Ο ανταγωνισμός για την είσοδο στις επιχειρήσεις μεταχειρισμένων μπαταριών για EV εντείνεται μεταξύ των κατασκευαστών αυτοκινήτων και μπαταριών, εν μέσω των προοπτικών ότι το μέγεθος της αγοράς θα αυξηθεί και θα φθάσει τα 15 δισεκατομμύρια ευρώ σε λιγότερο από 10 χρόνια.
Σύμφωνα με στοιχεία της SNE Research, το μέγεθος της παγκόσμιας αγοράς μεταχειρισμένων μπαταριών ηλεκτρικών αυτοκινήτων αναμένεται να εκτιναχθεί στα 14,9 δισεκατομμύρια ευρώ έως το 2030, αυξημένο κατά 1.124,24% σε σύγκριση με δύο χρόνια πριν. Μέχρι το 2050, μπορεί να φθάσει τα 445 δισεκατομμύρια ευρώ, σύμφωνα με τα στοιχεία.
Για να αποκτήσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στη νέα αγορά, αυτοκινητοβιομηχανίες και εταιρείες ενέργειας καθώς και τοπικοί κατασκευαστές μπαταριών εισέρχονται στην επιχείρηση μπαταριών.
Οι μονάδες χημικών και μπαταριών του LG Group, LG Chem και LG Energy Solution, ολοκλήρωσαν πρόσφατα την επένδυση μετοχικού κεφαλαίου ύψους 55,4 εκατ. ευρώ στην Li-Cycle, μια εταιρεία ανακύκλωσης μπαταριών με έδρα τις ΗΠΑ.
Η Li-Cycle κατέχει μια τεχνολογία για την εξαγωγή βασικών πρώτων υλών με την ανακύκλωση χρησιμοποιημένων μπαταριών. Συνεργαζόμενη με την Li-Cycle, η LG Energy Solution αποφάσισε να λαμβάνει εξαγόμενο νικέλιο από την εταιρεία για 10 χρόνια, αρχής γενομένης από το 2030.
Η SK Innovation, ένας κατασκευαστής μπαταριών που προμηθεύει μπαταρίες ηλεκτρικών αυτοκινήτων στις Hyundai Motor και Ford Motor, ίδρυσε πρόσφατα ένα “Τμήμα Ανακύκλωσης Μετάλλων Μπαταριών” για να επιταχύνει την επιχείρηση μεταχειρισμένων μπαταριών ως μοχλό ανάπτυξης επόμενης γενιάς.
Ο κατασκευαστής μπαταριών έχει ήδη αναπτύξει μια εξαιρετική τεχνολογία που μπορεί να συλλέξει υδροξείδιο του λιθίου από υλικά καθόδου σε χρησιμοποιημένες μπαταρίες και αναμένει την εμπορική αξιοποίηση της τεχνολογίας.
Επίσης, η κινεζική CATL ανακοίνωσε πρόσφατα τα σχέδιά της να κατασκευάσει μια μονάδα ανακύκλωσης μπαταριών αξίας 4,4 δισεκατομμυρίων ευρώ.
Άλλοι παίκτες της αγοράς, όπως ο όμιλος Hyundai Motor Group, η κορυφαία αυτοκινητοβιομηχανία της Κορέας, δήλωσε σε έκθεση για τη βιώσιμη ανάπτυξη ότι θα δημιουργήσει ένα σύστημα ανάκτησης χρησιμοποιημένων μπαταριών εντός της χώρας και θα το επεκτείνει παγκοσμίως. Οι παγκόσμιες αυτοκινητοβιομηχανίες — Tesla, Volkswagen και Daimler — έχουν μοιραστεί επίσης τέτοια σχέδια.
Ο κορεατικός όμιλος Posco και ο όμιλος GS Group καταβάλλουν προσπάθειες για να επεκτείνει ο καθένας το αποτύπωμά του στην αγορά μεταχειρισμένων μπαταριών για τις ενεργειακές τους επιχειρήσεις. Η Posco ολοκλήρωσε την κατασκευή της γραμμής παραγωγής της για την εξαγωγή λιθίου στις μεταχειρισμένες μπαταρίες, ενώ οι θυγατρικές της GS στον τομέα της ενέργειας GS Futures και GS Energy πραγματοποίησαν επενδύσεις στην εταιρεία λύσεων μπαταριών με έδρα τις ΗΠΑ τον περασμένο μήνα.
Οι ειδικοί λένε ότι ο βασικός λόγος πίσω από τον έντονο ανταγωνισμό είναι ότι ο κόσμος εξαντλεί το λίθιο, βασική πρώτη ύλη για τις μπαταρίες των ηλεκτρικών οχημάτων.