Ένας σημαντικός παράγοντας, για τον οποίο παρόλα αυτά δε γίνεται σημαντική μνεία, είναι τα ελαστικά που πρέπει να «φορούν» τα ηλεκτρικά οχήματα.
Το μεγαλύτερο θέμα για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, σε σύγκριση με τα κανονικά αυτοκίνητα, είναι το βάρος. Οι εκπομπές ρύπων μπορούν να μειωθούν μέσω ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, αλλά λόγω της απαίτησης για μια μεγαλύτερη, βαρύτερη μπαταρία, υπάρχει μεγαλύτερη φθορά στα ελαστικά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Έτσι απαιτούνται ειδικά ελαστικά με ειδική γόμα, πέλμα και διαστάσεις, προκειμένου να ανταποκριθούν στις νέες συνθήκες οδήγησης, στο αυξημένο βάρος και τις ειδικές προδιαγραφές που θα πρέπει να υπάρχουν για να μειωθεί η αντίσταση κύλισης, άρα και η κατανάλωση ενέργειας.
Από την άλλη, τα ελαστικά καλούνται να παίξουν σημαντικό ρόλο στα φρεναρίσματα που λόγω του βάρους είναι πιο επίπονα, αλλά και της αυξημένης ισχύος. Για να μπορέσουν να ανταποκριθούν στα δεδομένα της ηλεκτροκίνησης έχει μεγαλώσει η διάσταση των τροχών σε σχέση με τα αντίστοιχα συμβατικά αυτοκίνητα της ίδιας κατηγορίας.
Με αυξημένη διάσταση ουσιαστικά μεγαλώνει η απόσταση του αυτοκινήτου από το έδαφος, ώστε να προστατεύεται καλύτερα το σασί και να μπορεί να αντεπεξέλθει καλύτερα στο επιπλέον βάρος της μπαταρίας, προσφέροντας παράλληλα χαμηλότερη αντίσταση κύλισης. Όμως στον αντίποδα ανεβαίνει το κέντρο βάρους, πρόβλημα όμως που οι μηχανικοί το έχουν ξεπεράσει με την όσο το δυνατόν χαμηλότερη θέση της μπαταρίας.
Η ροπή του ηλεκτρικού κινητήρα έχει επίσης θετική και αρνητική πλευρά. Από τη μία πλευρά, σημαίνει άμεση επιτάχυνση, ενώ από την άλλη πλευρά, αυτή η υψηλή στιγμιαία ροπή δίνει επιπλέον πίεση στα ελαστικά.
Τα ηλεκτρικά οχήματα που διαθέτουν ισχυρούς κινητήρες, πρέπει να έχουν ελαστικά με πιο φαρδιά πέλματα για να επιτυγχάνεται καλύτερη πρόσφυση. Το μεγάλο πρόβλημα που έχουν να αντιμετωπίσουν οι εταιρείες κατασκευής ελαστικών είναι να κρατήσουν χαμηλά το κόστος αυτών των ελαστικών, καθώς τα υλικά που χρησιμοποιούνται είναι πιο ακριβά. Οι κατασκευαστές από την πλευρά τους καταβάλλουν κάθε προσπάθεια για να μειωθεί το κόστος έτσι ώστε να μη διαφοροποιηθεί η τελική τιμή με την αντίστοιχη των συμβατικών ελαστικών.
Η επιλογή των σωστών ελαστικών για ηλεκτρικά οχήματα είναι απαραίτητη για την απόδοση, τo φρενάρισμα και τις επιδόσεις. Μια καλή επιλογή είναι τα ελαστικά XL που έχουν αναπτυχθεί ειδικά για χρήση με βαριά φορτία.
Η αντίσταση κύλισης ενός ελαστικού αποκτά ακόμη μεγαλύτερη σημασία για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Η χαμηλότερη αντίσταση κύλισης σημαίνει αυξημένη ηλεκτρική αυτονομία και υψηλότερη απόδοση, ενώ συμβάλλει επίσης στη συνολική βιωσιμότητα του αυτοκινήτου. Περισσότερο βάρος σημαίνει επίσης μεγαλύτερη απόσταση φρεναρίσματος.
Ένα καλό ελαστικό, τέλος, μπορεί να το καλύψει αυτό, οπότε είναι σημαντικό να χρησιμοποιηθεί ελαστικό με καλύτερη δυνατή ένωση από καουτσούκ, ενώ πάντα σημαντικό είναι τα ελαστικά να μειώνουν την ένταση θορύβου.