Το 2022, οι ταξινομήσεις νέων ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία συνέχισαν να αυξάνονται, παρά τη συνολική πτώση της αγοράς αυτοκινήτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ως αποτέλεσμα, το μερίδιο αγοράς των BEV επεκτάθηκε στο 12,1%, μια βελτίωση τριών ποσοστιαίων μονάδων σε σύγκριση με το 2021. Ήταν μια ισχυρή χρονιά και για τα υβριδικά αυτοκίνητα, τα οποία πέτυχαν μερίδιο αγοράς 22,6%. Αντίθετα, οι παραδοσιακοί τύποι καυσίμων βενζίνης και ντίζελ συνέχισαν να χάνουν έδαφος. Ωστόσο, συνδυαστικά, εξακολουθούσαν να αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το ήμισυ των πωλήσεων αυτοκινήτων στην ΕΕ το 2022.

 

Βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα

Οι πωλήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων σημείωσαν αύξηση 4,1% κατά το τέταρτο τρίμηνο του 2022. Στη βελτίωση αυτή συνέβαλαν και οι τέσσερις βασικές αγορές, ιδίως η Ιταλία (+17,4%) και η Γαλλία (+3,5%). Παρόλα αυτά, το μερίδιο αγοράς της βενζίνης μειώθηκε στο 32,5%, από 35,5% την ίδια περίοδο του 2021.

Αντίθετα, το ντίζελ σημείωσε μικρή πτώση τους τελευταίους τρεις μήνες του έτους (-0,4%), ενώ το μερίδιο αγοράς του υποχώρησε στο 14,4%, έναντι 16,4% το τέταρτο τρίμηνο του 2021. Ως αποτέλεσμα, οι ταξινομήσεις πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων για ολόκληρο το έτος μειώθηκαν κατά 19,7% σε 1,5 εκατομμύρια μονάδες, με μερίδιο αγοράς 16,4% – 3,1 ποσοστιαίες μονάδες λιγότερο από ό,τι το 2021.

 

Εναλλακτικά κινούμενα οχήματα (APV)

Από τον Οκτώβριο έως τον Δεκέμβριο, οι ταξινομήσεις νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία στην ΕΕ διευρύνθηκαν κατά 31,6% σε 406.890 μονάδες, καθώς οι περισσότερες αγορές της περιοχής κατέγραψαν αύξηση. Η Γερμανία πρωτοστάτησε με 198.293 μονάδες και αύξηση 66,1%, ακολουθούμενη από τη Γαλλία, η οποία αυξήθηκε κατά 12,6% σε 62.155 μονάδες. Μετά από ένα αδύναμο τρίτο τρίμηνο, οι πωλήσεις plug-in υβριδικών αυτοκινήτων στην ΕΕ σημείωσαν μεγάλη άνοδο (+29,5%) το τελευταίο τρίμηνο του 2022, ενισχυμένες από την αύξηση κατά 73,5% στη Γερμανία, η οποία από μόνη της αντιπροσώπευε περισσότερες από τις μισές ταξινομήσεις της περιοχής σε αυτή την κατηγορία. Αυτό βοήθησε το αποτέλεσμα του έτους να κινηθεί σε θετικό έδαφος, με αύξηση 1,2%.

Τα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα (HEV) ανήλθαν σε 545.316 μονάδες που ταξινομήθηκαν στην ΕΕ από τον Οκτώβριο έως τον Δεκέμβριο του περασμένου έτους (αύξηση 22,2% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο το 2021), καθιστώντας τα το δεύτερο σε πωλήσεις τύπο καυσίμου. Αυτό οδήγησε σε συνολική αύξηση 8,6% για ολόκληρο το έτος και σε μερίδιο αγοράς 22,6%.

Η αγορά της ΕΕ για τα οχήματα φυσικού αερίου (NGV) σημείωσε σημαντική πτώση κατά τους τρεις τελευταίους μήνες του 2022 (-56,6%), καθώς οι πωλήσεις της Ιταλίας – της μεγαλύτερης αγοράς της περιοχής για αυτόν τον τύπο καυσίμου – έπεσαν κατά 71,3%. Από την άλλη πλευρά, τα οχήματα που κινούνται με υγραέριο αυξήθηκαν κατά 16,7% από τον Οκτώβριο έως τον Δεκέμβριο του περασμένου έτους.

Τα οχήματα με εναλλακτικό καύσιμο (APV) αντιπροσώπευαν περισσότερο από το ήμισυ (53,1%) της αγοράς αυτοκινήτων της ΕΕ κατά το τελευταίο τρίμηνο του έτους, με πάνω από 1,3 εκατομμύρια αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν συνολικά. Σε τριμηνιαία βάση, είναι η πρώτη φορά που τα APV ξεπερνούν τους παραδοσιακούς τύπους βενζίνης και ντίζελ.

Share: