Για δεύτερη συνεχή χρονιά, η J.D. Power διεξήγαγε την έρευνά της σχετικά με την ικανοποίηση των ιδιοκτητών ηλεκτρικών αυτοκινήτων από τη φόρτιση στο σπίτι.

Στην έρευνα συμμετείχαν συνολικά 8.216 ιδιοκτήτες ηλεκτρικών αυτοκινήτων και plug-in υβριδικών που πωλήθηκαν τα τελευταία πέντε χρόνια στις ΗΠΑ.

Η συντριπτική πλειονότητα ταιριάζει στο ιδανικό της ιδιοκτησίας ηλεκτρικών αυτοκινήτων, που είναι η δυνατότητα φόρτισης στο σπίτι σε μια μονοκατοικία.

Από το μέγιστο των 1.000 βαθμών ικανοποίησης, οι χρήστες με αργούς φορτιστές (επίπεδο 1) συγκέντρωσαν κατά μέσο όρο 564 βαθμούς, 188 βαθμούς λιγότερους από εκείνους με γρήγορους φορτιστές (επίπεδο 2), οι οποίοι συγκέντρωσαν κατά μέσο όρο 752 βαθμούς.

Σε σύγκριση με την πρώτη έρευνα, που δημοσιεύθηκε πριν από ένα χρόνο, οι πρώτοι είναι 10 μονάδες λιγότερο ικανοποιημένοι και 11 μονάδες περισσότερο ικανοποιημένοι, αντίστοιχα.

Αυτό σημαίνει ότι οι χρήστες ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχουν αρχίσει να εκτιμούν περισσότερο τα πλεονεκτήματα των γρήγορων φορτιστών ή των επίτοιχων φορτιστών, οι οποίοι διαφέρουν από τους αργούς φορτιστές ή τους φορτιστές έκτακτης ανάγκης από διάφορες απόψεις.

Για να αναφέρουμε μόνο μερικά από αυτά, η φόρτιση είναι ταχύτερη και πιο σταθερή, ενώ είναι ελεγχόμενη και προγραμματιζόμενη. Πηγαίνετε στο σπίτι, παρκάρετε, αποσυνδέετε ένα καλώδιο από τον τοίχο και το συνδέετε στην πρίζα. Είναι τόσο εύκολο.

Με έναν φορτιστή επιπέδου 2, πρέπει να κάνετε μεγαλύτερη επένδυση, όχι μόνο στην ίδια τη συσκευή, αλλά και σε ορισμένες ηλεκτρικές βελτιώσεις στο σπίτι (ασφαλειοθήκη, καλωδίωση κ.λπ.). Στην πραγματικότητα, το 75% των ερωτηθέντων χρειάστηκε να κάνει τροποποιήσεις με ηλεκτρολόγο στο σπίτι για να εγκαταστήσει φορτιστή επιπέδου 2. Σε μονοφασικό ρεύμα -στην περίπτωση της Ευρώπης- παρέχουν έως και 7,2 kW. Δεν είναι φθηνότερη η φόρτιση με αυτόν τον τρόπο, αλλά είναι πιο βολική και άνετη.

Οι πτυχές που αξιολογήθηκαν από την J.D. Power σε αυτή την έρευνα περιλάμβαναν δίκαιες τιμές φόρτισης, μήκος καλωδίου, μέγεθος φορτιστή, ευκολία περιέλιξης και αποθήκευσης του καλωδίου, κόστος φόρτισης, ταχύτητα φόρτισης, ευκολία χρήσης και αξιοπιστία.

Για παράδειγμα, η ταχύτητα φόρτισης κάνει τεράστια διαφορά στην ικανοποίηση, με εκείνους που χρησιμοποιούν αργή φόρτιση να συγκεντρώνουν κατά μέσο όρο 326 βαθμούς και εκείνους που χρησιμοποιούν ταχεία φόρτιση κατά μέσο όρο 687 βαθμούς.

Η ικανοποίηση μεγιστοποιείται με την προετοιμασία του χώρου επιβατών. Με τη χρήση της ενέργειας του δικτύου, το αυτοκίνητο διατηρείται σε συγκεκριμένη θερμοκρασία σε προγραμματισμένο χρόνο, γεγονός που έχει σαφές πλεονέκτημα όσον αφορά την άνεση με μεγάλες διαφορές στις εσωτερικές και εξωτερικές θερμοκρασίες, ενώ αυξάνει επίσης την αυτονομία, καθώς δεν καταναλώνει ενέργεια κίνησης για το σκοπό αυτό. Αυτοί που έκαναν προεργασία συγκέντρωσαν κατά μέσο όρο 794 πόντους σε σύγκριση με αυτούς που δεν έκαναν, 753 πόντους με σταθερό φορτιστή ή 745 πόντους με φορητό φορτιστή.

Η μελέτη αποκαλύπτει επίσης ένα ανησυχητικό εύρημα, αν αναλογιστεί κανείς ότι πρόκειται για τις ΗΠΑ, ότι το 40% των ατόμων που φορτίζουν αργά και το 52% των ατόμων που φορτίζουν γρήγορα δεν γνωρίζουν τις προσφορές του προμηθευτή ηλεκτρικής ενέργειας. Αυτό σημαίνει ότι δεν βελτιστοποιούν την κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας και τις δαπάνες τους, φορτίζοντας ίσως νωρίς με ακριβότερη τιμή και σπαταλώντας νυχτερινές τιμές επειδή έχουν ήδη τελειώσει.

Share: