Με εντυπωσιακό ρυθμό εξελίσσεται η διαδικασία εξηλεκτρισμού του στόλου των οχημάτων που κινούνται στους ελληνικούς δρόμους, με τα EV να αυξάνονται διαρκώς.
Το Μητρώο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών περιλαμβάνει σήμερα 3.399 αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα. Μέσα στους πρώτους μήνες του 2021 έχουν ταξινομηθεί περισσότερα οχήματα απ’ ότι στο σύνολο του 2020!
Ειδικότερα, πέρυσι ταξινομήθηκαν 1.133 αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα και φέτος, μέσα σε πέντε μήνες και τις πρώτες δύο ημέρες του Ιουνίου, ταξινομήθηκαν ήδη 1.150! Συγκεκριμένα, 875 επιβατικά αυτοκίνητα, 202 δίκυκλα, 31 τρίκυκλα επιβατικά, 11 τρίκυκλα φορτηγά και 31 φορτηγά.
Όπως χαρακτηριστικά τόνισε ο υφυπουργός Μεταφορών, Γιάννης Κεφαλογιάννης (φωτό), μιλώντας στην «Ecofest», «ο συνολικός αριθμός μπορεί να μην είναι ακόμη μεγάλος, όμως η δυναμική της ηλεκτροκίνησης είναι τόσο ισχυρή, που αναμένουμε φέτος διπλασιασμό του αριθμού των νέων ηλεκτροκίνητων οχημάτων σε σχέση με πέρυσι».
Και συνέχισε: «Τα στοιχεία καταδεικνύουν ότι οι πολίτες ανταποκρίνονται στην πρωτοβουλία της κυβέρνησης και κινούμαστε στη σωστή κατεύθυνση. Κι εμείς, στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών εργαζόμαστε για να βελτιώσουμε τις συνθήκες στο πεδίο που μας αφορά άμεσα, την υποστήριξη της χρήσης του οχήματος, σε όλο τον κύκλο ζωής του, από τον ιδιώτη ή τον επαγγελματία.
Σε αυτό εντάσσεται και η δυνατότητα χρηματοδότησης έργων ηλεκτροκίνησης και η προώθηση των Ελαφρών Προσωπικών Ηλεκτρικών Οχημάτων.
Με τον νόμο που ψηφίσαμε για τα ΣΒΑΚ και τη Μικροκινητικότητα διαμορφώθηκαν απλοί και ενιαίοι κανόνες προκειμένου οι φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, να διεκδικήσουν έργα για αστικές παρεμβάσεις που περιλαμβάνουν την ηλεκτροκίνηση, αλλά και την προσβασιμότητα και την αναβάθμιση των τοπικών συγκοινωνιών.
Επίσης, θεσπίστηκαν κανόνες κυκλοφορίας για τα ελαφρά ηλεκτροκίνητα οχήματα, αλλά και τεχνικές προδιαγραφές.
Τα πατίνια, που είχαν κατακλύσει τις πόλεις, πρέπει σήμερα να κινούνται με συγκεκριμένο όριο ταχύτητας και οι αναβάτες τους να φορούν κράνος και ανακλαστικά γιλέκα τη νύχτα.
Η οδική ασφάλεια είναι καθοριστικός παράγοντας για να εδραιωθούν ήπιες μορφές κινητικότητας στις πόλεις, όπως το ποδήλατο.
Αν δεν την εξασφαλίσουμε τα νέα μέσα θα κινδυνεύουν να απαξιωθούν στη συνείδηση των πολιτών.
Ταυτόχρονα, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών χρησιμοποιεί την εργαλειοθήκη του για την προώθηση καινοτόμων υπηρεσιών μετακίνησης,
όπως τα πιλοτικά προγράμματα για την αυτόνομη οδήγηση, αλλά και τις «on demand» υπηρεσίες μεταφορών, που θα δούμε σύντομα στην Αστυπάλαια.
Όλες αυτές οι υπηρεσίες και να νέα μέσα μεταφράζονται σε χαμηλότερους ρύπους, λιγότερη ηχορύπανση και λιγότερες άσκοπες μετακινήσεις, που επιβαρύνουν την κυκλοφορία στις πόλεις.
Η Πολιτεία οφείλει να δίνει το παράδειγμα και γι’ αυτό στον νέο διαγωνισμό για τα 800 λεωφορεία στις αστικές συγκοινωνίες Αθήνας – Θεσσαλονίκης, όλα τα οχήματα είναι σύγχρονης αντιρρυπαντικής τεχνολογίας.
Η βελτίωση της ποιότητας ζωής και η προστασία του αστικού περιβάλλοντος είναι δύο στόχοι που συνδυάζονται και αυτό είναι μια σπουδαία πρόκληση για όλους, την πολιτεία, τους θεσμούς, την κοινωνία των πολιτών και τον κάθε πολίτη ξεχωριστά».