Για την πρόοδο στην ηλεκτροκίνηση και του σχεδίου της Αστυπάλαιας μίλησε στη «Ναυτεμπορική» ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος.
Σχετικά με τον νέο νόμο που αφορά στις εξετάσεις απόκτησης διπλώματος οδήγησης, ο κ. Παπαδόπουλος τόνισε ότι αποτελεί έναν κρίκο στην αλυσίδα της Εθνικής Στρατηγικής για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας, που έχει θέσει ως προτεραιότητα ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.
Σημείωσε πως το σημαντικό στο νέο πλαίσιο είναι ότι χρησιμοποιείται η τεχνολογία για τη διασφάλιση της αξιοπιστίας των θεωρητικών εξετάσεων και της πρακτικής δοκιμασίας, αλλά και στη διαδικασία της εκπαίδευσης με καλύτερο υλικό για την προετοιμασία του υποψήφιου.
Προβλέπεται, επίσης, ειδική θεωρητική εξέταση ατόμων που δεν έχουν ολοκληρώσει την υποχρεωτική εκπαίδευση και ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
«Στόχος είναι τη στιγμή που θα πάει κάποιος να δώσει εξετάσεις να είναι καλύτερα προετοιμασμένος απ΄ ότι είναι σήμερα και η κουλτούρα της οδικής ασφάλειας να έχει γίνει κτήμα του, κυρίως στους νέους», τόνισε.
Ο κ. Παπαδόπουλος υπενθύμισε ότι κατά την προηγούμενη θητεία του το 2014 ως Υφυπουργός Μεταφορών, είχε εκκινήσει η προσπάθεια για την ηλεκτροκίνηση με τη νομοθετική ρύθμιση για την εγκατάσταση φορτιστών και τα εγκαίνια του πρώτου ηλεκτρικού αυτοκινήτου.
Αναφορικά με την ανταπόκριση των πολιτών στο πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά» που ξεκίνησε πέρυσι τον Σεπτέμβριο, δήλωσε:
«Από το 2020 έχουν ταξινομηθεί στο μητρώο του Υπουργείου Μεταφορών 3.706 αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα, εκ των οποίων τα 1.133 πέρυσι και τα 2.573 τους 9 μήνες του 2021. Ήδη, δηλαδή έχουν γίνει υπερδιπλάσιες ταξινομήσεις ηλεκτρικών οχημάτων σε σχέση με ολόκληρο το 2020.»
Όσον αφορά στην τεχνική υποστήριξη των ηλεκτρικών οχημάτων, ο κ. Παπαδόπουλος σημείωσε ότι το Υπουργείο Μεταφορών έχει ετοιμάσει το θεσμικό πλαίσιο που αφορά στα συνεργεία, ενώ ετοιμάζεται το αντίστοιχο πλαίσιο για τους τεχνίτες. Πρόκειται, μάλιστα, μια νέα επαγγελματική ειδίκευση με προοπτικές ανάπτυξης στο μέλλον και ευκαιρίες απασχόλησης.
Επιπλέον, μέσω του νέου νόμου για τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας, Δήμοι και Περιφέρειες, μπορούν να ενταχθούν σε προγράμματα χρηματοδότησης για την αγορά ηλεκτροκίνητων οχημάτων και να αναπτύξουν δίκτυα φορτιστών.
Σχετικά με τη συμμετοχή του Υπουργείου Μεταφορών στο πρόγραμμα της Αστυπάλαιας, ο υφυπουργός Μεταφορών μίλησε για ένα καινοτόμο σχέδιο που αφορά στην Κινητικότητα, καθώς θα εισαχθούν νέες υπηρεσίες μεταφοράς κατά παραγγελία, μέσω ψηφιακών εφαρμογών. Όπως είπε:
«Τα νέα οχήματα θα ενσωματωθούν σε ένα δίκτυο που θα ανταποκρίνεται στη ζήτηση των επιβατών για μεταφορά, σε πραγματικό χρόνο!
Ο επιβάτης θα μπορεί μέσα από το κινητό του τηλέφωνο να δηλώσει που βρίσκεται και που θέλει να πάει και το δίκτυο θα μεριμνά για την κάλυψη αυτής της ανάγκης. Στην πράξη, δηλαδή αναπτύσσουμε μια διαδραστική μορφή μεταφοράς.»
Κλείνοντας, ο κ. Παπαδόπουλος αναφέρθηκε στον ποδηλατικό τουρισμό με αφορμή τη δημιουργία συντονιστικού κέντρου για το ευρωπαϊκό πρόγραμμα EuroVelo στην Ελλάδα.
Προβλέπεται συνεργασία με το Υπουργείο Τουρισμού για την ανάδειξη των τριών διαδρομών που διατρέχουν την Ελλάδα και γιατί όχι, την επέκτασή τους σε άλλες περιοχές, όπως για παράδειγμα, η Δυτική Μακεδονία.