Η Panasonic και η Toyota έχουν ξεκινήσει κοινή έρευνα με το Πανεπιστήμιο του Τόκιο για τους πόρους και την ανακύκλωση μπαταριών. Εκτός από την ουδετερότητα σε CO2, στόχος του έργου είναι η μείωση του κόστους παραγωγής σε ολόκληρη την αλυσίδα εφοδιασμού μπαταριών.
Το ερευνητικό έργο έχει δύο βασικά σημεία εστίασης: την ανάπτυξη νέων διαδικασιών για την ανάπτυξη πόρων καθώς και την ανάπτυξη και παραγωγή υλικών μπαταριών, και την ανάπτυξη νέων διαδικασιών για την ανακύκλωση των απορριμμάτων και των χρησιμοποιημένων μπαταριών.
Οι υπάρχουσες διεργασίες πρέπει να επανεξεταστούν έτσι ώστε να μπορούν να αναπτυχθούν διαδικασίες που να είναι καλύτερα προσαρμοσμένες στις εφαρμογές μπαταριών. Η ακόλουθη ανάπτυξη αυτών των νέων διαδικασιών θα επιτρέψει την ουδετερότητα του CO2 και τη μείωση του κόστους παραγωγής, καθώς και τη μείωση του χρόνου παράδοσης για την παραγωγή υλικών.
Όσον αφορά την ανακύκλωση, το ερευνητικό έργο θα πρέπει επίσης να οδηγήσει σε βελτιωμένες διαδικασίες και τεχνολογίες προκειμένου να προωθηθεί η χωρίς απόβλητα ανακύκλωση των υπολειμματικών υλικών από την παραγωγή μπαταριών και τις χρησιμοποιημένες μπαταρίες. Το ερευνητικό έργο δεν θα επικεντρωθεί μόνο στην ανάπτυξη των πιο στοιχειωδών τεχνολογιών, αλλά θα δείξει επίσης τρόπους για να καταστεί δυνατή η ταχεία εφαρμογή των αποτελεσμάτων σε εμπορικές εφαρμογές.
Ο Masaharu Katayama, COO για την Επιχειρηματική Μονάδα Μετάλλων της Toyota, δήλωσε: « Δεν θα προμηθεύουμε μόνο υλικά μπαταριών, αλλά θα συμβάλουμε επίσης στη μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων και στη διαμόρφωση μιας κοινωνίας προσανατολισμένης στην ανακύκλωση, προωθώντας την ανακύκλωση, αξιοποιώντας τις γνώσεις μας στην ανακύκλωση. ”
Το έργο θα συνδυάσει τη γνώση που προέρχεται από αυτά τα τέσσερα μέρη, το Πανεπιστήμιο του Τόκιο ( UTokyo-IIS ), την Prime Planet Energy Systems (PPES), την Panasonic και την Toyota Tsusho (TTS). Αυτό συνδυάζει την εμπειρία στην κατασκευή, το εμπόριο της επίβλεψης της συλλογής και επεξεργασίας ανακύκλωσης και την πανεπιστημιακή έρευνα για τις τεχνολογίες διύλισης σπάνιων μετάλλων.
Η TTS ήταν παλαιότερα μέρος της Toyotsu Syscom Corporation και είναι μέρος του Ομίλου Toyota. Η εταιρεία περιγράφει τον εαυτό της ως «μια εμπορική εταιρεία που αναπτύσσει λύσεις πληροφορικής όπου κι αν λειτουργούν παγκόσμιες επιχειρήσεις». Ωστόσο, το 2014 αναφέραμε ότι η Toyota Tsuscho είχε αποκτήσει τα αποκλειστικά δικαιώματα πώλησης για το ανθρακικό λίθιο από την Αργεντινή που αναπτύχθηκε από την Sales de Jujuy SA. Εκείνη την εποχή, η TTS σχεδίαζε να δημιουργήσει την πλήρη αλυσίδα εφοδιασμού λιθίου και να εξάγει το υλικό στην Ιαπωνία. Όσον αφορά την Prime Planet Energy & Systems, η PPES είναι μια κοινοπραξία που ιδρύθηκε από την Toyota και την Panasonic τον Απρίλιο του 2020.
Τον Οκτώβριο του 2020, η PPES ανακοίνωσε την πρόθεσή της να δεκαπλασιάσει την αποτελεσματικότητα των διαδικασιών ανάπτυξης και παραγωγής της με την τυποποίηση του σχεδιασμού των μπαταριών και τον εξορθολογισμό των διαδικασιών στους προμηθευτές υλικών. Ο στόχος εδώ είναι να συμβαδίσουμε καλύτερα με τον κινεζικό ανταγωνισμό. Αργότερα, ανακοινώθηκε ότι η ικανότητα παραγωγής μπαταριών για υβριδικά οχήματα θα επεκταθεί με την εγκατάσταση νέας γραμμής παραγωγής. Η PPES ιδρύθηκε με τη συγχώνευση τμημάτων των επιχειρήσεων μπαταριών και των δύο μητρικών εταιρειών. Το επίκεντρο της κοινοπραξίας είναι οι μπαταρίες για υβριδικά οχήματα. Η Prime Planet έχει αναλάβει την επιχείρηση πρισματικών κυψελών μπαταριών της Panasonic, ενώ η εταιρεία εξακολουθεί να κρατά την ανάπτυξη και την παραγωγή κυλινδρικών στοιχείων μπαταρίας (για την Tesla, για παράδειγμα) στα χέρια της.