Ο διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen Herbert Diess δήλωσε σε συνεδρίαση του εποπτικού συμβουλίου τον Σεπτέμβριο ότι η εταιρεία θα μπορούσε να χάσει 30.000 θέσεις εργασίας εάν μεταπηδήσει πολύ αργά στα ηλεκτρικά οχήματα (EV).

Ο ανταγωνισμός από τους νεοεισερχόμενους στη γερμανική αγορά, όπως η Tesla, έχει ωθήσει την εταιρεία να επιταχύνει τον εξηλεκτρισμό της, φέρεται να είπε ο Diess στους παρευρισκόμενους.

Η αμερικανική κατασκευάστρια EV σχεδιάζει να παράγει 500.000 αυτοκίνητα ετησίως στη Γερμανία με 12.000 υπαλλήλους, ενώ οι 25.000 της Volkswagen παράγουν μόλις 700.000 αυτοκίνητα στο εργοστάσιο του Βόλφσμπουργκ.

Εκπρόσωπος της εταιρείας επιβεβαίωσε τη θέση του Diess ότι η παρουσία της Tesla και άλλων στη Γερμανία αυξάνει τον επείγοντα χαρακτήρα της μετάβασης στα EV, αλλά αρνήθηκε ότι έγιναν συγκεκριμένοι υπολογισμοί για το πόσες θέσεις εργασίας θα μπορούσαν να χαθούν κατά τη διαδικασία.

«Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι πρέπει να αντιμετωπίσουμε την ανταγωνιστικότητα του εργοστασίου μας στο Βόλφσμπουργκ ενόψει των νέων εισερχομένων στην αγορά», δήλωσε ο εκπρόσωπος της Volkswagen, Michael Manske, επισημαίνοντας την Tesla και τις νέες κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες που εισέρχονται στην Ευρώπη.

«Η Tesla θέτει νέα πρότυπα παραγωγικότητας και κλίμακας στο Γκρίνχαϊντε» είπε, αναφερόμενος στο υπό κατασκευή εργοστάσιο της Tesla κοντά στο Βερολίνο, το οποίο στην αιχμή της παραγωγικής του ικανότητας θα παράγει 5.000 έως 10.000 αυτοκίνητα την εβδομάδα. Ήτοι περισσότερο από το διπλάσιο της γερμανικής παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων (EV) το 2020.

Τη δήλωση του Diess αποκάλυψε η Handelsblatt.

Εκπρόσωπος του συμβουλίου των εργαζομένων της Volkswagen δήλωσε ότι, αν και δεν θα σχολιάσει αν ο Diess έκανε τις παρατηρήσεις, «η μείωση 30.000 θέσεων εργασίας είναι παράλογη και αβάσιμη».

Ένας άλλος εκπρόσωπος συνδικάτου από την περιφέρεια της Κάτω Σαξονίας, η οποία είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος μέτοχος της Volkswagen, δήλωσε ότι τέτοιες περικοπές «αποκλείονται».

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν πολύ λιγότερα εξαρτήματα από ένα αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης και έτσι απαιτούν λιγότερους εργαζόμενους για την παραγωγή τους. Σύμφωνα με μια εκτίμηση, 100.000 θέσεις εργασίας στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία θα μπορούσαν να χαθούν μέχρι το 2025 ως αποτέλεσμα της ηλεκτροκίνησης.

Το εργοστάσιο της Volkswagen στο Βόλφσμπουργκ, το μεγαλύτερο στον κόσμο με περισσότερους από 50.000 εργαζόμενους, δεν κατασκευάζει προς το παρόν ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά η εταιρεία σχεδιάζει να παράγει εκεί ένα ηλεκτρικό σεντάν από το 2026 στο πλαίσιο ενός σχεδίου που ονομάζεται «Project Trinity».

Share: