Τα βενζινοκίνητα σκούτερ δεν έχουν πλέον μέλλον. Κάνουν πολύ θόρυβο και οι εκπομπές καυσαερίων τους δεν είναι κατάλληλες για την εποχή ή την πόλη. Ειδικά από τη στιγμή που οι εναλλακτικές λύσεις με ηλεκτρική κίνηση γίνονται όλο και καλύτερες και φθηνότερες.
Ο ταϊβανέζος κατασκευαστής Kymco, για παράδειγμα, παρουσιάζει τις επόμενες εβδομάδες στην Ευρώπη το “Like 125 EV”, ένα ελκυστικό ηλεκτρικό σκούτερ που μπορεί να διανύσει έως και 200 χιλιόμετρα με μέγιστη ταχύτητα 45 km/h.
Η τιμή του είναι επίσης εντυπωσιακή. Με περίπου 1200 ευρώ, κοστίζει περίπου όσο ένα ελαφρύ βενζινοκίνητο σκούτερ – και σημαντικά λιγότερο από ό,τι χρεώνουν σήμερα πολλοί Ευρωπαίοι κατασκευαστές για τα δίτροχα ηλεκτρικά σκούτερ τους.
Το Like EV από την Ασία τροφοδοτείται από έναν ηλεκτροκινητήρα με μέγιστη ισχύ 3,2 kW (4,3 hp) στην οικολογική λειτουργία εξοικονόμησης ενέργειας. Αυτό δεν ακούγεται πολύ στην αρχή. Αλλά με μέγιστη ροπή 124 Newton metres (Nm) στον πίσω τροχό, θα πρέπει να δείξει στα βενζινοκίνητα ξαδέλφια του το φανάρι της ουράς κατά την εκκίνηση στα φανάρια. Απλά για να σας θυμίσω: το VW Beetle, για παράδειγμα, παρήγαγε μόνο 74 Nm στο δρόμο στην εποχή του.
Το ηλεκτρικό σκούτερ των 110 κιλών διαθέτει στάνταρ δύο μπαταρίες ιόντων λιθίου, οι οποίες τοποθετούνται κάτω από τη σέλα και έχουν ονομαστική ισχύ 50 V και 10,5 Ah και 13,5 Ah αντίστοιχα – μαζί μπορούν να αποθηκεύσουν περίπου 650 βατ-ώρες (Wh) ηλεκτρικής ενέργειας. Αυτή είναι περίπου η χωρητικότητα της μπαταρίας που προσφέρουν πολλά ηλεκτρονικά ποδήλατα σήμερα.
Ωστόσο, η θήκη κράνους των 27 λίτρων μπορεί να χωρέσει άλλες τρεις μπαταρίες, βάρους πέντε κιλών η καθεμία, γεγονός που αυξάνει την αυτονομία του σκούτερ στα 200 χιλιόμετρα.
Έως και τρεις επιπλέον μπαταρίες μπορούν να αποθηκευτούν κάτω από το κλειδωμένο κάθισμα του νέου ηλεκτρικού σκούτερ. Ωστόσο, δεν μένει πολύς χώρος για το κράνος και άλλες αποσκευές.
Εκτός από τη μεγάλη χωρητικότητα της μπαταρίας του, το Like 125 EV διαθέτει μια σειρά από άλλα ενδιαφέροντα χαρακτηριστικά. Το σκούτερ διαθέτει επίσης ταχύτητα όπισθεν, η οποία θα διευκολύνει το παρκάρισμα και τους ελιγμούς στην πόλη. Και η οθόνη πληροφοριών “Noodoe” στο τιμόνι δεν δείχνει μόνο την ταχύτητα οδήγησης και το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας. Όταν συνδέεται με το smartphone μέσω της θύρας USB, η οθόνη δείχνει επίσης την ακριβή θέση στην πόλη χάρη σε έναν δέκτη GPS και χρησιμεύει ως σύστημα πλοήγησης.
Η Kymco σχεδιάζει σταθμούς ανταλλαγής μπαταριών και στην Ευρώπη
Οι μπαταρίες μπορούν να φορτιστούν είτε μέσω μιας ειδικής θύρας φόρτισης απευθείας στο σκούτερ είτε αφού αφαιρέσετε τη φορητή μονάδα αποθήκευσης από μια οικιακή πρίζα. Ή μπορείτε να χρησιμοποιήσετε έναν από τους σταθμούς ανταλλαγής μπαταριών “Ionex” που σχεδιάζει να δημιουργήσει η Kymco μαζί με συνεργαζόμενες εταιρείες – επίσης στην Ευρώπη. Ωστόσο, δεν είναι ακόμη σαφές πότε και πού θα εγκατασταθούν οι πρώτοι σταθμοί στη Γερμανία.