Η αμιγώς ηλεκτρική BMW iX, είναι το πιο καινούργιο μοντέλο της εταιρίας από το Μόναχο που έχει στόχο τη δραστική μείωση των ρύπων και την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης.

Αξιοποιεί την 5η γενιά της τεχνολογίας BMW eDrive που προσφέρει μηδενικούς ρύπους, ηλεκτρική τετρακίνηση και μεγάλη αυτονομία. Η 5η γενιά της τεχνολογίας BMW eDrive που χρησιμοποιεί και η επίσης αμιγώς ηλεκτρική BMW i4, περιλαμβάνει μία μονάδα κίνησης που συγκεντρώνει τον ηλεκτροκινητήρα, τα ηλεκτρονικά ισχύος και το κιβώτιο σε ένα κέλυφος, και επιπλέον μπαταρίες υψηλής τάσης με την τελευταία τεχνολογία κυψελών, προηγμένα ηλεκτρονικά ισχύος και την καινοτόμα μονάδα συνδυασμένης φόρτισης (Combined Charging Unit) για ταχεία και αποδοτική φόρτιση.

Οι εκδόσεις που διατίθενται από το λανσάρισμα χρησιμοποιούν έναν ηλεκτροκινητήρα στον εμπρός άξονα και έναν ακόμα στον πίσω άξονα, που μαζί παράγουν ισχύ 385 kW/523 ίππων στην xDrive50 (συνδυασμένη κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας κατά WLTP: 23,0 – 19,8 kWh/100 χλμ.) και 240 kW/326 ίπποι στην xDrive40 (συνδυασμένη κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας κατά WLTP: 22,5 – 19,4 kWh/100 χλμ.).

Η δομή του αμαξώματος, η σχεδιαστική φιλοσοφία και η ρύθμιση του πλαισίου είναι προσαρμοσμένες ώστε να πετυχαίνουν ένα συνδυασμό οδηγικής άνεσης και σπορ συμπεριφοράς, αναφέρεται στην επίσημη ανακοίνωση.

Η κατασκευή αλουμινένιου χωροδικτυώματος και η χρήση πλαστικού ενισχυμένου με ανθρακονήματα (CFRP) στο Carbon Cage – στην οροφή, τα πλαϊνά και το πίσω τμήμα – συντελούν στη μείωση του βάρος. Μία σειρά αεροδυναμικών μέτρων συμβάλλουν στην επίτευξη συντελεστή οπισθέλκουσας Cd σε 0,25. Το ηλεκτρικό σύστημα τετρακίνησης συνδυάζεται με προηγμένη διαχείριση ολίσθησης τροχών κοντά στον ενεργοποιητή (near-actuator wheel slip limitation). Η τεχνολογία πλαισίου μπορεί να αναβαθμιστεί προαιρετικά με την προθήκη αερανάρτησης δύο αξόνων, Integral Active Steering ή φρένα Sport.

Η BMW iX έχει σχεδιαστεί από μέσα προς τα έξω. Διακρίνεται για την ευρυχωρία και το πολυτελές εσωτερικό.

Είναι το πρώτο μοντέλο που θα διατίθενται με τη νέα γενιά του συστήματος απεικόνισης και λειτουργίας iDrive, το οποίο αναβαθμίζει την αλληλεπίδραση μεταξύ οδηγού και οχήματος και τη μετατρέπει σε φυσικό διάλογο. Βασίζεται στο BMW Operating System 8 και σχεδιάστηκε με έμφαση στη λειτουργία της οθόνης αφής του συστήματος BMW Curved Display και στη λεκτική επικοινωνία με τον προσωπικό βοηθό BMW Intelligent Personal Assistant, που επίσης έχει αναβαθμιστεί εκτενώς.

Το BMW Group έχει επενδύσει συνολικά πάνω από 400 εκατομμύρια ευρώ στην παραγωγή της BMW iX στο εργοστάσιο οχημάτων του Ντίνγκολφινγκ. Πολλά από τα μέτρα μετασχηματισμού και αναδιάρθρωσης που χρειάστηκαν για την BMW iX θα ωφελήσουν τις μελλοντικές γενιές της BMW Σειράς 7 και Σειράς 5 που θα κατασκευάζονται στο Ντίνγκολφινγκ τα προσεχή χρόνια. Αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις έχουν επίσης ανακοινωθεί και για τις δύο σειρές μοντέλων.

Με την BMW iX και άλλα μοντέλα PHEV μόνο στο εργοστάσιο του Ντίνγκολφινγκ, το BMW Group σχεδιάζει να διπλασιάσει την αναλογία ηλεκτροκίνητων οχημάτων που θα κατασκευαστούν φέτος συγκριτικά με το 2020. Μέχρι τα μέσα της δεκαετίας, τα μισά από τα οχήματα που θα κατασκευάζονται στο Ντίνγκολφινγκ θα είναι ηλεκτροκίνητα. Το νέο μοντέλο θα διαδραματίσει σημαντικό ρόλο σε αυτό.

Τιμές στην ελληνική αγορά, ixDrive40 326 ίπποι από 86.450 ευρώ και ixDrive50 523 ίπποι από 103.750 ευρώ.

Share: