Η Ford, επί χρόνια ουραγός στην κούρσα προς τα ηλεκτρικά οχήματα, έχει υιοθετήσει μια αδιανόητη προσέγγιση για τις πωλήσεις EV: πατάει φρένο.
Πριν από λίγες ημέρες, η Ford σταμάτησε να δέχεται κρατήσεις για το pickup F-150 Lightning, ένα αμιγώς ηλεκτρικό όχημα που θα κυκλοφορήσει την άνοιξη.
Περίπου 200.000 ηλεκτρικά φορτηγά έχουν ζητηθεί από ένα εργοστάσιο που σχεδιάζει να βγάλει μόλις 80.000 μηχανήματα ετησίως. Ομοίως, η Ford έκλεισε το βιβλίο παραγγελιών για την υβριδική έκδοση του νέου της Maverick, του μικρού pickup.
Εν τω μεταξύ, την Παρασκευή, ο διευθύνων σύμβουλος της Ford Jim Farley έγραψε στο Twitter ότι η δαπάνη του θα τριπλασιάσει την παραγωγική ικανότητα για το άλλο ανεξέλεγκτο EV της, το Mustang Mach-E. Η εταιρεία σχεδιάζει να κατασκευάζει 200.000 ηλεκτροκίνητα Mustang ετησίως μέχρι το 2023.
Η Ford τώρα βρίσκεται αντιμέτωπη με τα προβλήματα της Tesla. Για χρόνια, ο Elon Musk έλεγε ότι ο μόνος περιορισμός στην επιχείρησή του ήταν το πόσο γρήγορα μπορούσε να κατασκευάσει αυτοκίνητα- όχι το πόσο γρήγορα μπορούσε να τα πουλήσει.
Στην πραγματικότητα, η βαθμονόμηση της παραγωγής οχημάτων πρέπει να είναι μια από τις πιο δύσκολες δουλειές στην επιχείρηση. Για να αυξήσει την παραγωγή, μια εταιρεία όπως η Ford δεν πρέπει μόνο να βρει πού μπορεί να τοποθετήσει γραμμές συναρμολόγησης, αλλά πρέπει να βρει περισσότερους εργαζόμενους και να διευρύνει την αλυσίδα εφοδιασμού της με εξαρτήματα και κομμάτια, συμπεριλαμβανομένων πολύτιμων πραγμάτων όπως τα τσιπ υπολογιστών και οι μπαταρίες των 1.000 και πλέον κιλών.
Όλα αυτά τα εμπόδια χρειάζονται μήνες, που μπορεί να είναι και χρόνια στην τρέχουσα αγορά EV. Μέχρι να γιορτάσει η Ford τους 12 μήνες πωλήσεων του Lightning, το αρχικό κύμα της ζήτησης μπορεί κάλλιστα να καταρρεύσει, ιδίως καθώς ένα πλήθος αντίπαλων οχημάτων θα βγει στους δρόμους. Και ποιος ξέρει ποια θα είναι η κατάσταση της οικονομίας.