Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες ξεκινούν την Ευρώπη, ελπίζοντας να πιάσουν ανέτοιμους τους παραδοσιακούς γίγαντες αυτοκινήτων και να καταλάβουν ένα κομμάτι μιας αγοράς που υπερφορτίζεται από την πορεία της ηπείρου προς μηδενικές εκπομπές.
Η Nio Inc (NIO.N) , ανάμεσα σε μια μικρή ομάδα αμφισβητιών, λανσάρει το ηλεκτρικό SUV ES8 στο Όσλο την Πέμπτη – η πρώτη επίθεση εκτός Κίνας για μια εταιρεία που είναι σχεδόν άγνωστη στην Ευρώπη, παρόλο που η αξία της είναι περίπου 57 δισεκατομμύρια δολάρια.
Άλλες μάρκες άγνωστες σε πολλούς Ευρωπαίους που έχουν αρχίσει να πωλούν ή σκοπεύουν να πουλήσουν αυτοκίνητα στην ήπειρο περιλαμβάνουν τις Aiways, BYD’s, Tang, SAIC’s, MG, VOYAH και ORA.
Ωστόσο, η Ευρώπη, μια γεμάτη, ανταγωνιστική αγορά που κυριαρχείται από διάσημες μάρκες, έχει αποδειχθεί άπιαστη για τους Κινέζους κατασκευαστές αυτοκινήτων στο παρελθόν. Έκαναν στρατηγικά λάθη και υποστήριξαν επίσης την αντίληψη ότι η Κίνα, που είναι από καιρό συνδεδεμένη με τη φθηνή μαζική παραγωγή, δεν μπορούσε να ανταγωνιστεί την ποιότητα.
Πράγματι, ο διευθύνων σύμβουλος της Nio, William Li, δήλωσε στο Reuters ότι προβλέπει έναν μακρύ δρόμο προς την επιτυχία σε μια ώριμη αγορά όπου είναι «πολύ δύσκολο να είσαι επιτυχημένος».
Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες μπορεί να χρειαστούν έως και μια δεκαετία για να «αποκτήσουν μια σταθερή βάση» στην Ευρώπη, δήλωσε ο δισεκατομμυριούχος επιχειρηματίας – μια πρόβλεψη που επαναλήφθηκε από τον He Xiaopeng, διευθύνοντα σύμβουλο της κατασκευάστριας ηλεκτρικών οχημάτων (EV) Xpeng, ο οποίος είπε στο Reuters ότι η εταιρεία του χρειάζεται 10 χρόνια «για να βάλουμε ένα καλό θεμέλιο» στην ήπειρο.
Αυτοί οι νέοι παίκτες, πολλοί από τους οποίους έχουν κατασκευάσει ηλεκτρικά οχήματα, πιστεύουν ότι έχουν ένα παράθυρο ευκαιρίας για να σπάσουν επιτέλους την προσοδοφόρα αγορά.
Ενώ οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση υπερδιπλασιάστηκαν πέρυσι και αυξήθηκαν κατά 130% το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους, οι παραδοσιακοί κατασκευαστές εξακολουθούν σταδιακά να μετατοπίζουν τα μεγάλα οχήματά τους σε ηλεκτρικά και δεν έχουν ακόμη καταλαγιάσει τη δίψα αγορά με μοντέλα.
«Η αγορά δεν είναι ακόμη τόσο απασχολημένη, αν τη συγκρίνετε με μοντέλα κινητήρων καύσης όπου κάθε μία από τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες διαθέτει μια ολόκληρη γκάμα οχημάτων», δήλωσε ο Alexander Klose, επικεφαλής των ξένων δραστηριοτήτων της κινεζικής κατασκευάστριας ηλεκτρικών οχημάτων Aiways.
«Εκεί πιστεύουμε ότι έχουμε την ευκαιρία», πρόσθεσε σε μια διαδρομή στο Μόναχο με ένα U5, ένα crossover SUV που πωλείται στη Γερμανία, τις Κάτω Χώρες, το Βέλγιο και τη Γαλλία.
Το U5 ξεκινά από 30.000 ευρώ (35.000 δολάρια) στη Γερμανία – κάτω από τη μέση τιμή καινούργιων αυτοκινήτων – χωρίς να υπολογίσεις 9.000 ευρώ σε επιδοτήσεις EV – και έρχεται σε μόλις τέσσερα χρώματα και δύο επίπεδα διακοσμητικών για να ελαχιστοποιήσει το κόστος.