Μία εποχή φτάνει στο τέλος της στο εργοστάσιο του BMW Group στη Λειψία. Η σειριακή παραγωγή του BMW i3 σταματά οριστικά, περίπου οκτώμισι χρόνια αφότου ξεκίνησε.

Πηγή έμπνευσης, μοχλός καινοτομίας, πρωτοπόρος στην οδηγική απόλαυση μηδενικών εκπομπών: Η λίστα με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του πρώτου μοντέλου ευρείας παραγωγής του BMW Group με αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης από το 2013 που έκανε το ντεμπούτο του, είναι μεγάλη.

Το BMW i3 ξεκίνησε σαν ένα ‘εξωτικό είδος’ στην ακόμα σχεδόν ‘στεγνή’ αγορά για ηλεκτρικά οχήματα, εξελίχθηκε σε κλασικό μοντέλο με αδιαμφισβήτητα χαρίσματα κατά την περίοδο της παραγωγής του, και μένει στην ιστορία της εταιρείας ως πρωτοπόρος της βιώσιμης κινητικότητας.

Στο εργοστάσιο του BMW Group στη Λειψία, η ‘αναχώρηση’ του BMW i3 συνδέεται με το ξεκίνημα ενός νέου κεφαλαίου στην ηλεκτροκίνηση. Στο πλαίσιο μιας απρόσκοπτης μετάβασης, περισσότερα εξαρτήματα του ηλεκτρικού συστήματος μετάδοσης κίνησης (e-drive) θα κατασκευάζονται εκεί με άμεση ισχύ πέραν της παραγωγής μονάδων μπαταριών υψηλής τάσης που πραγματοποιείται ήδη από το Μάιο του 2021. Και ήδη του χρόνου, η επόμενη γενιά του MINI Countryman θα κατασκευάζεται στην ίδια μονάδα – με σύστημα αμιγούς ηλεκτροκίνησης, μεταξύ άλλων.

Ως εκ τούτου, η τεχνογνωσία που έχει αποκτήσει τα τελευταία χρόνια το εργατικό δυναμικό στον τομέα της ηλεκτροκίνησης, θα αξιοποιηθεί και θα αναβαθμιστεί περαιτέρω. Την ίδια στιγμή, το εργοστάσιο του BMW Group στη Λειψία γίνεται η πρώτη μονάδα του παγκόσμιου δικτύου παραγωγής της εταιρείας όπου μοντέλα BMW και MINI θα κατασκευάζονται μαζί.

Το BMW i3 κλείνει την παραγωγή του με ένα εντυπωσιακό home run. Πριν από μερικές ημέρες, το 250.000ό αντίτυπο του compact ηλεκτρικού οχήματος κατασκευάστηκε στη Λειψία. Αυτό καθιστά το BMW i3 το πιο επιτυχημένο ηλεκτρικό όχημα στον κόσμο στην πολυτελή compact κατηγορία. Και αντίθετα από αυτό που θα περίμενε κανείς για ένα μοντέλο που βαδίζει προς τη δύση του, διατήρησε τη δημοτικότητά του ενώ ωρίμαζε.

Το BMW i3 έχει πουληθεί σε περισσότερες από 74 χώρες σε όλο τον κόσμο. Σε πολλές αγορές, πέτυχε σημαντικά υψηλότερο μερίδιο αγοράς στην κατηγορία ηλεκτρικών οχημάτων από αυτό της μάρκας BMW στα μοντέλα με συμβατικό σύστημα κίνησης. Επίσης κατάφερε να προσελκύσει νέα target groups ξυπνώντας τους την επιθυμία για τα πολυτελή προϊόντα της BMW. Τα πρώτα χρόνια, πάνω από το 80% όλων των αγοραστών του BMW i3 ήταν νέοι πελάτες για το BMW Group.

Η διαχρονική απήχηση του BMW i3, που κατασκευάζεται αποκλειστικά στο εργοστάσιο της Λειψίας για ολόκληρη την παγκόσμια αγορά, οφείλεται επίσης στον πολύ ξεχωριστό χαρακτήρα του. Η ανεξάρτητη αρχιτεκτονική του οχήματος αποτελείται από ένα drive module υπό τη μορφή ενός αλουμινένιου πλαισίου που φέρει το ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης της κίνησης (e-drive), την ανάρτηση και την μπαταρία υψηλής τάσης, καθώς και έναν κλωβό επιβατών κατασκευασμένο από πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα (CFRP) που ονομάζεται life module.

Αυτή η σχεδίαση, που αναπτύχθηκε εξ αρχής για αμιγή ηλεκτροκίνηση κατέστησε εφικτό ένα εξαιρετικά ευρύχωρο εσωτερικό και ένα υψηλής ποιότητας και εξαιρετικά προηγμένο design για το cockpit και την κεντρική κονσόλα. Το ίδιο ισχύει και για την εξωτερική σχεδίαση που παραμένει επαναστατική την ένατη χρονιά παραγωγής του μοντέλου, και που εστιάζει περισσότερο στην τεχνολογική πρωτοπορία και λιγότερο στη μόδα ή το πρεστίζ.

Share: