Η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) προειδοποιεί τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής στην ΕΕ για ένα διπλό πρόβλημα με τις υποδομές φόρτισης για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα: όχι μόνο υπάρχει κατάφωρη έλλειψη φορτιστών σε όλη την Ήπειρο, αλλά πολύ λίγοι από αυτούς μπορούν πραγματικά να φορτίσουν τα οχήματα με αποδεκτή ταχύτητα.

Η ACEA κρούει τον κώδωνα του κινδύνου καθώς οι εθνικές κυβερνήσεις και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο πρόκειται να προετοιμάσουν τις θέσεις τους σχετικά με τον κανονισμό για τις υποδομές εναλλακτικών καυσίμων (AFIR) που πρότεινε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή τον Ιούλιο. Ο AFIR αποτελεί κεντρικό στοιχείο της ευρωπαϊκής δέσμης μέτρων για το κλίμα «Fit for 55», η οποία περιλαμβάνει επίσης νέους στόχους CO2 για τα αυτοκίνητα.

Από τους περίπου 225.000 δημόσιους φορτιστές που είναι σήμερα διαθέσιμοι στην ΕΕ, μόνο 25.000 είναι κατάλληλοι για ταχεία φόρτιση.

Με άλλα λόγια, μόλις ένα στα εννέα ευρωπαϊκά σημεία φόρτισης είναι ταχυφορτιστής (με χωρητικότητα άνω των 22kW).

Τα υπόλοιπα σημεία φόρτισης (με χωρητικότητα 22kW ή μικρότερη) περιλαμβάνουν πολλές κοινές πρίζες χαμηλής χωρητικότητας.

Η φόρτιση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου χρησιμοποιώντας μία από αυτές τις 200.000 πρίζες χαμηλής τεχνολογίας μπορεί να διαρκέσει έως και μία ολόκληρη νύχτα.

Αντίθετα, η χρήση ενός γρήγορου φορτιστή υψηλής χωρητικότητας μπορεί να μειώσει αυτό το διάστημα σε λιγότερο από μία ώρα. Οι γρήγοροι φορτιστές, ωστόσο, εξακολουθούν να αποτελούν μόνο ένα κλάσμα (11%) του ευρωπαϊκού δικτύου υποδομών.

Ως εκ τούτου, η ACEA καλεί το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο να ενισχύσουν σημαντικά την πρόταση της Επιτροπής, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι η Ευρώπη θα μπορέσει να δημιουργήσει ένα πυκνό δίκτυο υποδομών φόρτισης και ανεφοδιασμού, συμπεριλαμβανομένου επαρκούς αριθμού ταχυφορτιστών σε κάθε κράτος μέλος της ΕΕ έως το 2030.

Share: