Θα μπορούσε κανείς να το χαρακτηρίσει και ως… επιστροφή στις ρίζες! Διότι όταν το 2012 βγήκε από τη γραμμή παραγωγής το πρώτο Opel Mokka, ήταν… απλό Mokka, κι όχι Mokka X, όπως η γερμανική φίρμα επέλεξε να το μετονομάσει το 2016. Δηλαδή όταν έκανε το μεγάλο facelift.

Από τότε πέρασε μια πενταετία και πολλά πράγματα διαφοροποιήθηκαν στην παγκόσμια αυτοκίνηση. Με βασικότερη την ολοένα αυξανόμενη διείσδυση της ηλεκτροκίνησης στη ζωή μας. Η Opel, πρωτοπόρος σε πολλούς τομείς κατά τη διάρκεια της ιστορίας της, δεν θα μπορούσε να μην ακολουθήσει αυτή την τάση.

Η νέα γενιά Mokka, λοιπόν, μπορεί να… απαλλάχθηκε από το «Χ» της προηγούμενης, όμως απέκτησε το «e». Διότι γι πρώτη φορά το μικρό SUV της Opel αποκτά αμιγώς ηλεκτρική έκδοση. Opel Mokka-e, λοιπόν! Κι εμείς είχαμε την ευκαιρία να το οδηγήσουμε επί ελληνικού εδάφους.

Στην πραγματικότητα αυτό που οδηγήσαμε ήταν το ηλεκτρικό Mokka προπαραγωγής, δηλαδή ένα από τα πρώτα αυτοκίνητα που βγήκαν από το εργοστάσιο και ήδη έχουν κάνει αρκετά χιλιόμετρα δοκιμών ανά την Ευρώπη. Πόσο… επηρέασε τη δοκιμή μας αυτό; Ουδόλως!

Το «δικό μας» Mokka-e ήταν άψογο. Κυριολεκτικά. Ο παραμικρός ενοχλητικός ήχος δεν ακουγόταν ούτε στην καμπίνα των επιβατών, ούτε έξω απ’ αυτήν, αποδεικνύοντας εμπράκτως πως μολονότι προπαραγωγής, το συγκεκριμένο Mokka-e δεν διαφέρει στο ελάχιστο απ’ αυτά που σύντομα θα φτάσουν στα χέρια των πρώτων ιδιοκτητών τους.

Η φίρμα από το Russelheim επέλεξε να εφοδιάσει την ηλεκτρική έκδοση του με ηλεκτροκινητήρα που αποδίδει 100kW, δηλαδή 136 ίππους, με μέγιστη ροπή 260 Nm, άμεσα διαθέσιμη από την εκκίνηση. Οι οδηγοί μπορούν να επιλέξουν μεταξύ τριών προγραμμάτων οδήγησης – Normal, Eco και Sport.

Με την μπαταρία των 50 kWh, το Opel Mokka-e έχει αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία έως 324 χιλιόμετρα, σύμφωνα με το πρωτόκολλο WLTP1. Είτε πρόκειται για επιτοίχιο φορτιστή (wall box), ταχυφοριστή ή κλασική οικιακή πρίζα, το νέο Mokka-e υποστηρίζει όλες τις επιλογές φόρτισης, από μονοφασική μέχρι τριφασική εγκατάσταση στα 11 kW. Η Opel προσφέρει εγγύηση οκτώ ετών ή 160.000 χιλιομέτρων για τη μπαταρία.

Επί της ουσίας, το ηλεκτρικό Mokka έχει άφθονη δύναμη με το που πατάς το πεντάλ του γκαζιού, επιταχύνει γραμμικά και δεν «κρεμάει», παρά μόνον εάν το ταχύμετρο δείξει αρκετά υψηλές… τιμές! Το εντυπωσιακό, όμως, είναι ότι χάρη στην αλλαγή που έγινε στο λογισμικό καταγραφής της κατανάλωσης, η αυτονομία που βλέπει ο οδηγός είναι πραγματική. Τι εννοούμε; Ότι σε αντίθεση με άλλα αυτοκίνητα, τα οποία παρουσιάζουν μία αυτονομία υπολογισμένη με βάση τον μέσο όρο κατανάλωσης, το Mokka-e σου δείχνει πόσα χιλιόμετρα απομένουν μέχρι την επόμενη φόρτιση με βάση τον τρόπο που οδηγείς εκείνη τη στιγμή. Κι όχι με τον μέσο όρο της οδήγησης που έχεις κάνει π.χ. την τελευταία ώρα.

Για να απολαύσετε ένα ακόμα πιο ξεκούραστο ταξίδι με το Opel Mokka-e, το OpelConnect, το myOpel app και το Free2Move Services, ο τομέας υπηρεσιών μετακίνησης του Ομίλου PSA, προσφέρουν ξεχωριστές λύσεις για ηλεκτρικά οχήματα. Η πρόσβαση γίνεται εύκολα μέσω εφαρμογών.

Σχεδιαστικά, το νέο Opel Mokka εντυπωσιάζει με τις τέλειες αναλογίες και την ακρίβεια μέχρι την παραμικρή λεπτομέρεια. Οι κοντοί πρόβολοι και το φαρδύ αμάξωμα συνθέτουν την τολμηρή, απέριττη εμφάνιση του συμπαγούς πενταθέσιου των 4,15 m.

Το πιο εντυπωσιακό στοιχείο στο εμπρός τμήμα είναι το αμίμητο Opel Vizor. Θυμίζοντας full-face κράνος, μία προστατευτική μάσκα καλύπτει το νέο πρόσωπο της Opel, ενσωματώνοντας τη γρίλια, τους προβολείς LED και το νέας σχεδίασης έμβλημα της μάρκας με σήμα τον ανασχεδιασμένο «κεραυνό» σε ένα στοιχείο.

Το όνομα του μοντέλου εμφανίζεται για πρώτη φορά στο κέντρο της πίσω πόρτας με ειδικά σχεδιασμένη γραμματοσειρά που αποτυπώνει τη λέξη «Mokka» με ρέουσα, ζωηρή μορφή. 

Το εσωτερικό αντανακλά επίσης την απέριττη φιλοσοφία του μοντέλου. Το νέο Opel Pure Panel περιλαμβάνει δύο διευρυμένες οθόνες και επικεντρώνεται στα απαραίτητα. Αντίθετα με τα cockpit που είναι υπερφορτωμένα με πληροφορίες και χειριστήρια, το Pure Panel εκφράζει μία καθαρή αισθητική.

Η δομή του είναι σαφής και κατανοητή με μία ματιά. Οι σχεδιαστές τις Opel έδωσαν ιδιαίτερη σημασία στην ψηφιακή αποτοξίνωση. Για να αποφευχθεί η διάσπαση της προσοχής του οδηγού, φρόντισαν να διασφαλίσουν τη διαισθητική λειτουργία του συστήματος. Μπουτόν εξακολουθούν να ελέγχουν τις περισσότερες λειτουργίες, αλλά χωρίς να απαιτείται πλοήγηση σε υπομενού.

Το νέο Mokka παραμένει πιστό στην παράδοση της μάρκας Opel να προσφέρει καινοτόμες τεχνολογίες από ανώτερες κατηγορίες στο ευρύ κοινό. Μεταξύ αυτών, προηγμένα συστήματα, όπως Advanced Cruise Control (ACC) και Active Lane Positioning.

Το σύστημα φωτισμού προσφέρει επίσης κορυφαίες τεχνολογίες με προσαρμοζόμενο – και κατά συνέπεια – αντιθαμβωτικό φωτισμό IntelliLux LED matrix που περιλαμβάνει 14 στοιχεία, κάτι μοναδικό στην κατηγορία του Mokka. Όλες οι εκδόσεις διατίθενται στάνταρ με ηλεκτρικό χειρόφρενο καθώς και Traffic Sign Recognition. Διατίθεται επίσης κάμερα οπισθοπορείας 180 μοιρών, Flank Guard και Side Blind Spot Alert.

Το νέο Mokka διασυνδέει και ψυχαγωγεί άριστα οδηγούς και επιβάτες. Η γκάμα συστημάτων infotainment περιλαμβάνει συστήματα Multimedia Radio και Multimedia Navi με έγχρωμη οθόνη αφής 7 ιντσών και το κορυφαίο Multimedia Navi Pro με έγχρωμη οθόνη υψηλής ανάλυσης 10 ιντσών. Οι οθόνες αποτελούν αναπόσπαστο στοιχείο του Pure Panel και είναι κεκλιμένες προς τον οδηγό. Η οθόνη του Driver Info Centre φτάνει τις 12 ίντσες.

Ο εξαιρετικός σχεδιασμός καθισμάτων αποτελεί παράδοση στην Opel. Διατίθενται ένα σπορ Alcantara και ένα κλασικό, δερμάτινο σαλόνι – ασυνήθιστο για όχημα της κατηγορίας του Mokka. Κορωνίδα, το θερμαινόμενο δερμάτινο κάθισμα με λειτουργία μασάζ για τον οδηγό. Οδηγός και συνοδηγός μπορούν να τοποθετούν τα smartphones τους σε ειδική βάση στην κεντρική κονσόλα, όπου τα συμβατά κινητά τηλέφωνα μπορούν να φορτίζονται επαγωγικά (ασύρματα).

Στο δια ταύτα… περιμένουμε! Τι; Να έρθουν τα δημοσιογραφικά Mokka-e στην Ελλάδα, ώστε να μπορέσουμε να διαπιστώσουμε ακόμα πιο αναλυτικά όλα όσα η Opel «υπόσχεται» μέσα από το πρώτο ηλεκτρικό Mokka της ιστορίας της!

Share: