Η Smart ανέκαθεν χαρακτηριζόταν ως μάρκα για τις πρωτοποριακές ιδέες της. Ήταν η πρώτη, η οποία παρουσίασε ένα αυτοκίνητο πόλης για δύο επιβάτες, το οποίο είχε τέτοιες διαστάσεις, ώστε να μπορεί να παρκάρει ακόμα και κάθετα ανάμεσα από δύο σταθμευμένα οχήματα, εκμεταλλευόμενο ακόμα και τον ελάχιστο διαθέσιμο χώρο. Μια… μοτοσικλέτα σε τέσσερις δρόμους, θα μπορούσε κανείς να πει.

Δείχνοντας τον δρόμο προς το μέλλον της αυτοκίνησης, η Smart έγινε η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία πήρε μια γενναία, μα πολύ σημαντική για το μέλλον της απόφαση στα μέσα του 2019: μετέτρεψε όλη τη γκάμα της σε αμιγώς ηλεκτρική!

Πριν από λίγους μήνες, λοιπόν, η Smart παρουσίασε τα αναβαθμισμένα αισθητικά και λειτουργικά ForTwo, ForTwo Cabrio και ForFour, τα οποία πλέον χρησιμοποιούν αποκλειστικά ηλεκτροκινητήρα για τη λειτουργία τους!

Η απόφαση της Smart θα μπορούσε κανείς να πει πως ήταν πιο εύκολη σε σύγκριση με οποιαδήποτε άλλη αυτοκινητοβιομηχανία. Ο λόγος; Τα Smart ανέκαθεν χαρακτηρίζονταν ως «αυτοκίνητα πόλης». Και στην πόλη η αυτοκίνηση σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα θα χρησιμοποιεί σχεδόν αποκλειστικά ηλεκτρισμό.

Με μήκος μόλις 2,69 μέτρα, το Smart ForTwo είναι η επιτομή της πρακτικότητας εντός πόλης. Είχαμε την ευκαιρία να το διαπιστώσουμε για ακόμα μία φορά, οδηγώντας το ηλεκτρικό ForTwo για μία εβδομάδα στους δρόμους της Αθήνας κι απολαμβάνοντας την… ξεγνοιασιά της οικονομίας, της ευκολίας στο παρκάρισμα, της ευελιξίας σε οποιασδήποτε μορφής ελιγμό και φυσικά το στιλ που μόνον ένα Smart μπορεί να έχει.

Ο υπογράφων είναι θιασώτης της άποψης πως «το αυτοκίνητό σου, πρέπει πρωτίστως να σου αρέσει εσωτερικά, καθώς στην καμπίνα του περνάς τις περισσότερες ώρες». Υπό τούτο το πρίσμα θα λέγαμε πως η ανανέωση στην καμπίνα του ForTwo EQ είναι άκρως επιτυχημένη. Νέο σύστημα infotainment στην ανασχεδιασμένη κεντρική κονσόλα, πρακτική θήκη με κάλυμμα μπροστά από τον λεβιέ του αυτόματου κιβωτίου και αντικατάσταση του στροφόμετρου στα αριστερά του τιμονιού με ένα πολυόργανο που καταγράφει το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας και την κατανάλωση, είναι μερικές από τις αλλαγές που έγιναν στο εσωτερικό του μικρού Smart.

Στο πίσω μέρος τη θέση του θερμικού κινητήρα που συναντούσαμε στα Smart μέχρι τις αρχές του 2020, έχει πάρει το ηλεκτρομοτέρ των 60 kW -δηλαδή 82 ίππων- και των 160 Nm ροπής, το οποίο συνεργάζεται με μια συστοιχία μπαταριών. Τούτο συνοδεύεται από μια οκταετή εγγύηση, ή για 100.000 χιλιόμετρα. Εφόσον το Smart ForTwo EQ συνδεθεί με ταχυφορτιστή 22 kW, η φόρτιση από το 10% έως το 80% μπορεί να γίνει σε μόλις 40%. Όμως είχαμε τη δυνατότητα χρησιμοποιώντας ρεύμα από οικιακό δίκτυο να διαπιστώσουμε πως σε λιγότερες από έξι ώρες ακόμα και μια μπαταρία που ήταν στο 20% είχε φορτιστεί πλήρως.

Η αυτονομία ενός αυτοκινήτου, ανεξάρτητα από το εάν είναι ηλεκτρικό ή όχι, εξαρτάται εν πολλοίς από τον τρόπο οδήγησης. Η Smart δίνει ως μέγιστη απόσταση που μπορεί να καλύψει κανείς με ένα πλήρως φορτισμένο ForTwo EQ τα 159 χιλιόμετρα. Τιμή που δεν απέχει ιδιαίτερα από την πραγματικότητα, εάν ο οδηγός αντιληφθεί εγκαίρως πως δεν υπάρχει κανένας λόγος να κάνει… κόντρες στα φανάρια με άλλα οχήματα, εκμεταλλευόμενος την εκπληκτική επιτάχυνση που προσφέρει το ηλεκτρομοτέρ!

Με συνετή οδήγηση θα καλύψετε περισσότερα από 130 χιλιόμετρα με μία φόρτιση. Με λίγα λόγια, ανάλογα με τα χιλιόμετρα που καλύπτει κανείς σε ημερήσια βάση –και με τον μέσο όρο να μην είναι πάνω από τα 60 χιλιόμετρα ημερησίως- μπορείτε να φορτίζετε το ForTwo EQ ανά δύο ημέρες, έχοντας μια κατανάλωση ρεύοματος της τάξης των 18,5 kWh/100 χλμ.

Από πλευράς επιδόσεων, το Smart ForTwo EQ επιταχύνει από στάση μέχρι τα 60 χιλιόμετρα σε 4,9’’, κάνει το 0-100 σε 11,6’’, ενώ η τελική ταχύτητά του είναι 130 χιλιόμετρα την ώρα.

Ο κλωβός ασφαλείας tridion είναι το κεντρικό στοιχείο της πρωτοποριακής φιλοσοφίας ασφάλειας του smart σε περίπτωση ατυχήματος. Ο σχεδιασμός ασφάλειας για την μπαταρία υψηλής τάσης εξελίχθηκε, ώστε οι επιβάτες να μην μπορούν να έρθουν σε επαφή με την υψηλή τάση. Επιτυγχάνεται με ένα διαχωρισμένο, κλασικό ηλεκτρικό κύκλωμα με μπαταρία οχήματος 12 V, προστατευμένη φίσα και διαρκή επιτήρηση με ένα ηλεκτρικό κύκλωμα ενδοασφάλισης 12 V. Σε περίπτωση ατυχήματος, ανάλογα με τη σοβαρότητα απενεργοποιούνται αυτόματα τα στοιχεία υψηλής τάσης. Επιπλέον, η μπαταρία είναι τοποθετημένη σε σταθερό πλαίσιο στο υποδάπεδο.

Όσον αφορά στα συστήματα ασφαλείας, το ForTwo EQ είναι εξοπλισμένο με ό,τι απαιτείται ώστε να προφυλάσσει με τον ιδανικότερο τρόπο τους επιβάτες του. Εάν οι αισθητήρες ραντάρ ανιχνεύσουν κίνδυνο σύγκρουσης με το προπορευόμενο όχημα, με ταχύτητα άνω των 30 χλμ/ώρα, η υποβοήθηση προειδοποιεί τον οδηγό, κι αν αυτός δεν φρενάρει ούτε κάνει ελιγμό με το τιμόνι παρά τον προειδοποιητικό ήχο, το ForTwo EQ επιβραδύνει μόνο του! Εάν, αντίθετα, ο οδηγός αντιδράσει φρενάροντας, υποστηρίζεται κατά την πλήρη πέδηση.

Όσον αφορά στους πλευρικούς ανέμους, εάν υπάρχει έντονο φαινόμενο, το σύστημα υποβοήθησης κατά των πλευρικών ανέμων του βασικού εξοπλισμού αναγνωρίζει τυχόν παρεκκλίσεις από την ευθεία πορεία και με στοχευμένη πέδηση μεμονωμένων τροχών σε υποστηρίζει, ώστε να μην χρειαστεί να κάνεις έντονες κινήσεις τιμονιού.

Όλα αυτά συμβάλλουν ώστε η οδηγική εμπειρία με το Smart ForTwo EQ να είναι συνολικά απολαυστική και να μην θέλεις να το… επιστρέψεις στην Mercedes-Benz Hellas. Όπως και να έχει, όμως, με 24.990 ευρώ μπορεί κανείς να αποκτήσει το δικό του Smart ForTwo EQ και να… ξενοιάσει με τις μετακινήσεις εντός αστικού ιστού!

Share:

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *