Μια νέα φιλοσοφία ηλεκτρικών σκαφών έκανε την εμφάνισή της, που πλέει σαν ιπτάμενο δελφίνι και πετά σαν αεροπλάνο – όλα με την άνεση και την ασφάλεια ενός πλοίου.
Η Brittany Ferries διερευνά τις δυνατότητες για μια νέα, υψηλής ταχύτητας, βιώσιμη και πιο αποτελεσματική μορφή ταξιδιών με πλοία που ονομάζεται seaglider. Η ιδέα, ένα ηλεκτρικό όχημα wing-in-ground(WIG), βρίσκεται υπό ανάπτυξη στις Ηνωμένες Πολιτείες μέσω της start-up REGENT που έχει τη βάση της στη Βοστώνη (Regional Electric Effect Nautical Transport).
Τα Seagliders συνδυάζουν την πρακτικότητα των επιβατικών πλοίων με την άνεση των ιπτάμενων δελφινιών, την αεροδυναμική απόδοση των hovercraft και την ταχύτητα των αεροσκαφών. Με τη δυνατότητα σύνδεσης υφιστάμενων λιμένων, το σκάφος αναμένεται να πετά με ταχύτητες έως και 180 mph – έξι φορές ταχύτερα από τα συμβατικά πλοία – με αυτονομία 180 μίλια.
Το ταξίδι από το Πόρτσμουθ στο Χερβούργο, για παράδειγμα, θα μπορούσε να καλυφθεί σε μόλις 40 λεπτά.
Λειτουργούν αξιοποιώντας μια ιδέα που είναι γνωστή στους πιλότους – το ground effect. Αυτό είναι το προστατευτικό μαξιλάρι που δημιουργείται από τον αέρα υψηλής πίεσης που παγιδεύεται μεταξύ των φτερών και του εδάφους ή του νερού, ενώ πετά σε χαμηλό υψόμετρο. Επομένως, τα Seagliders μοιάζουν με hovercraft με φτερά και όχι με ποδιά.
Μετά την αναχώρηση από το λιμάνι, το σκάφος ανεβαίνει σε φύλλα που μονώνουν τους επιβάτες από ταλαιπωρία. Σε ανοιχτά νερά, απογειώνεται, κινούμενο πάνω από το μαξιλάρι μέχρι τον προορισμό του. Οι προωστήρες με πτερύγια παρέχουν την ώθηση που πρέπει να μεταφέρει στον αέρα σε χαμηλές ταχύτητες, ενώ οι ηλεκτρικοί κινητήρες ρυθμίζουν τη ροή του αέρα πάνω από τα φτερά ενώ κινείται.
Είναι ένας πολύ αποδοτικός τρόπος μεταφοράς, ικανός να μεταφέρει σημαντικά φορτία σε μεγάλες αποστάσεις με υψηλή ταχύτητα. Η ισχύς θα προέρχεται από μπαταρίες και όχι από ορυκτά καύσιμα. Η ασφάλεια της πτήσης παρέχεται χάρη στα πλεονάζοντα συστήματα πρόωσης και ελέγχου πτήσης, με τις σουίτες αισθητήρων επόμενης γενιάς να ανιχνεύουν και να αποφεύγουν αυτόματα την κίνηση στη θάλασσα.
Η Brittany Ferries υπέγραψε μια επιστολή προθέσεων που θα μπορούσε να δει τα seagliders με χωρητικότητα 50-150 επιβατών μεταξύ του Ηνωμένου Βασιλείου και της Γαλλίας έως το 2028. Η REGENT αναμένει από τους πρώτους εμπορικούς επιβάτες να ταξιδέψουν με μικρότερα ηλεκτρικά σκάφη έως το 2025.
Η ενεργειακή μετάβαση αποτελεί προτεραιότητα για μελλοντικές εταιρείες όπως η Brittany Ferries και είναι το κλειδί για την ανάκαμψή της μετά την Covid εποχή. Με έδρα τη Roscoff France, η εταιρεία έχει ήδη επενδύσει στην παράδοση δύο νέων πλοίων ΥΦΑ (υγροποιημένο φυσικό αέριο) για παράδοση το 2022 και το 2023, που ονομάζονται Salamanca και Santoña.