Εντυπωσιακή δοκιμή αυτονομίας 21 ηλεκτρικών μοντέλων έκαναν στη Νορβηγία, με τα 18 αυτοκίνητα να ξεπερνούν τις εργοστασιακές μετρήσεις!

Η Νορβηγική Ομοσπονδία Αυτοκινήτου (NAF) πραγματοποίησε φέτος τη δεύτερη δοκιμή εμβέλειας ηλεκτρικών οχημάτων. Δοκίμασε 21 νέα EV, οδηγώντας τα με πλήρη φόρτιση των μπαταριών τους, μέχρι να ακινητοποιηθούν στην άκρη του δρόμου.

Στόχος της δοκιμής ήταν όχι μόνο να διαπιστώσουν την πραγματική αυτονομία των οχημάτων, αλλά και να δουν πόσο ακριβής είναι πραγματικά η δηλωμένη αυτονομία με βάση το πρωτόκολλο WLTP.

Τα 21 ηλεκτρικά οχήματα οδηγήθηκαν μέχρι να σταματήσουν εντελώς και να σβήσουν, για να μετρηθεί η πραγματική τους εμβέλεια.

Για να δοκιμαστούν όλα τα αυτοκίνητα εξίσου, η δοκιμαστική οδήγηση πραγματοποιήθηκε χωρίς προθέρμανση ούτε της καμπίνας ούτε της μπαταρίας.

Όλα τα αυτοκίνητα ακολούθησαν την ίδια διαδρομή την ίδια ημέρα, με παρόμοιο στυλ οδήγησης και παρόμοιες ρυθμίσεις κλιματισμού.

Η διαδρομή περιελάμβανε οδήγηση στην πόλη, επαρχιακούς δρόμους και υψηλές ταχύτητες έως 110 χλμ/ώρα.

Όλα τα αυτοκίνητα έπρεπε να διασχίσουν τουλάχιστον ένα ορεινό πέρασμα. Τα αυτοκίνητα με τη μεγαλύτερη εμβέλεια διέσχισαν επιπλέον δύο ορεινά περάσματα.

Η δοκιμή επικεντρώθηκε στην αυτονομία, την κατανάλωση και τον χρόνο ταχείας φόρτισης.

Από τον συνολικό αριθμό των οχημάτων, μόνο το Hyundai Kona είχε δοκιμαστεί προηγουμένως σε δοκιμή αυτονομίας από τον οργανισμό.

Τα άλλα είκοσι ήταν τα Ford Mustang Mach-E (Long Range AWD και Long Range RWD), Tesla Model 3 (Standard Range και Long Range), Volkswagen ID.3 Pro S και ID.4, Skoda Enyaq, Polestar 2, Audi E-Tron GT, Hyundai Ioniq 5, Xpeng G3, BMW iX3, Mercedes-Benz EQA, Volvo XC40 Recharge, Citroen e-C4, Opel Mokka-E, Fiat 500, Honda e και Mazda MX-30.

Το BMW iX3 κινήθηκε για ακριβώς 556,2 χιλιόμετρα πριν σταματήσει, ήτοι 20% περισσότερο από την τιμή του WLTP, ή για την ακρίβεια 106 χιλιόμετρα περισσότερο.

Από το σύνολο των 21 οχημάτων που δοκιμάστηκαν, τα 18 ξεπέρασαν την αυτονομία WLTP, σύμφωνα με τη NAF. Τα τρία οχήματα που δεν τα κατάφεραν ήταν το Polestar 2, το Citroen e-C4 και το Xpeng G3, τα οποία υστέρησαν κατά 3, 5 και 12 χιλιόμετρα αντίστοιχα.

Αλλά ακόμη και αυτά τα τρία έδωσαν εντυπωσιακά αποτελέσματα, λαμβάνοντας υπόψη το γεγονός ότι ο κύκλος δοκιμών WLTP, αν και πιο ακριβής από τον NEDC, συχνά παρέχει αισιόδοξα αποτελέσματα που δεν μπορούν να επιτευχθούν στον πραγματικό κόσμο.

Το Tesla Model 3 Long Range ήταν ο συνολικός νικητής, καθώς κατάφερε να φτάσει τα 654,9 χιλιόμετρα. Ακολούθησε το Ford Mustang Mach-E Long Range RWD με 617,9 χλμ, (μόλις 27 χλμ λιγότερο από το Tesla).

Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι όλα αυτά τα αυτοκίνητα οδηγήθηκαν πολύ μετά το μηδέν της προβλεπόμενης αυτονομίας τους. Τόσο το Mach-E όσο και το Model 3 έφτασαν στο 0 χλμ. περίπου στα 600 χλμ. αλλά συνέχισαν να κινούνται!

Share: