Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Honda , Toshihiro Mibe, μίλησε πρόσφατα σε προτάσεις για αυτοκίνητα καύσης υδρογόνου από ανταγωνιστές όπως η Toyota, δηλώνοντας ότι η εταιρεία του μελέτησε τις δυνατότητες του υδρογόνου πριν από δέκα χρόνια. Ο Mibe συνέχισε λέγοντας ότι σε αντίθεση με την Toyota, η Honda δεν βλέπει την καύση υδρογόνου ως εφικτή για τα αυτοκίνητα. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία εγκαταλείπει το χημικό στοιχείο.

Τόσο η Honda όσο και η Toyota αποτελούν σημαντικά ονόματα στα ιαπωνικά αυτοκίνητα, παγκοσμίως αναγνωρισμένα για τα βενζινοκίνητά τους μοντέλα. Ωστόσο, καθώς ο υπόλοιπος κόσμος της αυτοκινητοβιομηχανίας φαίνεται να έχει τελικά αγκαλιάσει τα ηλεκτρικά οχήματα, αυτές οι δύο αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν επικεντρώσει τις προσπάθειές τους αλλού.

Ειδικά η Toyota πιστεύει ότι τα υβριδικά της μοντέλα θα παραμείνουν ανταγωνιστικά τα επόμενα 30 χρόνια μαζί με τα EV κυψελών υδρογόνου, όπως το Mirai, το οποίο έχει πουλήσει λιγότερες από 10.000 συνολικά μονάδες στη Βόρεια Αμερική από το ντεμπούτο του το 2015.

Μέρος του λόγου αυτής της επένδυσης είναι η υποστήριξη της ιαπωνικής κυβέρνησης, η οποία έχει στοιχηματίσει πολλά στο υδρογόνο για να φτάσει σε ουδετερότητα άνθρακα έως το 2050. Ενώ η καύση υδρογόνου θα μπορούσε κάλλιστα να αποδειχθεί η καλύτερη επιλογή καυσίμου για μεγαλύτερες μεταφορές σε όλο τον κόσμο, τα BEVs φαίνεται να είναι ο ξεκάθαρος νικητής για τα αυτοκίνητα.

Ως αποτέλεσμα, αυτές οι δύο ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες ασχολούνται με τα ηλεκτρικά οχήματα, ανακοινώνοντας η καθεμία τις δικές της ηλεκτροκίνητες σειρές , αλλά με όρους. Η Honda εξακολουθεί να αμφισβητεί την απορρόφηση των καταναλωτών , ιδιαίτερα στις ΗΠΑ, ενώ η Toyota συνεχίζει να εργάζεται στα παρασκήνια για να επιβραδύνει την υιοθέτηση των EV και έχει χρησιμοποιήσει ακόμη και προπαγάνδα στην Ιαπωνία για να παρασύρει τα παιδιά σχολικής ηλικίας προς ένα μέλλον γεμάτο υβριδικά.

Τώρα, ακόμη και η Honda μιλάει εναντίον των οχημάτων κυψελών υδρογόνου για τους καταναλωτές, διαχωρίζοντας τον εαυτό της από  την Toyota.

Τα λόγια του CEO της Honda, Toshihiro Mibe, αναφέρθηκαν από το Automotive News μαζί με την ακόλουθη δήλωση από τα τέλη του 2021:

Έχουμε πραγματοποιήσει έρευνα για κάθε πιθανότητα που υπάρχει εκεί έξω. Όσον αφορά τους κινητήρες υδρογόνου, βλέπουμε μερικές αρκετά δύσκολες τεχνολογικές προκλήσεις. Έτσι, πριν από περίπου 10 χρόνια, αποφασίσαμε ότι αυτό δεν θα γίνει mainstream.

Εν τω μεταξύ, η Toyota συνεχίζει να προωθεί αυτοκίνητα υδρογόνου ενώ παράλληλα επεκτείνει τα BEV… όλα αυτά ενώ εξακολουθεί να πιέζει επιθετικά τα υβριδικά βενζινοκίνητα. Παρά τα λόγια του Mibe, η Honda σε καμία περίπτωση δεν εγκαταλείπει την τεχνολογία καυσίμου υδρογόνου. Η εταιρεία βλέπει τον ατομικό αριθμό 1 ως βιώσιμη πηγή καυσίμου για μεγαλύτερα οχήματα μεγάλης εμβέλειας ή σε κυψέλες ως αυτόνομα πακέτα ισχύος.

Η Honda Motor έχει επίσης μια θυγατρική τζετ αεροσκαφών που ο Mibe επισημαίνει ότι δεν μπορεί να πετάει με μπαταρίες, αλλά τα πράσινα καύσιμα όπως το υδρογόνο θα μπορούσαν να προσφέρουν μια καθαρή λύση στο μέλλον. Ο Mibe έχει επίσης ήδη υποσχεθεί να καταργήσει σταδιακά τα αυτοκίνητα ICE έως το 2040, εστιάζοντας στα BEV και FCEV για την επίτευξη μηδενικών εκπομπών.

Σε ποιο βαθμό εμπλέκεται το υδρογόνο σε αυτό το μέλλον παραμένει ασαφές, δεδομένου ότι η Honda εξακολουθεί να εξερευνά την τεχνολογία με εταιρείες όπως η GM. Ωστόσο, με βάση τα λόγια του CEO της, τα αυτοκίνητα Honda με μπαταρίες φαίνονται πολύ πιο πιθανά.

Share: