Η Nissan προσφέρει μια λεπτομερή εξέταση πάνω στην τελευταία της αρχιτεκτονική στα ηλεκτρικά οχήματα, την πλατφόρμα CMF-EV, ρίχνοντας φως στα στοιχεία που συγκροτούν τα μελλοντικά ηλεκτρικά μοντέλα της.
Γνωστή στους κόλπους της Nissan ως «μαγικό ιπτάμενο χαλί», η πλατφόρμα CMF-EV προσφέρει εκτεταμένες δημιουργικές ευκαιρίες στους σχεδιαστές να επαναπροσδιορίσουν τις εμπειρίες οδηγού και επιβατών.
Η πλατφόρμα που είναι εξειδικευμένη στα EVs θα χρησιμοποιηθεί για πρώτη φορά στο Nissan Ariya, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό coupé-crossover της μάρκας.
Η CMF-EV φέρνει επίσης περισσότερες ευκαιρίες για συνεργασία. Η πλατφόρμα αξιοποιεί συνέργειες στο πλαίσιο της Συμμαχίας, μεγιστοποιώντας την κατασκευαστική απόδοση για την επίτευξη του κοινού οδικού χάρτη των εταίρων για το 2030. Με αυτό τον τρόπο, θα προσφερθεί η βέλτιστη αξία στους πελάτες που κατευθύνονται σε ένα συναρπαστικό, “εξηλεκτρισμένο” μέλλον.
Όπως ανακοινώθηκε πρόσφατα από τις εταιρείες της Συμμαχίας, η πλατφόρμα θα αποτελέσει τη βάση για 15 ηλεκτρικά μοντέλα μέχρι το 2030.
Σχεδιάζοντας ένα σαλόνι σε τέσσερις τροχούς
Θέτοντας τις βάσεις για την ιδέα του ανοιχτού δαπέδου, οι μηχανικοί της Nissan έδωσαν στην πλατφόρμα CMF-EV ένα επίπεδο κατασκευαστικό πάτωμα. Οι θέσεις για ηλεκτρικούς κινητήρες σχεδιάστηκαν ακριβώς δίπλα στον μπροστινό και τον πίσω άξονα, ενώ οι συστοιχίες μπαταριών σχεδιάστηκαν για να είναι όσο το δυνατόν πιο λεπτές, σχηματίζοντας ένα δομικό σύστημα στήριξης για την πλατφόρμα.
Η πλατφόρμα CMF-EV παρείχε στους σχεδιαστές του Ariya έναν κενό καμβά, δίνοντάς τους την ευκαιρία να εξερευνήσουν το concept Ma, μια σχεδιαστική φιλοσοφία της Nissan που επικεντρώνεται στην κατάκτηση των δυνατοτήτων του κενού χώρου.
Η τοποθέτηση της μονάδας κλιματισμού πιο μπροστά και η βελτιστοποίηση των μπροστινών και των πίσω θέσεων των καθισμάτων, χάρη στην απουσία σήραγγας μετάδοσης, επέτρεψε στους σχεδιαστές της Nissan να αξιοποιήσουν όλο τον διαθέσιμο χώρο. Η καμπίνα έχει μια βαθιά αίσθηση ευρυχωρίας με περισσότερο χώρο για τα πόδια, προσφέροντας την εμπειρία ενός καθιστικού. Ο χώρος της καμπίνας μπορεί να προσαρμοστεί ακόμη περισσότερο χάρη στην κινητή κεντρική κονσόλα.
Δύναμη και έλεγχος σε τέλεια αρμονία
Η καινοτόμος πλατφόρμα ανταμείβει επίσης τους οδηγούς. Παρέχοντας στους πελάτες την ευελιξία να επιλέξουν το σωστό πακέτο για τις ανάγκες τους, η πλατφόρμα CMF-EV μπορεί να φιλοξενήσει πολλαπλές προδιαγραφές κινητήριων μονάδων και συστημάτων μετάδοσης κίνησης, συμπεριλαμβανομένης της έκδοσης ενός κινητήρα και της διαμόρφωσης e-4ORCE με διπλό κινητήρα.
Το e-4ORCE είναι η πιο προηγμένη τεχνολογία ελέγχου όλων των τροχών της Nissan. Το e-4ORCE ενισχύει την εμπιστοσύνη του οδηγού εντοπίζοντας την επιθυμητή γραμμή οδήγησης, σχεδόν σε οποιαδήποτε επιφάνεια του δρόμου, χωρίς αυτός να χρειάζεται να αλλάξει στυλ οδήγησης ή εισόδου. Για παράδειγμα, όταν στρίβει σε χιονισμένους δρόμους, το όχημα μπορεί να ανιχνεύσει πιστά την επιθυμητή γραμμή του οδηγού, χάρη στον εξαιρετικά υψηλής ακρίβειας έλεγχο του κινητήρα και των φρένων. Με την αυτοπεποίθηση που προσφέρει στον χειρισμό μια ποικιλίας οδηγικών συνθηκών, η οδήγηση γίνεται πιο απολαυστική.