Η Panasonic θα ξεκινήσει τη μαζική παραγωγή νέων μπαταριών ιόντων λιθίου που αυξάνουν την αυτονομία των EV πάνω από 15% ήδη από το 2023, με τις πρώτες παραδόσεις να κατευθύνονται προς την Tesla.
Η νέα μπαταρία αναμένεται να δώσει στα οχήματα μία από τις μεγαλύτερες αυτονομίες παγκοσμίως ανά βάρος μπαταρίας και θα ανταγωνιστεί τους κατασκευαστές μπαταριών της Νότιας Κορέας και της Κίνας.
Δεδομένου ότι τα EV θα μπορούν να διανύουν μεγαλύτερη απόσταση με μία μόνο φόρτιση, η Panasonic αναμένει ότι η στροφή προς τα EV θα επιταχυνθεί και επενδύει σημαντικά στην ανάπτυξη τέτοιων μπαταριών.
Η Panasonic ξεκίνησε την ανάπτυξη των νέων κυψελών μπαταρίας 4680 κατόπιν αιτήματος της Tesla. Η Tesla λέει ότι η τρέχουσα ναυαρχίδα της, το Model S, έχει εμβέλεια περίπου 650 χλμ. με μία μόνο φόρτιση. Με τη νέα μπαταρία, οι υπολογισμοί δείχνουν ότι η εμβέλειά του θα βελτιωθεί σε περίπου 750 χλμ.
Η νέα μπαταρία θα είναι διπλάσια σε μέγεθος από τις παλαιότερες εκδόσεις, με πενταπλάσια χωρητικότητα. Αυτό θα επιτρέψει στους κατασκευαστές αυτοκινήτων να μειώσουν τον αριθμό των μπαταριών που χρησιμοποιούνται σε κάθε αυτοκίνητο, γεγονός που θα μειώσει επίσης τον χρόνο που απαιτείται για την τοποθέτησή τους στα οχήματα.
Δεδομένης της υψηλής αποδοτικότητάς τους, η παραγωγή αυτών των νέων μπαταριών θα κοστίζει 10% έως 20% λιγότερο, σε σύγκριση με τις παλαιότερες εκδόσεις βάσει της χωρητικότητας.
Η Panasonic σχεδιάζει να ξεκινήσει εν μέρει τις εργασίες φέτος για να καθιερώσει ασφαλείς και αποτελεσματικές τεχνικές πριν ξεκινήσει τη μαζική παραγωγή το επόμενο έτος. Η εταιρεία σχεδιάζει να επεκτείνει τη μαζική παραγωγή σε εργοστάσια στις ΗΠΑ ή σε άλλες χώρες.
Εκτός από την Tesla και τη Mercedes, άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες και κατασκευαστές μπαταριών σπεύδουν επίσης στον τομέα.