Η VW ξεκίνησε επίσημα την παραγωγή των ID.5 και ID.5 GTX στο Zwickau και έτσι ολοκλήρωσε τη μετατροπή του εργοστασίου οχημάτων σε εργοστάσιο αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, όπως ανακοινώθηκε τον περασμένο Νοέμβριο. Η παραγωγή του 2022 θα ξεπεράσει τα 180.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα της VW που κατασκεύασε εδώ πέρυσι.

Όπως αναφέρει η Volkswagen, αυτό καθιστά το Zwickau το πρώτο εργοστάσιο παραγωγής μεγάλης κλίμακας στον κόσμο ενός μεγάλου κατασκευαστή που μετατρέπεται πλήρως από οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης σε ηλεκτροκινητήρες. Με αυτό, φυσικά, η Volkswagen διατηρεί αμετάβλητη την ιδιοκτησία, επειδή το εργοστάσιο αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Tesla στο Fremont ήταν ένα εργοστάσιο κινητήρων εσωτερικής καύσης της Toyota. Και στην κατηγορία premium, αυτό το βήμα έχει ήδη γίνει, για παράδειγμα το εργοστάσιο της Audi στις Βρυξέλλες.

Στο Zwickau, έξι μοντέλα των VW, Audi και Cupra παράγονται με βάση το αρθρωτό σύστημα ηλεκτρικής κίνησης (MEB) – τα Curpa Born , Audi Q4 e-tron , Q4 e-tron Sportback καθώς και το αναγνωριστικό της Volkswagen ID.3, ID.4 και τώρα και το ID.5 – του οποίου η παραγωγή πριν από τη σειρά έχει ήδη ξεκινήσει από τον Φεβρουάριο του 2021. Από τα μοντέλα MEB, μόνο το Skoda Enyaq δεν κατασκευάζεται στο Zwickau στην Ευρώπη.

Φέτος, η παραγωγή του VW ID.4 θα ακολουθήσει στο Emden και στο αμερικανικό εργοστάσιο στην Chattanooga , όπως και η έναρξη της παραγωγής του VW ID. Buzz στο Ανόβερο . Η περίσσεια παραγωγή του ID.3 πρόκειται να πραγματοποιηθεί στο Wolfsburg από το 2023 ως μερική παραγωγή και από το 2024 ως πλήρη παραγωγή.

Στο Zwickau, το εργατικό δυναμικό επικεντρώνεται στην περαιτέρω κλιμάκωση, σύμφωνα με τον Stefan Loth, πρόεδρο του διοικητικού συμβουλίου της Volkswagen Saxony. «Η εστίασή μας τώρα –ανάλογα με το πώς εξελίσσεται η κατάσταση των ημιαγωγών– θα είναι στην επίτευξη πλήρους χωρητικότητας», είπε ο Loth. «Φέτος στοχεύουμε να ξεπεράσουμε τα 180.000 οχήματα της Volkswagen που κατασκεύασε το 2021». Αλλά αυτό σημαίνει ότι ακόμη και στο εργοστάσιο ηλεκτρικών αυτοκινήτων, το οποίο κατάφερε να ξεπεράσει σχετικά καλά τα σημεία συμφόρησης ημιαγωγών το 2021 σε σύγκριση με το κύριο εργοστάσιο στο Wolfsburg, η έλλειψη τσιπ θα παραμείνει πρόβλημα το 2022.

Ενδεχομένως και για αυτόν τον λόγο, το συμβούλιο εργαζομένων δεν αμφιβάλλει για τα οχήματα MEB. «Η μετάβαση στην παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων ήταν ακριβώς η σωστή απόφαση για το εργοστάσιο του Zwickau», λέει ο Jens Rothe, Πρόεδρος του Γενικού Συμβουλίου Εργασίας της Volkswagen Saxony. «Η ζήτηση για τα μοντέλα μας αυξάνεται και οι δουλειές της ομάδας μας θα είναι ασφαλείς για τα επόμενα χρόνια. Είμαστε πρωτοπόροι της αλλαγής και έχουμε ανταποδώσει την εμπιστοσύνη του Ομίλου προς εμάς».

Η Volkswagen έχει επενδύσει περίπου 1,2 δισεκατομμύρια ευρώ στον μετασχηματισμό του εργοστασίου από το 2018. Η παραγωγή του ID.3 ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο του 2019 . Ως το πιο πρόσφατο και, προς το παρόν, τελευταίο μοντέλο του Zwickau, η VW αποκάλυψε το ID.5 τον Νοέμβριο και οι προπωλήσεις του κουπέ SUV ξεκίνησαν λίγο αργότερα.

Share: