Τί είναι καλύτερο, η αγορά νέων ηλεκτρικών λεωφορείων ή η μετασκευή του υπάρχοντος στόλου; Σύμφωνα με τη βρετανική εταιρεία Kleanbus, το τελευταίο είναι πολύ φθηνότερο, έως και το ένα πέμπτο του κόστους ενός νέου λεωφορείου. Το… μυστικό κρύβεται στον τρόπο κατασκευής των λεωφορείων, ο οποίος είναι ο ίδιος τρόπος με τον οποίο κατασκευάζονταν παλιά τα αυτοκίνητα.

Όταν αγοράζετε ένα λεωφορείο από έναν κατασκευαστή, αγοράζετε στην πραγματικότητα το πλαίσιο, το σύστημα κίνησης κ.λπ. Στη συνέχεια, είναι ανεξάρτητοι κατασκευαστές αμαξωμάτων που τα ντύνουν όλα αυτά, τοποθετούν το αμάξωμα, τα καθίσματα κ.λπ. Η Kleanbus κάνει αυτή τη διαδικασία αντίστροφα, διαχωρίζει το σύστημα κίνησης από το υπόλοιπο λεωφορείο και πραγματοποιεί την αλλαγή.

Για το σκοπό αυτό, η Kleanbus σχεδιάζει μια ειδική προσαρμογή του πλαισίου για κάθε θερμικό λεωφορείο που αφαιρείται, με βάση μια προσχεδιασμένη πλατφόρμα, και τοποθετεί τις μπαταρίες, τους κινητήρες και άλλα βοηθητικά στοιχεία ανάλογα. Στη συγκεκριμένη περίπτωση των κινητήρων, δεν είναι μόνιμοι μαγνήτες και δεν απαιτούν σπάνιες γαίες. 

Αφού κατασκευαστεί το πρωτότυπο του πλαισίου και πραγματοποιηθούν οι πρώτες δοκιμές, η πραγματική διαδικασία μετασκευής διαρκεί μερικές εβδομάδες. Εκτός του ότι είναι μια οικονομικά αποδοτική λύση, φαίνεται να είναι και γρήγορη. Μόνο στο Ηνωμένο Βασίλειο κυκλοφορούν περισσότερα από 35.000 πετρελαιοκίνητα λεωφορεία και, με τον τρέχοντα ρυθμό, θα χρειαστεί πολύς χρόνος για την αντικατάστασή τους.

Η λύση της Kleanbus είναι κατάλληλη και για τα διάσημα διώροφα λεωφορεία, ανεξάρτητα από το αν κινούνται σήμερα με ντίζελ, υβριδικό ντίζελ ή συμπιεσμένο φυσικό αέριο.

Share: