Στο κοινό έργο “Feedbaccar”, οι ερευνητές λένε ότι έχουν επιτύχει αποδοτικότητα άνω του 90 τοις εκατό στην επαγωγική φόρτιση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, από τη σύνδεση με το δίκτυο έως τη μπαταρία.

Προκειμένου η ασύρματη φόρτιση να είναι σχεδόν εξίσου αποτελεσματική με τη συμβατική φόρτιση με καλώδιο φόρτισης, αναφέρεται στο edison.media επικαλούμενο μήνυμα του Ινστιτούτου Αυτοματισμού και Επικοινωνιών του Μαγδεμβούργου.

«Καταφέραμε να δείξουμε ότι όχι μόνο η ασύρματη αυτόματη φόρτιση των ηλεκτρικών επιβατικών αυτοκινήτων, αλλά και η επανατροφοδότηση της ενέργειας της μπαταρίας από τα οχήματα αυτά στο δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας είναι τεχνικά εφικτή χωρίς προβλήματα», τόνισε ο διευθυντής του έργου του ifak Axel Hoppe.

Προκειμένου να είναι σε θέση να μεταφέρουν ενέργεια αποτελεσματικά, οι εταίροι του έργου ανέπτυξαν διάφορα συστήματα πηνίων και εξέτασαν, μεταξύ άλλων, τις απαιτήσεις χώρου, τη θερμική και ηλεκτρική συμπεριφορά και την αποδοτικότητα.

Συνολικά, η επιλογή εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τον τύπο και τη χρήση του οχήματος, σύμφωνα με το συμπέρασμα του ifak. Το ifak συνεργάστηκε στο έργο με την Audi, τον προμηθευτή Zollner Elektronik και τον έμπορο ενέργειας E2M. Το Ομοσπονδιακό Υπουργείο Περιβάλλοντος παρείχε οικονομική υποστήριξη.

Στο μέλλον, σύμφωνα με το όραμα των εταίρων, τα οχήματα θα πρέπει όχι μόνο να κινούνται ανεξάρτητα, αλλά και να μπορούν να φορτίζουν χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση, δηλαδή ασύρματα.

«Αν σήμερα χρειάζεστε μια σύνδεση ρεύματος για ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, το καλώδιο φόρτισης θα φαίνεται σαν κατάλοιπο σε ένα μέλλον αυτόνομης οδήγησης», λέει ο Hoppe, προσθέτοντας: «Εάν το όχημα κινείται αυτόνομα, θα πρέπει επίσης να είναι σε θέση να φορτίσει χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση».

Εκτός από τη φόρτιση, η τροφοδότηση της ηλεκτρικής ενέργειας από την μπαταρία του ηλεκτρονικού αυτοκινήτου στο δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας, η λεγόμενη αμφίδρομη φόρτιση, διαδραμάτισε επίσης σημαίνοντα ρόλο.
Ωστόσο, είναι επί του παρόντος ελκυστική μόνο για λίγες εφαρμογές. Για παράδειγμα ιδιοκτήτες σπιτιού με το δικό τους φωτοβολταϊκό σύστημα. Σε διάφορα σενάρια έχει αποδειχθεί ότι αυτό θα μπορούσε να αυξήσει το ποσοστό της αυτοκατανεμόμενης ηλιακής ενέργειας από 34 έως 72 τοις εκατό. Διαφορετικά, δεν αξίζει επί του παρόντος να επιστρέφει η ηλεκτρική ενέργεια από το ηλεκτρονικό αυτοκίνητο πίσω στο δίκτυο. Αυτό που λείπει είναι μια «φθηνή και χαμηλής γραφειοκρατίας ευκαιρία».

Ένα άλλο έργο της κοινότητας Zuse αφορούσε το ζήτημα του τι μπορούν να κάνουν οι ηλιακές μονάδες στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Για το σκοπό αυτό, το Ινστιτούτο Έρευνας Ηλιακής Ενέργειας Hameln (ISFH) εξόπλισε ένα μικρό φορτηγό δρόμου με ηλιακές μονάδες στην οροφή και στα πλαϊνά.

Το αυτοκίνητο χρησιμοποίησε την ηλεκτρική ενέργεια που παρήγαγε σε μια συνολική επιφάνεια 15 τετραγωνικών μέτρων για να επεκτείνει την εμβέλειά του.

Το αποτέλεσμα ήταν εντυπωσιακό: περίπου 5.200 επιπλέον χιλιόμετρα! Και αυτό κατά την οδήγηση στη συχνά βροχερή Κάτω Σαξονία. Σύμφωνα με τους ερευνητές, θα υπήρχαν σημαντικά περισσότερα σε πιο νότιες περιοχές.

Share: