Τα αστικά ηλεκτρικά φορτηγά αποδεικνύουν ήδη τη βιωσιμότητά τους, αλλά είναι άλλο πράγμα να μιλάμε για βαριά ηλεκτρικά φορτηγά.
Το φορτηγό που απεικονίζεται έχει μέγιστη επιτρεπόμενη μάζα 50 τόνων και αυτονομία 150 χιλιομέτρων με μπαταρίες. Μπορεί να φαίνεται ανεπαρκές, αλλά κατάφερε να πραγματοποιήσει ένα διεθνές ταξίδι στην Ευρώπη, από το λιμάνι του Ρότερνταμ στην Αμβέρσα και πίσω.
Για έναν στόλο ηλεκτρικών φορτηγών, είναι πιο βολικό να έχετε τη δική σας υποδομή φόρτισης, αλλά στα μεγάλα ταξίδια πρέπει να βασίζεστε στην υπάρχουσα υποδομή. Το ταξίδι αυτό πραγματοποιήθηκε με φορτίο άνω των 17 τόνων χημικών προϊόντων της Cabot Corporation, με συνολική απόσταση άνω των 300 χιλιομέτρων και με δύο μόνο επαναφορτίσεις.
Κάθε ανεφοδιασμός γινόταν στα μισά της διαδρομής μεταξύ του προορισμού και της βάσης, ένας σε κάθε κατεύθυνση, με τη μονάδα έλξης να χρειάζεται δύο ανεφοδιασμούς των 80 λεπτών, και οι δύο εντός ολλανδικού εδάφους.
Άλλωστε η Ολλανδία διαθέτει την καλύτερη υποδομή φόρτισης στη Γηραιά Ήπειρο, με 3 από τα 10 σημεία φόρτισης στην Ευρώπη στη μικρή της έκταση. Ως εκ τούτου, κάθε επαναφόρτιση ήταν θεωρητικά απλή.
Δεν γνωρίζαμε με ποιο ρυθμό το φορτηγό φορτιζόταν, ούτε τη χωρητικότητα των μπαταριών του. Πρόκειται για το πρώτο -ή ένα από τα πρώτα- διεθνή ταξίδια που πραγματοποιεί ένα βαρύ ηλεκτρικό φορτηγό που διασχίζει την Ευρώπη.
ΚΙ αυτό διότι η μεταφορική εταιρία εμπορευμάτων Sennder ήθελε να αποδείξει ότι ένα φορτηγό άνω των 40 τόνων με ηλεκτρική κίνηση μπορεί να κάνει τη δουλειά του.
Ποιος ήταν ο τράκτορας που χρησιμοποιήθηκε; Πρόκειται για ένα Emoss 5028, μια μετατροπή από DAF. Η ονομαστική ισχύς του είναι 266 hp και η μέγιστη ισχύς του φτάνει τα 477 hp. Η Emoss μετατρέπει εδώ και πολλά χρόνια εμπορικά οχήματα με ηλεκτρική τροφοδοσία.
Η μονάδα τράκτορα προμηθεύτηκε από τη μεταφορική εταιρεία Breytner και τον τεχνολογικό εταίρο της, την Hn Post & Zonen. Φέτος παρουσίασαν το πρώτο φορτηγό αυτού του τύπου και εργάζονταν ήδη στις Κάτω Χώρες. Το κόστος της μεταφοράς δεν αποκαλύφθηκε επίσης, ούτε αν ήταν φθηνότερο από τη χρήση φορτηγού ντίζελ. Σε “σχετικά μικρές” αποστάσεις, η πιλοτική εμπειρία ήταν επιτυχής.
Σταδιακά θα βλέπουμε όλο και περισσότερες τέτοιου είδους τοπικές μεταφορές 100% χωρίς εκπομπές ρύπων, καθώς οι εταιρείες πρέπει να μειώσουν τις εκπομπές CO2 που σχετίζονται με τις δραστηριότητές τους στους “λογαριασμούς” τους. Δεν θα υπάρχουν μόνο ηλεκτρικές διαδρομές φορτηγών, αλλά και καύσιμα με λιγότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και βελτιστοποιήσεις διαδρομών για εξοικονόμηση ενέργειας.