Τις τελευταίες εβδομάδες, ο όμιλος Stellantis ανακοίνωσε μια σειρά τεχνικών αναβαθμίσεων σε όλα τα ηλεκτρικά μοντέλα του που βασίζονται στην αρθρωτή πλατφόρμα eCMP (Citroën ë-C4, DS 3 Crossback E-TENSE, Opel Corsa-e, Opel Mokka-e, Peugeot e-208 και Peugeot e-2008).

Οι αλλαγές που έγιναν σε αυτά τα μοντέλα αποσκοπούν στη βελτίωση της αποδοτικότητάς τους και, συνεπώς, της μέγιστης εμβέλειάς τους. Η πιο αξιοσημείωτη τροποποίηση είναι η υιοθέτηση μιας νέας σχέσης μετάδοσης, αλλά έχουν επίσης προστεθεί ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης (“A+” κατηγορία) και ένας αισθητήρας υγρομέτρησης για την αντλία θερμότητας.

Ο νέος αισθητήρας επέτρεψε τη βελτιστοποίηση του λογισμικού του συστήματος κλιματισμού, βελτιώνοντας την απόδοση του συστήματος, ιδίως σε κρύο καιρό. Όπως ανακοίνωσε ο όμιλος Stellantis, οι βελτιώσεις αυτές θα είναι ιδιαίτερα αισθητές σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης, αν και αντικατοπτρίζονται επίσης στα στοιχεία που έχουν εγκριθεί για τον τύπο.

Χάρη σε αυτές τις αλλαγές, το DS 3 Crossback E-TENSE αναφέρει τώρα 341 km WLTP (προηγουμένως 320 km WLTP). Το Opel Corsa-e επιτυγχάνει 359 km WLTP (προηγουμένως 337 km WLTP), ενώ το Opel Mokka-e επιτυγχάνει 338 km WLTP (προηγουμένως 324 km WLTP). Για τα Peugeot e-208 και e-2008, η τελική αυτονομία είναι 362 km WLTP (προηγουμένως 340 km WLTP) και 345 km WLTP (προηγουμένως 320 km WLTP) αντίστοιχα.

Το μόνο μοντέλο του οποίου οι προδιαγραφές μετά την αναβάθμιση δεν είχαν ακόμη ανακοινωθεί ήταν το Citroën ë-C4, το οποίο είδε τελικά την εμβέλειά του να βελτιώνεται οριακά: τώρα αναφέρει 357 χλμ. WLTP, μόλις 7 χλμ. περισσότερα από πριν (350 χλμ. WLTP). Γιατί η αύξηση ήταν τόσο μεγαλύτερη για τα άλλα μοντέλα;

Η εξήγηση είναι απλή. Μέχρι τώρα, το Citroën ë-C4 ήταν το ηλεκτρικό αυτοκίνητο Stellantis που βασιζόταν στην πλατφόρμα eCMP με τη μεγαλύτερη αυτονομία, γεγονός εντυπωσιακό δεδομένου ότι είναι και το μεγαλύτερο, κάτι που εξηγούνταν τότε με την καλή αεροδυναμική του. Ωστόσο, αυτός δεν ήταν ο μόνος καθοριστικός παράγοντας, καθώς σε αντίθεση με τα αδέρφια του, το Citroën πωλείται από την αρχή με ελαστικά Α+.

Οι μόνες δύο αλλαγές που εφάρμοσε η Citroën ήταν η νέα σχέση μετάδοσης και η βελτιωμένη αντλία θερμότητας, γεγονός που εξηγεί τη μικρότερη διαφορά εύρους σε σχέση με τον προκάτοχό του. Ωστόσο, η Citroën επισημαίνει ότι η πραγματική αυτονομία θα βελτιωθεί κατά σχεδόν 30 χιλιόμετρα σε σύγκριση με το σημερινό μοντέλο, ανάλογα με τις περιβαλλοντικές συνθήκες.

Share: