Η βρετανική εταιρεία ενέργειας BP και η ιταλική κατασκευάστρια scooter Piaggio υπέγραψαν μνημόνιο συνεργασίας για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης στους δύο και τρεις τροχούς στην Ασία και την Ευρώπη.

Το σχέδιο είναι η ανάπτυξη σταθμών φόρτισης και αντικαταστάσιμων μπαταριών, καθώς και διάφορες υπηρεσίες που σχετίζονται με μπαταρίες και οχήματα.

Η αρχική εστίαση της συνεργασίας είναι στην αγορά της Ινδίας, όπου είναι γνωστό ότι αυτές οι κατηγορίες οχημάτων έχουν ιδιαίτερα υψηλή ζήτηση. Άλλες πιθανές αγορές περιλαμβάνουν την Ινδονησία, την Κίνα και το Βιετνάμ και την Ευρώπη – αν και εδώ δεν γίνεται διάκριση μεταξύ μεμονωμένων χωρών. Ωστόσο, τα στοιχεία εγγραφής για μικρές μοτοσικλέτες και σκούτερ είναι τα υψηλότερα στην περιοχή της Μεσογείου.

Στο πλαίσιο της συνεργασίας, θα διερευνηθούν οι δυνατότητες πρώτα στην Ινδία – με την ινδική θυγατρική της BP, Jio-bp – να προσφέρει σταθμούς φόρτισης και ανταλλαγής μπαταριών για e-two και τρίτροχα. Αυτό περιλαμβάνει επίσης την ανάπτυξη «ολόκληρων υπηρεσιών». Η BP κατανοεί ότι αυτό σημαίνει Battery-as-a-Service (μίσθωση, διαχείριση και ανακύκλωση μπαταριών οχημάτων) και Vehicle-as-a-Service (μίσθωση, επισκευή, συντήρηση και έξυπνη διαχείριση ενέργειας αυτών των οχημάτων). Συγκεκριμένες προσφορές δεν έχουν ακόμη αποκαλυφθεί.

«Η τεράστια και ταχέως αναπτυσσόμενη αγορά δικύκλων και τρίτροχων οδηγεί ήδη τον δρόμο στην ηλεκτροκίνηση και βλέπουμε μεγάλες δυνατότητες για συνεχή ανάπτυξη τόσο στην Ασία όσο και στην Ευρώπη», λέει ο Richard Bartlett, ανώτερος αντιπρόεδρος της Future Mobility & Solutions στην BP. «Συνεργαζόμενοι στενά με τον Όμιλο Piaggio – έναν παγκόσμιο ηγέτη σε αυτή την αγορά – θα επιδιώξουμε να αναπτύξουμε και να παρέχουμε τις καινοτόμες υπηρεσίες που θα χρειαστούν οι πελάτες».

Σύμφωνα με τον Michele Colaninno, επικεφαλής στρατηγικής και προϊόντων του Ομίλου Piaggio, η συνεργασία με την BP θα βοηθήσει «να πραγματοποιήσουμε την ιδέα και την προσφορά μας για μια επανάσταση στην κινητικότητα». «Για να επιτευχθεί αυτός ο στόχος, είναι απαραίτητο να προωθηθεί η ευρεία υιοθέτηση ηλεκτρικών οχημάτων όπως μοτοσικλέτες, μηχανοκίνητα σκούτερ και συμπαγή επαγγελματικά οχήματα εξοπλισμένα με τεχνολογία εναλλαγής μπαταριών ή φόρτιση plug-in, ενθαρρύνοντας έτσι μια πιο βιώσιμη διαχείριση του κύκλου ζωής μπαταριών και μεγαλύτερο σεβασμό για το περιβάλλον», πρόσθεσε ο Colaninno.

Σύμφωνα με στοιχεία της BP, για τις μικρές μοτοσικλέτες, τα σκούτερ και τα συμπαγή επαγγελματικά οχήματα, το 44% των παγκόσμιων πωλήσεων και το 25% του υπάρχοντος στόλου είναι ήδη ηλεκτροκίνητα σήμερα. Μέχρι το 2040, το μερίδιο των πωλήσεων θα μπορούσε να ανέλθει στο 80%, σύμφωνα με την εκτίμηση του Bloomberg που επικαλείται η BP.

Ενώ η επένδυση στην υποδομή φόρτισης είναι προφανής για μια εταιρεία πετρελαιοειδών και πρατήριο καυσίμων (κάτι που η BP κάνει ήδη με την BP Chargemaster και την Aral Pulse), ο κόσμος των σταθμών ανταλλαγής μπαταριών δεν είναι επίσης εντελώς νέος για τη βρετανική εταιρεία: η γερμανική θυγατρική Aral υποστηρίζει το πιλοτικό έργο ανταλλαγής μπαταριών του Βερολίνου από το 2019.

Share: