Θα μπορούσε ο πόλεμος στην Ουκρανία να βοηθήσει έμμεσα τη βιομηχανία ηλεκτρικών αυτοκινήτων; Η απάντηση είναι προς το παρόν όχι, καθώς οι τιμές αυξάνονται για τα πάντα, όχι μόνο για το πετρέλαιο.

Το ηλεκτρικό ρεύμα θα κοστίζει επίσης περισσότερο: χθες ήταν περίπου 580 ευρώ χονδρικώς ανά χίλιες κιλοβατώρες, ή 70 λεπτά ανά κιλοβατώρα σε σύγκριση με τον σημερινό λογαριασμό που είναι περίπου 46 λεπτά.

Αν ο λογαριασμός του ηλεκτρικού ρεύματος αυξάνεται, με μειονεκτήματα ακόμη και για όσους έχουν επενδύσει χρήματα στην αγορά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, η θέση στη θέση εκείνων που παράγουν αυτοκίνητα είναι ίσως ακόμη χειρότερη. Tο νικέλιο έχει επίσης φτάσει σε τρελά ύψη αυτές τις μέρες. Το νικέλιο κέρδισε 90% μέσα σε μία ημέρα, ενώ το αλουμίνιο ξεπέρασε για πρώτη φορά τα 4.000 δολάρια. Ο χαλκός έφτασε επίσης σε ιστορικό υψηλό, στα 10.845 δολάρια ανά τόνο: για το κόκκινο μέταλλο υπάρχει ένας ικανοποιητικός βαθμός διαφοροποίησης μεταξύ των παραγωγών, αλλά η Ρωσία εξακολουθεί να είναι υπεύθυνη για το 3,5% της προσφοράς. Το παλλάδιο (που χρησιμοποιείται στους καταλυτικούς μετατροπείς) προέρχεται κατά 40% από τη Μόσχα και αυξάνεται πολύ πιο γρήγορα.

Όσον αφορά στο νικέλιο, βασικό συστατικό ορισμένων ηλεκτρικών μπαταριών και στοιχείο στο οποίο πολλοί βασίζονται για να βελτιώσουν τις επιδόσεις των ηλεκτρικών οχημάτων, η τιμή του σχεδόν διπλασιάστηκε μέσα σε μία μόνο ημέρα.

Η ακραία μεταβλητότητα των χρηματιστηρίων οδήγησε την τιμή στα 55.000 δολάρια ανά τόνο, πάνω από 3.000 δολάρια περισσότερο από το προηγούμενο ρεκόρ του 2007.

Share: