Μόλις λίγες εβδομάδες αφότου η Lotus επιβεβαίωσε ότι θα λανσάρει μια νέα οικογένεια ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων επιδόσεων, παρουσίασε σε παγκόσμια πρεμιέρα την καινοτόμο νέα τεχνολογία ελαφρού πλαισίου που θα στηρίξει το ηλεκτρικό σπορ αυτοκίνητο της σειράς.
Η νέα δομή έχει αναπτυχθεί μέσω του Project LEVA (Lightweight Electric Vehicle Architecture), που ανακοινώθηκε τον περασμένο Οκτώβριο από τη Lotus. Το Project LEVA είναι ένα ερευνητικό πρόγραμμα που επιταχύνει την ανάπτυξη ολοκαίνουργιων ελαφρών δομών για ηλεκτρικά οχήματα επόμενης γενιάς με μπαταρία.
Σήμερα η Lotus μπορεί να αποκαλύψει ότι είναι αυτή η δομή που αναπτύχθηκε μέσω του Project LEVA η οποία θα ενσωματωθεί στη νέα αρχιτεκτονική της εταιρείας για ηλεκτρικά σπορ αυτοκίνητα. Χάρη στην καινοτομία της Lotus και των συνεργατών του Project LEVA, η πίσω δομή είναι κατά 37% ελαφρύτερη από ό,τι στο Lotus Emira V6.
Αυτό σημαίνει ότι η Lotus διαθέτει πλέον το “σχέδιο” για την επόμενη γενιά ηλεκτρικών σπορ αυτοκινήτων, για τα μελλοντικά προϊόντα της Lotus και για την εμπορική αξιοποίηση από το γραφείο συμβούλων Lotus Engineering.
Ένα νέο animation από τη Lotus αποκαλύπτει πώς η τεχνολογία θα αποτελέσει μέρος του νέου πλαισίου του ηλεκτρικού σπορ αυτοκινήτου, απεικονίζοντας τον ευέλικτο χαρακτήρα αυτής της ολοκαίνουργιας αρχιτεκτονικής οχήματος που αναπτύχθηκε από τη Lotus. Είναι πλήρως προσαρμόσιμη ώστε να παρέχει μια πλατφόρμα για μια σειρά από EVs με μεταβλητή διάταξη, μήκος μεταξονίου, μέγεθος μπαταρίας και διαμόρφωση.
Όπως δείχνει το κινούμενο σχέδιο, και οι τρεις διατάξεις διαθέτουν ένα κοινό ελαφρύ χυτό πίσω υποπλαίσιο με πολλαπλά εναλλάξιμα εξαρτήματα. Αυτή είναι η καινοτομία του Project LEVA και σημαίνει ότι μια ενιαία αρχιτεκτονική οχήματος μπορεί να φιλοξενήσει δύο διαφορετικούς τύπους διαμορφώσεων μπαταριών:
– Διάταξη “σεντούκι”, όπου οι μονάδες στοιβάζονται κάθετα πίσω από τα δύο καθίσματα. Η διάταξη «σεντούκι» είναι ένα «πακέτο» μπαταρίας τοποθετημένο στη μέση, ιδανικό για τύπους σπορ αυτοκινήτων και υπεροχημάτων όπου απαιτείται χαμηλό συνολικό ύψος οδήγησης και χαμηλό κέντρο βάρους, και όπως φαίνεται στο αμιγώς ηλεκτρικό υπεραυτοκίνητο Lotus Evija.
– Διάταξη «πλάκας», όπου οι μονάδες ενσωματώνονται οριζόντια κάτω από την καμπίνα. Αυτή είναι η καταλληλότερη για οχήματα όπου απαιτείται μεγαλύτερο ύψος κύλισης και ψηλότερο συνολικό προφίλ. Συχνά αναφέρεται ως διάταξη ισχύος “skateboard”.
Το καινοτόμο νέο υποπλαίσιο διαθέτει κυλινδρικές κυψέλες μπαταρίας για υψηλή ενεργειακή πυκνότητα, με την επιλογή μιας μονής ή διπλής ηλεκτρονικής μονάδας κίνησης (EDU) για υποστήριξη. Η ψυχρή σκλήρυνση, η σημειακή συγκόλληση και οι προηγμένες διαδικασίες συγκόλλησης σημαίνουν μειωμένες περιβαλλοντικές επιπτώσεις κατά τη συναρμολόγηση.
Αυτός ο μοναδικός βαθμός ευελιξίας και αρθρωτότητας σε λύσεις μεταξονίου και κίνησης θα αποτελέσει τη γένεση για μια μεγάλη ποικιλία εφαρμογών ηλεκτρικών οχημάτων. Αυτές θα μπορούσαν να είναι για το πολυαναμενόμενο ηλεκτρικό σπορ αυτοκίνητο της Lotus – που έχει προγραμματιστεί να κυκλοφορήσει το 2026 – καθώς και για τρίτους πελάτες μέσω της Lotus Engineering.
Η χρηματοδότηση του έργου προήλθε εν μέρει από το πρόγραμμα επίδειξης προηγμένης διαδρομής προς την αγορά (ARMD). Το πρόγραμμα έχει χορηγηθεί από το Υπουργείο Επιχειρήσεων, Ενέργειας και Βιομηχανικής Στρατηγικής (BEIS) της κυβέρνησης του Ηνωμένου Βασιλείου και υλοποιείται για λογαριασμό του Κέντρου Προηγμένης Πρόωσης (APC) από την Cenex.