Το τολμηρό και καινοτόμο σύστημα κίνησης e-POWER της Nissan θα παρουσιαστεί στη γκάμα του Qashqai στα τέλη του καλοκαιριού.

Το νέο Qashqai θα είναι το πρώτο μοντέλο στην Ευρώπη που θα εξοπλιστεί με το μοναδικό σύστημα κίνησης e-POWER της Nissan. Αποκλειστικά για τη Nissan και βασικό συστατικό της στρατηγικής Intelligent Mobility της εταιρείας, το σύστημα e-POWER αποτελεί μια μοναδική προσέγγιση στην ηλεκτροκίνηση, κάνοντας την καθημερινή οδήγηση απολαυστική και αποδοτική.

Η έρευνα της Nissan έδειξε ότι οι Ευρωπαίοι καταναλωτές crossover περνούν περισσότερο από το 70% του χρόνου τους οδηγώντας σε αστικό και προαστιακό περιβάλλον. Η έρευνα δείχνει επίσης ότι οι καταναλωτές αισθάνονται υποχρεωμένοι να κάνουν συμβιβασμούς στην οδηγική απόλαυση προκειμένου να είναι οικολογικά σκεπτόμενοι στην επιλογή του οχήματός τους.

Για να ανταποκριθεί σε αυτή την τάση, η Nissan ανέπτυξε το σύστημα e-Power, ειδικά ρυθμισμένο για τις ανάγκες των Ευρωπαίων καταναλωτών. Προσφέρει βέλτιστη αποδοτικότητα καυσίμου με οδηγική απόλαυση EV χάρη στο συνδυασμό δύο ειδικοτήτων της Nissan: προηγμένη τεχνολογία μπαταριών και κινητήρων, καθώς και τον καινοτόμο κινητήρα εσωτερικής καύσης μεταβλητής σχέσης συμπίεσης.

Ως εκ τούτου, το e-Power είναι μια ιδανική τεχνολογία για όσους δεν μπορούν ή δεν θέλουν να αφιερώσουν χρόνο για επαναφόρτιση με καλώδιο, αλλά αντιμετωπίζουν μια καθημερινή αστική ή προαστιακή οδήγηση, και οι οποίοι είναι έτοιμοι να κάνουν το πρώτο βήμα για τη μετάβασή τους σε ένα πλήρες EV στο μέλλον.

Το σύστημα e-POWER αποτελείται από μια μπαταρία υψηλής απόδοσης που συμπληρώνεται από έναν τρικύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρων με μεταβλητή σχέση συμπίεσης που αποδίδει 156hp, μια γεννήτρια ισχύος, έναν μετατροπέα και έναν ηλεκτροκινητήρα 140kW παρόμοιου μεγέθους και ισχύος που συναντάμε στα ηλεκτρικά οχήματα της Nissan. Ο βενζινοκινητήρας παράγει ηλεκτρική ενέργεια, η οποία μπορεί να μεταδοθεί μέσω του μετατροπέα στη συστοιχία μπαταριών, στον ηλεκτροκινητήρα ή και στα δύο, ανάλογα με το σενάριο οδήγησης.

Αυτό που διαφοροποιεί αυτό το σύστημα κίνησης είναι ότι ο ηλεκτροκινητήρας είναι η μοναδική πηγή ισχύος για τους τροχούς, οπότε η απόκρισή του είναι άμεση και γραμμική. Αυτό αποτελεί μια ελκυστική εναλλακτική λύση σε σχέση με τα παραδοσιακά υβριδικά, όπου οι οδηγοί πρέπει να αποδεχθούν τις εγγενείς ελλείψεις στην οδηγική εμπειρία.

Αντίθετα, το σύστημα e-POWER του νέου Qashqai σχεδιάστηκε για να προσφέρει την ευχάριστη, αβίαστη και ομαλή οδηγική εμπειρία που σχετίζεται με ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο, αλλά χωρίς την ανάγκη επαναφόρτισης.

Το πλεονέκτημα του συστήματος e-POWER είναι ότι ο κινητήρας λειτουργεί εντός του βέλτιστου εύρους και της καλύτερης σχέσης συμπίεσης, με αποτέλεσμα ανώτερη απόδοση καυσίμου και χαμηλότερες εκπομπές CO2 σε σύγκριση με έναν παραδοσιακό κινητήρα εσωτερικής καύσης, καθώς και μια εκλεπτυσμένη οδήγηση χάρη στον μειωμένο θόρυβο του κινητήρα. Και το πρόσθετο πλεονέκτημα είναι οι ελάχιστες επιπτώσεις που θα έχει το e-POWER στην ποιότητα του αστικού αέρα.

Χάρη στην κίνηση με αμιγώς ηλεκτροκινητήρα, δεν υπάρχει καθυστέρηση στην παροχή ροπής, όπως μπορεί να συμβεί σε ένα παραδοσιακό υβριδικό σύστημα, όπου μπορεί να υπάρξει απότομη αύξηση της ταχύτητας του κινητήρα, καθώς ανταποκρίνεται στην απαίτηση του γκαζιού για άμεση επιτάχυνση. Η άμεση απόκριση του συστήματος e-POWER προσφέρει μια μοναδική και συναρπαστική οδηγική εμπειρία σε όλες τις συνθήκες οδήγησης.

Για τη μεγιστοποίηση των επιδόσεων, σε καταστάσεις μεγάλης επιτάχυνσης ή υψηλής ταχύτητας, η μονάδα ελέγχου διαχείρισης ενέργειας στο σύστημα e-POWER μπορεί να στείλει την ισχύ που παράγει ο κινητήρας 1,5 λίτρων απευθείας στον ηλεκτροκινητήρα, μέσω του μετατροπέα, για να ενισχύσει την παροχή ηλεκτρικής ενέργειας που προέρχεται από την μπαταρία.

Κατά την επιβράδυνση και το φρενάρισμα, η κινητική ενέργεια ανακτάται και διοχετεύεται πίσω στην μπαταρία για τη βελτιστοποίηση της απόδοσης.

Share: