Το χάσμα στις εκπομπές ρύπων μεταξύ ηλεκτρικών και βενζινοκίνητων οχημάτων έχει μειωθεί τα τελευταία χρόνια, καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες που γνωρίζουν ότι θα πρέπει να επιτύχουν τους στόχους της ΕΕ για τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, ενώ εξακολουθούν να πωλούν κατά πλειοψηφία αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης, έκαναν τους κινητήρες τους πιο αποδοτικούς.
Ως αποτέλεσμα, το αποτύπωμα άνθρακα των καινούριων βενζινοκίνητων αυτοκινήτων στην Ευρώπη μειώθηκε κατά μέσο όρο κατά 25 % μεταξύ 2006 και 2016, σύμφωνα με επίσημα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Περιβάλλοντος.
Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη προωθούνται από τις κρατικές επιδοτήσεις και τους εξαγγελειών κατά των νέων αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης από το 2035.
Ένα στα πέντε οχήματα που πωλήθηκαν στην Ευρώπη το περασμένο τρίμηνο ήταν ηλεκτροκίνητα και η εταιρεία συμβούλων Ernst & Young αναμένει ότι οι πωλήσεις των μοντέλων με μηδενικές εκπομπές ρύπων θα ξεπεράσουν σε απόλυτους αριθμούς τις εκδόσεις με κινητήρα εσωτερικής καύσης μέχρι το 2028.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν θέσει στόχους για την πώληση κυρίως ή αποκλειστικά ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη τα επόμενα χρόνια, με την GM να έχει δεσμευτεί για μια ηλεκτρική ευρωπαϊκή σειρά οχημάτων έως το 2022 και τη VW να στοχεύει σε 70% αμιγώς ηλεκτρικές πωλήσεις έως το 2030.