Η γερμανική αυτοκινητιστική λέσχη ADAC διεξήγαγε μια ανάλυση που συγκρίνει τις τιμές απόκτησης των EV και των αντίστοιχων αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Η μελέτη έδειξε ότι παρά το υψηλότερο κόστος αγοράς τους, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα καλύπτουν ήδη τη διαφορά βραχυπρόθεσμα, και μάλιστα πριν υπολογιστούν και οι ισχύουσες δημόσιες επιδοτήσεις.
Η ADAC συνέκρινε δύο από τα πλέον παρεμφερή μοντέλα, λαμβάνοντας υπόψη παράγοντες όπως η τιμή αγοράς, το κόστος ασφάλισης, οι φόροι, το κόστος συντήρησης και επισκευής, καθώς και η φθορά των ελαστικών, το κόστος καυσίμου και το κόστος ηλεκτρικής ενέργειας.
Το Volkswagen ID.3 στην έκδοση Pro (58 kWh) με τιμή προ επιδοτήσεων 36.960 ευρώ συγκρίθηκε με το Volkswagen Golf 1.5 eTSI, το οποίο ξεκινά από 32.460 ευρώ στη Γερμανία.
Σύμφωνα με τη μελέτη της ADAC, τα δύο αυτά μοντέλα έχουν διαφορά τιμής 4.500 ευρώ, ποσό που υπερκαλύπτεται από άλλους παράγοντες κόστους που σημαίνουν ότι για μια περίοδο πέντε ετών και με 15.000 χιλιόμετρα οδήγησης ετησίως, ο οδηγός του ηλεκτρικού αυτοκινήτου έχει εκτιμώμενο κόστος 47,2 λεπτά του ευρώ ανά χιλιόμετρο, ενώ αυτό του βενζινοκίνητου αυτοκινήτου είναι 56,9 λεπτά του ευρώ ανά χιλιόμετρο.
Εάν αυτό προστεθεί στις κρατικές επιδοτήσεις, οι οποίες στη Γερμανία είναι 6.000 ευρώ από την Πολιτεία και 3.000 ευρώ από τους κατασκευαστές, το ID.3 είναι περίπου 5.000 ευρώ φθηνότερο στην αγορά από το Golf. Αυτό αλλάζει ακόμη περισσότερο τα στοιχεία απόσβεσης.
Ωστόσο, η ADAC προειδοποιεί επίσης ότι οι δημόσιες επιδοτήσεις στρεβλώνουν τις τιμές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, οι οποίες δεν αντικατοπτρίζουν τη μείωση του κόστους των εξαρτημάτων, όπως οι μπαταρίες, τα τελευταία χρόνια. Αυτό θα μπορούσε να οδηγήσει τις επιδοτήσεις να αυξήσουν τα περιθώρια κέρδους των εμπορικών σημάτων αντί να μειώσουν τις τιμές.
Επισημαίνουν ότι για να είναι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πιο κερδοφόρα από τα αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης χωρίς δημόσιες επιδοτήσεις, οι κατασκευαστές θα πρέπει να μειώσουν σημαντικά τις τιμές τα επόμενα χρόνια. Διαφορετικά, θα υπάρξει κίνδυνος πτώσης των πωλήσεων στην Ευρώπη, όταν οι κυβερνήσεις αρχίσουν να αποσύρουν τα δημόσια κίνητρα.