Πριν από μερικούς μήνες είχαμε την ευκαιρία να… γνωριστούμε από κοντά με τη γκάμα των ηλεκτρικών μοτοσικλετών της Zero, κατά τη διάρκεια τη πανελλαδικής παρουσίασης που είχε πραγματοποιηθεί στην Αθήνα.

Το πλήρωμα του χρόνου έφτασε, και η… γνωριμία έγινα πιο στενή, με ένα εκ των σημαντικότερων μοντέλων της γκάμας της Zero, το «S». Το… ραντεβού κλείστηκε στις εγκαταστάσεις της εισαγωγικής εταιρίας, Electromove, στη Λεωφόρο Βουλιαγμένης, όπου ο Βαγγέλης Ανδρεάδης μας περίμενε με τα… κλειδιά στο χέρι, προκειμένου να μας παραδώσει την Zero S για μια εβδομαδιαία δοκιμή.

Η Zero S, το μοντέλο που καθόρισε την ηλεκτρική μοτοσικλέτα δρόμου εξακολουθεί να συναρπάζει τους αναβάτες σε όλο τον κόσμο. Η εκπληκτική επιτάχυνση σε όλες τις στροφές, οι αιχμηρές γραμμές και η σπορ εργονομία μετατρέπουν την καθημερινή σας βόλτα σε… συγκίνηση.

Άνεση κι ευελιξία

Η πλήρως ρυθμιζόμενη ανάρτηση Showa εμπρός και πίσω έχει εξαιρετική αίσθηση σε κάθε συνθήκη. Σε σταθερές ταχύτητες σε ομαλό οδόστρωμα είναι μια χαρά, ενώ αν προσπαθήσετε να οδηγήσετε σπορ ή σε ανώμαλους δρόμους, η απόσβεση είναι εξαιρετική και σε καμία περίπτωση δεν θα σας κουράσει.

Τα φρένα αποτελούνται από έναν δίσκο 320 mm εμπρός με διπίστονη δαγκάνα και έναν 240 mm πίσω με μονοπίστονη δαγκάνα, και φυσικά διαθέτουν ABS. Τούτου λεχθέντος, υπάρχει αρκετή δύναμη φρεναρίσματος για κανονική οδήγηση, ειδικά δεδομένου ότι κάθε ευσυνείδητος ηλεκτρικός αναβάτης θα θέλει να μεγιστοποιήσει την αυτονομία οδηγώντας ομαλά και χρησιμοποιώντας την αναγέννηση του κινητήρα όσο το δυνατόν περισσότερο.

Η θέση οδήγησης είναι τέτοια ώστε έχετε τον απόλυτο έλεγχο όσων γίνονται. Ο υπογράφων, μολονότι όχι ιδιαίτερα ψηλός, βολεύτηκε άνετα στη μαλακή σέλα, ενώ η απόσταση από το έδαφος είναι τέτοια ώστε ακόμα και πιο μικρόσωμοι αναβάτες να μην αντιμετωπίσουν απολύτων κανένα θέμα.

Σημαντικό στοιχείο αποτελεί και το περιορισμένο βάρος, το οποίο δεν ξεπερνά τα 190 κιλά, τιμή πολύ καλή αν αναλογιστούμε ότι πρόκειται για μια ηλεκτρική μοτοσικλέτα.

Ο χώρος αποθήκευσης εκεί όπου στις θερμικές μοτοσικλέτες βρίσκεται το ρεζερβουάρ, είναι μεγάλος και άκρως εξυπηρετικός, και φυσικά κλειδώνει.

Κινητήρας και μπαταρία

Το S χρησιμοποιεί τον ηλεκτροκινητήρα “Z-Force 75-5” της Zero. Είναι αερόψυκτος και χωρίς κιβώτιο ταχυτήτων ή συμπλέκτη δεν χρειάζεται να αλλάξετε ψυκτικό υγρό ή λάδι όταν έρθει η ώρα του σέρβις. Η κίνηση μεταδίδεται στον πίσω τροχό με ιμάντα. Αυτό σημαίνει ότι δεν θα μπορούσε να είναι πιο εύκολο στην οδήγηση, καθώς αρκεί να στρίψτε το γκάζι και το Zero S ξεκινάει.

Η μέγιστη απόδοση είναι 59 ίπποι. Στη λειτουργία «Sport» με πλήρη ισχύ, η δύναμη είναι πιο άμεση και το Zero κινείται ταχύτατα μέχρι την περιορισμένη τελική ταχύτητα των 140 km/h. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι θα μπορούσε να πάει πιο γρήγορα, όμως ο περιοριστής είναι εκεί για να διατηρήσει την αυτονομία και να μην καταπονήσει υπερβολικά τον κινητήρα ή την μπαταρία. Στην «Eco» η λειτουργία έχει στόχο την εξοικονόμηση ενέργειας, με την αναγέννηση της μπαταρίας να γίνεται εντονότερα.

Ο κινητήρας τροφοδοτείται από μια μπαταρία ιόντων λιθίου 14,4 kWh. Η πραγματική εμβέλεια κυμαίνεται μεταξύ 140-160 χιλιομέτρων στον αυτοκινητόδρομο, ενώ στην πόλη, ανάλογα με τον τρόπο που το οδηγείτε, το Zero S θα σας δώσει ακόμα και 250 χιλιόμετρα άνετων μετακινήσεων. Σε μια βόλτα με τη λειτουργία «Eco», παραμένοντας κάτω από τα 70 km/h, καλύψαμε περίπου 15 χιλιομέτρων χρησιμοποιώντας μόλις το 10% της μπαταρίας.

Η φόρτιση γίνεται απλά συνδέοντας το καλώδιο με μια πρίζα σούκο. Ακόμα και αν η μπαταρία είναι άδεια, σε ένα εξάωρο θα τη φορτίσετε πλήρως σε ένα απλό οικιακό δίκτυο. Με ένα ποσό της τάξης των 2.500 ευρώ, όμως, υπάρχει η δυνατότητα τοποθέτησης ταχυφορτιστή στον χώρο ανάμεσα από τα πόδια του αναβάτη, κάτι που θα μειώσει στο 1/3 τον χρόνο φόρτισης.

Η Zero προσφέρει πενταετή εγγύηση απεριόριστων χιλιομέτρων για τη μπαταρία και εκτιμά ότι μπορεί να διανύσει πάνω από 240.000 χιλιόμετρα πριν η χωρητικότητα πέσει στο 80%. Εν ολίγοις, έχει σχεδιαστεί για να… μην χαλάσει ποτέ!

Εν κατακλείδι…

Συμπερασματικά, αυτό που μπορούμε να πούμε είναι πως η συνύπαρξή μας με την Zero S ήταν απολαυστική. Η οδήγηση τόσο στην πόλη όσο και σε κομμάτια αυτοκινητοδρόμου εντός Αττικής ήταν ξεκούραστη, ενώ αν μπεις γρήγορα στη λογική μιας ηλεκτρικής μοτοσικλέτας, θα δεις πόσο άνετα μπορείς να μετακινείσαι καθημερινά, δίχως να χρειάζεται να επισκέπτεσαι κάθε… τρεις και λίγο το βενζινάδικο.

Ειδικά για όποιον διαθέτει κάποιο γκαράζ με πρίζα, η συνύπαρξη με την Zero S θα γίνει ακόμα πιο εύκολη, καθώς η φόρτιση γίνεται… παιχνιδάκι! Κι όλα αυτά με ελάχιστο κόστος, καθώς εκτιμάται πως για έναν αναβάτη που χρησιμοποιεί καθημερινά την Zero S για να καλύπτει αποστάσεις της τάξης των 60-80 χιλιομέτρων, το οικονομικό όφελος σε ετήσια βάση ξεπερνά τα 2.500 ευρώ!

Σε ό,τι αφορά στην τιμή, μαζί με την κρατική επιδότηση των 800 ευρώ και την προωθητική ενέργεια Electromove, το Zero S μπορεί να γίνει δικό σας με λιγότερα από 16.000 ευρώ.

Share: