Παρά τη μείωση των ταξινομήσεων νέων αυτοκινήτων κατά 14,9% τον Φεβρουάριο, τα υβριδικά και επαναφορτιζόμενα ακολούθησαν αυξητική πορεία!
Ο αντίκτυπος της πανδημίας στον τομέα των ταξινομήσεων νέων αυτοκινήτων είναι σημαντικός και οι αριθμοί είναι αδιάψευστοι. Παρατηρώντας τα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων για τον Φεβρουάριο, θα παρατηρήσει πως ταξινομήθηκαν συνολικά 6.690 νέα επιβατικά, ήτοι 14,9% λιγότερα από τα 7.λ862 που είχαν ταξινομηθεί τον αντίστοιχο μήνα του 2020.
Εξόχως δυσοίωνο, εξάλλου, φαντάζει το μέλλον ανα παρατηρήσει κανείς τα στοιχεία του πρώτου διμήνου του 2021, με μόλις 14.456 νέα επιβατικά να κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, όταν το αντίστοιχο περυσινό δίμηνο είχαν ταξινομηθεί 17.647 νέα οχήματα. Η πτώση, δηλαδή, είναι της τάξης του 18,1%.
Φάρος αισιοδοξίας, ωστόσο, είναι το κομμάτι των επαναφορτιζόμενων και υβριδικών αυτοκινήτων. Τον Φεβρουάριο του 2021 το ποσοστό των υβριδικών μοντέλων που πουλήθηκαν στη χώρα μας ήταν 22,1%, ξεπερνώντας σε ποσοστό τα ντίζελ, τα οποία ήταν 21,5%! Αξίζει να σημειωθεί ότι τον Φεβρουάριο του 2020 οι αντίστοιχοι αριθμοί ήταν 12% για τα υβριδικά και 27% για τα ντίζελ!
Εάν σε αυτά προσθέσει κανείς την «εκτόξευση» στις πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών ή Plug-in Hybrid μοντέλων από το 0,8% του Φεβρουαρίου του 2020 στο 4,9% του αντίστοιχοι φετινού μήνα, θα διαπιστώσει πως συνολικά μιλάμε για ένα 27% αμιγώς ηλεκτρικών ή «εξηλεκτρισμένων» οχημάτων που κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά στους ελληνικούς δρόμους τον Φεβρουάριο του 2021.
Σε επίπεδο διμήνου, τα υβριδικά (HEV) είναι στο 22,1% της αγοράς (από 11,8% το 2020), ενώ τα επαναφορτιζόμενα (BEV και PHEV) στο 5% (από 0,7%), με τις ποσοστιαίες αυξήσεις να είναι της τάξης του 10,3% και 4,3% αντίστοιχα.
Τούτα τα στοιχεία είναι απολύτως ενδεικτικά της τάσης που επικρατεί στην αγορά της Ελλάδας, με ολοένα περισσότερους κατόχους νέων μοντέλων να στρέφονται στην ηλεκτροκίνηση.