Μία από τις σημαντικές λειτουργίες των EV είναι αυτή της ανάκτησης ενέργειας κατά τη διαδικασία επιβράδυνσης, προκειμένου να φορτίζονται οι μπαταρίες.
Τι συμβαίνει, όμως, όταν η μπαταρία είναι 100% φορτισμένη και πρέπει να καλύψουμε ένα κατηφορικό κομμάτι οδικού δικτύου;
Πρόκειται για μια απορία που έχουν πολλοί ιδιοκτήτες EV, με δεδομένο πως κάποια μοντέλα δείχνουν να κάνουν ανάκτηση ακόμα και όταν η μπαταρία τους δείχνει 100% φορτισμένα, ενώ άλλα δεν κάνουν.
Τι συμβαίνει στην πραγματικότητα; Από τη στιγμή που η μπαταρία είναι πλήρως φορτισμένη, δεν υπάρχει χώρος για περαιτέρω αποθήκευση ενέργειας. Επομένως ανάκτηση δεν μπορεί να γίνει.
Κάποια αυτοκίνητα, ωστόσο, δείχνουν πως η μπαταρία τους είναι στο 100%, ενώ στην πραγματικότητα η φόρτιση δεν έχει ξεπεράσει το 95%. Μοντέλα όπως το BMW i3 έχουν αυτό το χαρακτηριστικό, γι’ αυτό θα παρατηρήσετε ότι ακόμα κι όταν στην οθόνη η ένδειξη της μπαταρίας είναι στο 100%, το αυτοκίνητο συνεχίζει να ανακτά ενέργεια.
Σε κάποια άλλα EV τούτο δεν ισχύει, με συνέπεια όταν η μπαταρία είναι στο 100%, επί της ουσίας να μην γίνεται ανάκτηση και να μην μπορεί να λειτουργήσει το one pedal drive.
Τι κάνουμε σε αυτή την περίπτωση; Η συμβουλή των ειδικών προς αυτούς που καθημερινά καλούνται να διανύσουν μεγάλα κατηφορικά τμήματα δρόμων είναι να μην φορτίζουν στο 100% τις μπαταρίες των EV τους.
Με αυτόν τρόπο αφενός το EV θα συνεχίσει να κάνει ανάκτηση ενέργειας στα χιλιόμετρα στα οποία θα κινείται σε κατηφορικό δρόμο, αφετέρου θα υπάρξει προστασία της μπαταρίας.