Ο εξηλεκτρισμός των φορτηγών αποτελεί την επόμενη μεγάλη πρόκληση, καθώς η μετάβαση σε πιο βιώσιμες μεταφορές γίνεται όλο και πιο αναγκαία.

Η βιομηχανία στρέφεται προς τα 100% ηλεκτρικά φορτηγά, όμως για να επιτευχθεί αυτό, θα πρέπει να δημιουργηθεί ένα δίκτυο δημόσιων, υψηλής ισχύος, σημείων φόρτισης σε όλη την Ευρώπη το αργότερο έως το 2025.

Ο ανεξάρτητος οργανισμός Transport & Environment (T&E) ανέθεσε πρόσφατα στην RE-xpertise και την ef.Ruhr να εκπονήσουν μια τεχνοοικονομική μελέτη σκοπιμότητας για τους σταθμούς φόρτισης φορτηγών μεγάλων αποστάσεων και τη σύνδεσή τους με το δίκτυο.

Η τεχνική μελέτη, η οποία δόθηκε στη δημοσιότητα, αξιολογεί πιθανές διαμορφώσεις φόρτισης και σύνδεσης με το δίκτυο για τρία σενάρια: έναν σταθμό αυτοκινητόδρομου υψηλής και χαμηλής κυκλοφορίας καθώς και ένα κέντρο logistics.

Τα ευρήματα της παρούσας μελέτης δείχνουν ότι η φόρτιση ηλεκτρικών φορτηγών μεγάλης ισχύος είναι τεχνικά και οικονομικά εφικτή και δεν θα δημιουργήσει θεμελιώδεις προκλήσεις όσον αφορά τη σύνδεση με το δίκτυο.

Η σύνδεση με το δίκτυο θα αντιπροσωπεύει μόνο το 10% του συνολικού κόστους των υποδομών. Το υπόλοιπο 90% αφορά την επένδυση κεφαλαίου και τη λειτουργία του εξοπλισμού του σταθμού.

Στα σενάρια που παρουσιάζονται στην έκθεση, η ισοδυναμία με σύνδεση στο δίκτυο θα κόστιζε μεταξύ 0,2 – 0,9 λεπτών του ευρώ ανά kWh ηλεκτρικής ενέργειας που χρεώνεται.

Λόγω του μεγάλου χρονικού διαστήματος που απαιτείται για την ανάπτυξη, οι διαχειριστές δικτύων μεταφοράς και διανομής πρέπει να ενσωματώσουν την υποδομή φόρτισης φορτηγών στην αρχή του σχεδιασμού επέκτασης του δικτύου τους.

Share: