Η παραγωγική ικανότητα μπαταριών θα πρέπει να αυξηθεί δραματικά, ώστε τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να ξεπεράσουν τα οχήματα εσωτερικής καύσης τη δεκαετία του 2030, σύμφωνα με νέα έκθεση της Ultima Media, η οποία χρηματοδοτείται από την ελβετική εταιρεία τεχνολογίας ABB.

Το συμπέρασμα της έκθεσης βασίζεται σε δύο προβλέψεις: ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι έτοιμα να ξεπεράσουν τις πωλήσεις των οχημάτων εσωτερικής καύσης μέχρι το 2036 και ότι μέχρι τότε θα λειτουργούν 80 εργοστάσια παραγωγής μπαταριών σε παγκόσμιο επίπεδο.

Αυτός ο αριθμός εργοστασίων δεν θα επαρκεί για να καλύψει τη ζήτηση μπαταριών από όλα αυτά τα νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, σύμφωνα με την έκθεση.

Θα χρειαστεί ακόμη μεγαλύτερη αύξηση της παραγωγικής ικανότητας, όχι μόνο για να καλυφθεί η ζήτηση, αλλά και για να υπάρξει κάποιο περιθώριο, καθώς η θεωρητική μέγιστη χωρητικότητα ενός εργοστασίου σπάνια επιτυγχάνεται στην πραγματική ζωή.

Οι συντάκτες της έκθεσης υποστήριξαν την κοινή εγκατάσταση της γραμμής συναρμολόγησης των μπαταριών και της γραμμής συναρμολόγησης των οχημάτων, ως έναν τρόπο ενίσχυσης της ωφέλιμης χωρητικότητας.
Η έκθεση προωθεί επίσης την αύξηση της αυτοματοποίησης, κάτι που είναι αναμενόμενο, καθώς η ρομποτική είναι μία από τις επιχειρήσεις του χορηγού ABB.

Αναφέρθηκε επίσης στις αλυσίδες εφοδιασμού και τις πρώτες ύλες, σημειώνοντας ότι «η Ευρώπη έχει θέσει έναν οδικό χάρτη για τη βιώσιμη παραγωγή πρώτων υλών».

Οι περιορισμένες προμήθειες πρώτων υλών και οι ανησυχίες σχετικά με την έλλειψη εγχώριων προμηθειών οδήγησαν σε εκτελεστικό διάταγμα της κυβέρνησης Biden νωρίτερα φέτος, με το οποίο ζητήθηκε η αύξηση της εγχώριας παραγωγής μπαταριών και ημιαγωγών.

Ωστόσο, οι μεμονωμένες αυτοκινητοβιομηχανίες εξακολουθούν να προτιμούν να χρησιμοποιούν τις δικές τους ειδικές διαμορφώσεις κυψελών και χημικές ουσίες.

Αυτός είναι ένας σημαντικός τρόπος για να επιτύχουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι των αντιπάλων τους ή να προσαρμόσουν τα προϊόντα τους σε συγκεκριμένες περιοχές, αλλά μπορεί επίσης να αποτελέσει σημείο συμφόρησης στην παραγωγή μπαταριών, προειδοποίησε η έκθεση.

Η έρευνα για τις μπαταρίες αντιπροσωπεύει επίσης έως και το ένα τρίτο του κόστους του οχήματος, με το επιχείρημα της ABB να είναι ότι ίσως η ρομποτική της θα επιτρέψει την αύξηση της παραγωγικότητας της κατασκευής για να εξισορροπηθεί αυτό.

Share: