Μία από τις προκλήσεις της κινητικότητας χωρίς εκπομπές ρύπων, προκειμένου να κατακτήσει μεγαλύτερα μερίδια αγοράς, είναι να ξεπεραστούν ορισμένα εμπόδια, όπως η υποβάθμιση της μπαταρίας ή ο φόβος της αυτονομίας.

Οι πωλήσεις ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων είναι μια πραγματικότητα και αυξάνονται σε μεγάλες αγορές, όπως η Κίνα, η Ευρώπη και η Βόρεια Αμερική, όπου θα φτάσουν τα 3 εκατομμύρια οχήματα το 2020, δηλαδή το 4,6% των συνολικών πωλήσεων.

Στην Ευρώπη, το μερίδιο αγοράς τους έφτασε το 10%. Σύμφωνα με τις προβλέψεις του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας, το μερίδιο της παγκόσμιας αγοράς τους θα μπορούσε να φτάσει μεταξύ 10,4% και 19% μέχρι το 2025.

Επί του παρόντος, κάθε κατασκευαστής προσφέρει ένα είδος εγγύησης για τις μπαταρίες που εξοπλίζουν τα νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητά του, η οποία κυμαίνεται από 8 έως 10 έτη. Στις περισσότερες περιπτώσεις, η χωρητικότητα πρέπει να αντιστοιχεί στο 70% της ημέρας ταξινόμησης του αυτοκινήτου.

Προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη διαφάνεια και να προσφερθεί μεγαλύτερη ασφάλεια στους αγοραστές των μελλοντικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων, το Παγκόσμιο Φόρουμ για την Εναρμόνιση των Κανονισμών για τα Οχήματα, το οποίο χρηματοδοτείται από την Οικονομική Επιτροπή των Ηνωμένων Εθνών για την Ευρώπη (UNECE), υπέβαλε μια άκρως ενδιαφέρουσα πρόταση.

Η ιδέα αυτής της πρωτοβουλίας βασίζεται στην προϋπόθεση ότι οι κατασκευαστές πιστοποιούν ότι οι μπαταρίες χάνουν λιγότερο από το 20% της αρχικής τους χωρητικότητας κατά τα πρώτα 5 χρόνια της ζωής τους ή 100.000 χιλιόμετρα. Μετά από 8 χρόνια ή 160.000 χιλιόμετρα, το ποσοστό αυτό μπορεί να είναι 30%.

Για να επαληθεύεται ότι κάθε μπαταρία ηλεκτρικού αυτοκινήτου αποδίδει όντως αυτό που υπόσχεται ο κατασκευαστής, το αυτοκίνητο θα πρέπει να είναι σε θέση να διαβιβάζει on line τα δεδομένα της κατάστασης της μπαταρίας του στην αρμόδια Αρχή του εκάστοτε κράτους.

Ο στόχος είναι να αποφευχθεί η πτώση της απόδοσης και της χωρητικότητας της μπαταρίας, εκμηδενίζοντας έτσι μία από τις μεγαλύτερες αμφιβολίες και φόβους των χρηστών όταν πρόκειται να κάνουν το άλμα προς ένα αμιγώς μηδενικών ρύπων αυτοκίνητο.

Η πρόταση θα τεθεί σε ψηφοφορία τον προσεχή Μάρτιο, κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Προστασίας Δεδομένων (WP29). Εάν προχωρήσει, ο νόμος θα πρέπει να εφαρμοστεί ανά χώρα, όπως συμβαίνει και με τη λοιπή νομοθεσία της ΕΕ.

Σε περίπτωση που η πρωτοβουλία αυτή εγκριθεί, μόλις ολοκληρωθούν οι διατυπώσεις και οι εγκρίσεις από τα κράτη, ο νόμος θα μπορούσε να τεθεί σε ισχύ από το 2023.

Εκτός από τα οφέλη για τον καταναλωτή από την ύπαρξη ενός νόμου που εγγυάται τη βιωσιμότητα και την υποβάθμιση της μπαταρίας εντός ορισμένων παραμέτρων, η αγορά μεταχειρισμένων οχημάτων θα μπορούσε να προσφέρει μια “πιστοποιημένη” εγγύηση για την κατάσταση της μπαταρίας, γεγονός που θα ενίσχυε την αγορά μεταχειρισμένων οχημάτων κινητικότητας μηδενικών εκπομπών.

Share: