίπου 500.000 μονάδες φέτος, αν και είπε ότι αυτό εξαρτάται επίσης από την κατάσταση της προσφοράς τσιπ.
Η έλλειψη τσιπ, που χρησιμοποιούνται σε οτιδήποτε, από αισθητήρες φρένων μέχρι υδραυλικό τιμόνι και συστήματα ψυχαγωγίας, έχει οδηγήσει τις αυτοκινητοβιομηχανίες σε όλο τον κόσμο να μειώσουν ή να αναστείλουν την παραγωγή, αυξάνοντας τις τιμές τόσο των νέων όσο και των μεταχειρισμένων οχημάτων εν μέσω ισχυρής ζήτησης από τους καταναλωτές.
Ενώ η αγορά EV της Κίνας γνωρίζει πολύ ισχυρή ανάπτυξη, οι περισσότερες ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες υστερούν έναντι των κινέζων ομολόγων τους στο σχεδιασμό έξυπνων αυτοκινήτων που είναι ελκυστικά.
Η αγορά κυριαρχείται πλέον από κινεζικές μάρκες, με επικεφαλής την BYD και τη Wuling – μέρος του ομίλου GM. Ενώ η Tesla κατατάσσεται ως Νο. 3, είναι η μόνη ξένη μάρκα μεταξύ των 10 κορυφαίων.
Περίπου το 15% όλων των επιβατικών αυτοκινήτων που αγοράστηκαν στην Κίνα πέρυσι έως τον Νοέμβριο ήταν είτε ηλεκτρικά αυτοκίνητα είτε ηλεκτρικά υβριδικά plug-in, σύμφωνα με τον Russo. Μόνο το Νοέμβριο, οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων αντιπροσώπευαν το 21% των συνολικών πωλήσεων επιβατικών αυτοκινήτων στην Κίνα.