Οι πρόσφατες εξαγγελίες του Πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, αναφορικά με την απαγόρευση πώλησης οχημάτων με θερμικό κινητήρα από το 2030 στην Ελλάδα, προκάλεσε πολλές συζητήσεις.

Μία από τις μεγάλες αγωνίες πολλών κατόχων οχημάτων με θερμικό μοτέρ, είναι εάν θα μπορούν να κυκλοφορήσουν τα αυτοκίνητά τους μετά το 2030. Κάποιοι άλλοι το… προχώρησαν ένα βήμα παραπέρα, εκφράζοντας την απορία εάν μπορούν να μετατρέψουν το θερμικό αυτοκίνητό τους σε EV.

Η απάντηση είναι τόσο απλή, όσο και… σύνθετη! Για παράδειγμα, υπάρχει η δυνατότητα μετατροπής ενός Smart δεύτερης γενιάς από θερμικό σε ηλεκτρικό. Με ένα κόστος της τάξης των 7.800 ευρώ, συμπεριλαμβανομένης της εργασίας, τοποθετείται στη θέση του βενζινοκινητήρα ένα ηλεκτρομοτέρ απόδοσης 30 kW, μια μπαταρία 17 kWh και το Smart μετατρέπεται σε ηλεκτρικό με αυτονομία της τάξης των 150 χιλιομέτρων.

Όμως αυτή η μετασκευή δεν παίρνει έγκριση τύπου, επομένως δεν μπορεί το αυτοκίνητο να εκδώσει άδεια κυκλοφορίας και να κυκλοφορήσει στον δρόμο νόμιμα.

Προφανώς αυτού του είδους οι σκέψεις απασχολούν πολύ κόσμο και θα πρέπει άμεσα να απασχολήσουν και την Πολιτεία, καθώς είναι επιτακτική η ανάγκη δημιουργίας ενός θεσμικού πλαισίου, το οποίο θα επιτρέπει σε πιστοποιημένους τεχνίτες να προχωρούν σε τέτοιες μετατροπές, εξασφαλίζοντας πως το αυτοκίνητο θα είναι ασφαλές και λειτουργικό.

Είναι ξεκάθαρο πως οι συνθήκες ωριμάζουν μέρα με την ημέρα, όμως η ηλεκτροκίνηση «εισβάλλει» με γοργό ρυθμό στη ζωή μας και ό,τι έχει να κάνει με αυτή θα πρέπει να αποφασίζεται με ταχύτατες διαδικασίες κι όχι με τον… κλασσικό ελληνικό ρυθμό.

Με τούτο τον τρόπο θα δοθούν επιπρόσθετα κίνητρα σε πολλούς κατόχους οχημάτων με θερμικούς κινητήρες, να προχωρήσουν σε μία καθ’ όλα νόμιμη και απόλυτα ασφαλή μετατροπή του αυτοκινήτου τους σε ηλεκτρικό, με την Πολιτεία να «αγκαλιάζει» και αυτή την πρωτοβουλία.

Share: