Η ηλεκτροκίνηση είναι μια πραγματικότητα που δεν θα αλλάξει μόνο τις μεταφορές, αλλά θα επηρεάσει ολόκληρη την αλυσίδα αξίας των EV.
Ο οικονομικός αντίκτυπος αυτής της νέας επιχειρηματικής ευκαιρίας θα επιφέρει ανασυγκρότηση ολόκληρου του τομέα.
Σε επίπεδο απασχόλησης, υπάρχουν πολλές θεωρίες σχετικά με τις επιπτώσεις της γενίκευσης του ηλεκτρικού αυτοκινήτου στην απασχόληση. Ο αντίκτυπος της ηλεκτροκίνησης στην απασχόληση είναι ένα από τα πιο καυτά θέματα της εποχής και προκαλεί έντονες συζητήσεις.
Από τη μία πλευρά, θεωρείται ότι οι περικοπές στο εργατικό δυναμικό μπορούν να αντισταθμιστούν από νέες δραστηριότητες, κυρίως από την παραγωγή μπαταριών. Στην πραγματικότητα, οι Ηνωμένες Πολιτείες έχουν ανακοινώσει σχέδια για δεκατρία νέα εργοστάσια μπαταριών, προκειμένου να μην μείνουν πίσω από την Κίνα.
Σε απάντηση σε αυτό, η ιαπωνική εφημερίδα Nikkei αναφέρει τις δηλώσεις του Kenji Yamaguchi, νούμερο ένα του γίγαντα βιομηχανικού αυτοματισμού Fanuc, προμηθευτή, μεταξύ διαφόρων εμπορικών σημάτων, συμπεριλαμβανομένης της Tesla. Σε αυτά, το στέλεχος προειδοποιεί ότι η επέκταση του ηλεκτρικού αυτοκινήτου θα φέρει μαζί της μεγαλύτερη χρήση ρομπότ στις γραμμές παραγωγής.
Η μειωμένη πολυπλοκότητα και, επομένως, η ευκολότερη εφαρμογή της τεχνολογίας ηλεκτροκίνησης θα ευνοήσει τη χρήση μεγάλων βιομηχανικών μηχανημάτων για την παραγωγή.
Όλες οι νέες τεχνικές κατασκευής για ένα τόσο πολύπλοκο και ευαίσθητο στοιχείο όπως οι μπαταρίες θα οδηγήσουν σε μεγαλύτερη αυτοματοποίηση των διαδικασιών, ιδίως στην παραγωγή των κυψελών των μπαταριών.
Για τον Yamaguchi, «οι κινητήρες εσωτερικής καύσης είναι φυσικά πολύπλοκοι, οπότε είναι δύσκολο να συναρμολογηθούν με ρομπότ, ενώ οι μπαταρίες έχουν απλούστερο σχήμα και η συναρμολόγησή τους περιλαμβάνει περισσότερες επαναλαμβανόμενες κινήσεις, γεγονός που τις καθιστά πιο κατάλληλες για ρομπότ».
Το ιαπωνικό στέλεχος ξέρει τι λέει, καθώς ηγείται μιας από τις μεγαλύτερες εταιρείες βιομηχανικού αυτοματισμού στον κόσμο.
Η εξέλιξη των παραγωγικών διαδικασιών φέρνει μαζί της την πιθανότητα ότι ακόμη και η συναρμολόγηση των ηλεκτρικών μονάδων και των μετατροπέων μπορεί μια μέρα να πραγματοποιείται από ολοένα και πιο προηγμένα ρομποτικά συστήματα.
Αυτό δεν είναι κάτι καινούργιο, καθώς τα ρομπότ έχουν συμβάλει εδώ και δεκαετίες στη μείωση του κόστους και στη βελτίωση της ποιότητας των παραδοσιακών αυτοκινήτων, μειώνοντας την ανθρώπινη εργασία και ενθαρρύνοντας τη μαζική μηχανοκίνηση.
Σύμφωνα με τον Yamaguchi, τα ρομπότ θα μπορούν να παράγουν τα ίδια αποτελέσματα με την ηλεκτρική κινητικότητα: «Η αυτοματοποίηση μπορεί να μειώσει το κόστος παραγωγής των μπαταριών, οι οποίες αποτελούν μεγάλο μέρος του κόστους ενός ηλεκτρικού οχήματος. Η αυτοματοποίηση θα οδηγήσει επίσης σε μαζική παραγωγή, η οποία θα οδηγήσει σε οικονομίες κλίμακας».