Το Renault Zoe δεν πήρε ούτε ένα αστέρι στις δοκιμές πρόσκρουσης στις οποίες το υπέβαλλε ο ανεξάρτητος οργανισμός EuroNCAP!

Μεταξύ 11 νέων μοντέλων που δοκιμάστηκαν, επτά πέτυχαν την κορυφαία βαθμολογία των πέντε αστέρων, μεταξύ των οποίων τα ηλεκτρικά BMW iX, Genesis’ G70 και GV70 και Mercedes-EQ EQS.

Το ηλεκτρικό FIAT 500e και το Marvel R της MG τα πήγαν επίσης καλά και κέρδισαν από 4 αστέρια το καθένα. Ωστόσο, η χρονιά τελειώνει με αρνητικό πρόσημο, καθώς το Dacia Spring και το ανανεωμένο ηλεκτρικό ZOE της Renault πήραν ένα αστέρι και κανένα αστέρι αντίστοιχα, έχοντας ακόμη χειρότερες επιδόσεις από τις αναμενόμενες.

Καθώς οι καταναλωτές ωθούνται από όλες τις πλευρές να στραφούν σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι ορισμένες αυτοκινητοβιομηχανίες λανσάρουν στην αγορά πιο προσιτά προϊόντα που μπορούν να απευθυνθούν σε ένα ευρύτερο κοινό.

Η Renault ήταν από τους πρώτους που κατάφεραν να κατακτήσουν με επιτυχία την αγορά με το δημοφιλές ZOE που λανσαρίστηκε το 2013. Το “νέο” ZOE, ένα facelift που παρουσιάστηκε το 2020, έλαβε αρκετές βελτιώσεις στη μπαταρία, αλλά όχι πρόσθετη ασφάλεια.

Αντιθέτως, ο πλευρικός αερόσακος που ήταν τοποθετημένος στο κάθισμα και προστάτευε προηγουμένως το κεφάλι και τον θώρακα αντικαταστάθηκε από έναν λιγότερο αποτελεσματικό αερόσακο μόνο για τον θώρακα, γεγονός που συνιστά υποβάθμιση της προστασίας των επιβατών.

Το νέο ZOE προσφέρει ανεπαρκή προστασία σε συγκρούσεις συνολικά, ανεπαρκή προστασία των ευάλωτων χρηστών του οδικού δικτύου και δεν διαθέτει ουσιαστική τεχνολογία αποφυγής συγκρούσεων, γεγονός που του στέρησε τη δυνατότητα να κατακτήσει έστω ένα αστέρι.

Δυστυχώς, τα πράγματα δεν πάνε πολύ καλύτερα για το Dacia Spring, που βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στο κινεζικής κατασκευής Renault City K-ZE, το οποίο είναι και αυτό παράγωγο του προβληματικού Renault Kwid, που πωλείται στην Ινδία και τη Βραζιλία εδώ και αρκετά χρόνια.

Όπως αναφέρει το EuroNCA, «οι επιδόσεις του στις δοκιμές πρόσκρουσης είναι εντελώς προβληματικές, με υψηλό κίνδυνο απειλητικών για τη ζωή τραυματισμών για τον θώρακα του οδηγού και το κεφάλι του πίσω επιβάτη στις δοκιμές μετωπικής σύγκρουσης και οριακή προστασία του θώρακα στην πλευρική σύγκρουση. Οι μέτριες επιδόσεις σύγκρουσης και η φτωχή τεχνολογία αποφυγής σύγκρουσης έχουν ως αποτέλεσμα τη βαθμολογία ενός αστεριού για το Dacia Spring».

Share: