Κατά τη διάρκεια μιας διαδικτυακής εκδήλωσης με την ονομασία «Tech Moment”, η Volvo Cars ανακοίνωσε λεπτομέρειες για τη φιλόδοξη στρατηγική της για τις μπαταρίες, αλλά και για άλλες τεχνολογίες ασφάλειας και λογισμικού που αναμένεται να υιοθετηθούν στην επόμενη γενιά των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων της Volvo.

Το κύριο μήνυμα της εκδήλωσης είναι ότι η Volvo δεν θέλει πλέον απλώς να αγοράζει νέες τεχνολογίες, αλλά θέλει να τις φέρει κάτω από τη δική της στέγη με τη βοήθεια συνεργατών όπως η Google, η Luminar, η Northvolt και η NVIDIA και να κατανοήσει όλες τις λεπτομέρειές τους.

Φυσικά, αυτό ισχύει πρώτα και κύρια για τις μπαταρίες. «Πρέπει να μάθουμε περισσότερα, πρέπει να κατανοήσουμε τις μπαταρίες με τον ίδιο τρόπο που κατανοούμε τον κινητήρα εσωτερικής καύσης», δήλωσε ο CEO Håkan Samuelsson κατά την έναρξη της ζωντανής εκδήλωσης.

Για τις μπαταρίες ιόντων λιθίου με χημεία NMC, η Volvo προβλέπει ότι υπάρχουν ακόμη δυνατότητες ανάπτυξης για τα επόμενα πέντε έως δέκα χρόνια.

Κατά συνέπεια, οι Σουηδοί, μαζί με τον συνεργάτη τους Northvolt, τον οποίο ανακοίνωσαν πρόσφατα, θέλουν να «αυξήσουν την ενεργειακή πυκνότητα στις κυψέλες των μπαταριών στο εγγύς μέλλον έως και κατά 50 τοις εκατό σε σύγκριση με τις μπαταρίες που κυκλοφορούν σήμερα στην αγορά».

Η εταιρεία προσδιορίζει ως συγκεκριμένο στόχο μια ενεργειακή πυκνότητα άνω των 700 Wh/l. Με την τεχνολογία στερεών μπαταριών που βασίζεται σε ανόδους πυριτίου, θα ακολουθήσουν στο δεύτερο μισό της δεκαετίας μπαταρίες με 1000 Wh/l και πιθανή εμβέλεια 1.000 χιλιομέτρων.

Η δεύτερη γενιά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Volvo, η οποία θα προαναγγελθεί το επόμενο έτος με το XC 90 , θα πρέπει ήδη να επωφεληθεί από τις βελτιωμένες μπαταρίες. Συγκεκριμένα, οι συσκευές αποθήκευσης ενέργειας που είναι εγκατεστημένες σε αυτά τα οχήματα θα πρέπει να αποδίδουν 40 τοις εκατό περισσότερη ενέργεια.

Στην τρίτη γενιά ηλεκτρικών αυτοκινήτων, η οποία θα παρουσιαστεί από τα μέσα της δεκαετίας, η μπαταρία θα μειωθεί στη συνέχεια κατά τμήματα που δεν συμβάλλουν στην αποθήκευση ενέργειας και θα χρησιμοποιηθεί ως φέρουσα δομή του αυτοκινήτου. «Η μπαταρία θα γίνει το κάτω μέρος του αμαξώματος», αναφέερθηκε μεταξύ άλλων. Αυτή η γενιά μπαταριών θα πρέπει να είναι σε θέση να παρέχει άλλο 20 τοις εκατό περισσότερη ενέργεια.

«Θέλουμε να αυξάνουμε συνεχώς το όφελος για τον πελάτη όταν οδηγεί ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο Volvo», εξηγεί ο Henrik Green, Chief Technology Officer (CTO). «Απλοποιώντας το σχεδιασμό και την ενσωμάτωση των κυψελών των μπαταριών μας, μπορούμε να μειώσουμε το βάρος και να μεγιστοποιήσουμε το χώρο. Αυτό οδηγεί σε σημαντικές βελτιώσεις στη χωρητικότητα της μπαταρίας, την εμβέλεια και τους χρόνους φόρτισης» προσέθεσε.

Οι σημερινοί χρόνοι φόρτισης θα πρέπει να μειωθούν σχεδόν στο μισό μέχρι τα μέσα της δεκαετίας χάρη στην καλύτερη τεχνολογία μπαταριών και τις συνεχείς βελτιώσεις στο λογισμικό και την τεχνολογία ταχείας φόρτισης. Για την τρίτη γενιά ηλεκτρικών αυτοκινήτων, η Volvo υπόσχεται ισχύ φόρτισης 350 kW στα 800 Volt. Επιπλέον, η αμφίδρομη φόρτιση θα πρέπει να είναι δυνατή από τη δεύτερη γενιά και μετά.

Είναι σημαντικό για τη Volvo να επεκτείνει τη δημιουργία αξίας της σε κάθετη κατεύθυνση. Μια σταθερή “βάση” αγοραζόμενων μπαταριών θα πρέπει να παραμείνει, αλλά επιπλέον οι Σουηδοί σχεδιάζουν τη δική τους είσοδο στην παραγωγή κυψελών με τη βοήθεια της Northvolt.

Όπως αναφέρθηκε, το κύριο μέλημα του διδύμου είναι η κατασκευή ενός νέου εργοστασίου κατασκευής κυψελών μπαταριών στην Ευρώπη με δυνητική δυναμικότητα έως και 50 GWh ετησίως. Ακόμη και πριν την προγραμματισμένη ολοκλήρωσή τους το 2026, η Volvo σχεδιάζει να αγοράσει 15 GWh κυψελών μπαταρίας ετησίως από το εργοστάσιο της Northvolt Ett στο Skellefteå , Σουηδία, από το 2024 και μετά .

Το υπόβαθρο αυτού του tour de force για την είσοδο στην παραγωγή κυψελών είναι η φιλοδοξία της Volvo Cars να μετατραπεί σε έναν πλήρως ηλεκτρικό premium κατασκευαστή μέχρι το 2030. Μέχρι τα μέσα της δεκαετίας, οι Σουηδοί θέλουν να πουλήσουν 1,2 εκατομμύρια αυτοκίνητα παγκοσμίως, τουλάχιστον τα μισά από τα οποία θα είναι πλήρως ηλεκτρικά οχήματα.

Παραδοσιακά προσηλωμένη στο θέμα της ασφάλειας, η Volvo δημοσιοποιεί επίσης ότι το υλικό της επόμενης γενιάς μοντέλων Volvo θα είναι έτοιμο για αυτόνομη οδήγηση, εγκαθιστώντας στάνταρ αισθητήρες LiDAR της Luminar.

Συγκεκριμένα, τα δεδομένα σε πραγματικό χρόνο θα πρέπει να χρησιμοποιηθούν για τη βελτίωση του επιπέδου ασφάλειας. Το σύστημα δεν θα προειδοποιεί μόνο για εμπόδια και παρόμοια, αλλά θα επεμβαίνει όλο και περισσότερο το ίδιο, σύμφωνα με τη Volvo.

Σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, οι αισθητήρες lidar θα είναι μέρος του βασικού εξοπλισμού για πρώτη φορά στη νέα γενιά του XC90. Το XC90 θα κατασκευάζεται στις ΗΠΑ από το επόμενο έτος .

Τέλος, η Volvo Cars θα συνεχίσει επίσης τη συνεργασία της με τη Google,
«περνώντας την προσέγγισή της στο infotainment και τη συνδεσιμότητα στο επόμενο επίπεδο». Συγκεκριμένα, πρόκειται να παρουσιαστεί ένα νέο σύστημα infotainment που θα επιτρέπει την απρόσκοπτη ενσωμάτωση μεταξύ των οικοσυστημάτων Volvo Cars και Google.

Share: