Μέχρι το 2030, η Porsche στοχεύει να επιτύχει ουδετερότητα ως προς τον άνθρακα σε ολόκληρη τη γκάμα της. Για να το πετύχει αυτό, η εταιρεία με έδρα τη Στουτγάρδη θα βασιστεί στον εξηλεκτρισμό της γκάμας των οχημάτων της και έχει επίσης επικαιροποιήσει τα σχέδια παραγωγής και εφοδιασμού της.
Σήμερα, σχεδόν οι μισές από τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα που παράγονται κατά τη διάρκεια ολόκληρου του κύκλου ζωής ενός ηλεκτρικού οχήματος οφείλονται στη διαδικασία κατασκευής του (συμπεριλαμβανομένης της εξόρυξης των πρώτων υλών και της επεξεργασίας τους). Οι εκπομπές από τη χρήση του αυτοκινήτου εξαρτώνται κυρίως από την πηγή της ενέργειας με την οποία φορτίζεται το αυτοκίνητο.
Η μπαταρία είναι ο μεγαλύτερος συντελεστής των εκπομπών που σχετίζονται με τη διαδικασία παραγωγής ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, καθώς αντιπροσωπεύει το 40% του διοξειδίου του άνθρακα που εκπέμπεται κατά την κατασκευή.
Σύμφωνα με την Porsche, το μέγεθός της πρέπει να είναι το κατάλληλο για να συνδυάσει μια γκάμα που ανταποκρίνεται στις προσδοκίες των πελατών και ένα μειωμένο αποτύπωμα άνθρακα.
Η εταιρεία ανέλυσε τις προτεραιότητες των πελατών της, οι οποίοι συνήθως διανύουν λιγότερα από 80 χιλιόμετρα την ημέρα και το 80% των εβδομαδιαίων διαδρομών τους είναι μικρότερες από 450 χιλιόμετρα. Από την άλλη πλευρά, οι ιδιοκτήτες της Porsche απαιτούν επίσης καλές δυναμικές επιδόσεις, οι οποίες δεν συνδέονται πάντα με ένα μεγάλο πακέτο.
Σύμφωνα με τις προσομοιώσεις που πραγματοποίησε η μάρκα, ένα Taycan Turbo S με μπαταρία 85,1 kWh και βάρος 2.419 kg θα μπορούσε να ολοκληρώσει έναν γύρο στο Nürburgring σε 7:39,5 λεπτά. Εάν η χωρητικότητα του πακέτου μειωθεί στις 70 kWh, το βάρος θα μειωθεί στα 2.310 kg, αλλά θα χρειαστεί επτά δέκατα του δευτερολέπτου περισσότερο για να ολοκληρώσει έναν γύρο.
Το χαμηλότερο βάρος θα μεταφράζεται σε 0-100 km/h 0,02 δευτερόλεπτα ταχύτερα (2,9 δευτερόλεπτα), αλλά τα 0-200 km/h θα χρειαστούν επιπλέον οκτώ δέκατα του δευτερολέπτου (9,51 δευτερόλεπτα). Συνεπώς, η Porsche θεωρεί ότι η εξοικονόμηση βάρους δεν αντισταθμίζει τη χαμηλότερη χωρητικότητα. Τι θα συνέβαινε με μπαταρίες μεγαλύτερης χωρητικότητας;
Με μια μπαταρία 100 kWh, θα προστεθούν 107 kg σε σύγκριση με το όχημα αναφοράς. Ο χρόνος γύρου θα αυξηθεί σε 7:42,4 λεπτά και η επιτάχυνση θα είναι πιο αργή (0-100 km/h σε 3,04 δευτερόλεπτα και 0-200 km/h σε 9,71 δευτερόλεπτα). Με μια μπαταρία 130 kWh αυτό το αποτέλεσμα θα ήταν ακόμη πιο έντονο, καθώς το αυτοκίνητο θα ζύγιζε 2.743 κιλά και ο χρόνος γύρου θα έφτανε τα 7:48,2 λεπτά. Η επιτάχυνση θα ήταν επίσης σημαντικά χειρότερη (0-100 km/h σε 3,28 δευτερόλεπτα και 0-200 km/h σε 10,48 δευτερόλεπτα).
Αν και μια μικρή μπαταρία είναι η καλύτερη επιλογή για τη μείωση των εκπομπών κατά τη διαδικασία παραγωγής, μια μεσαίου μεγέθους μπαταρία προσφέρει την καλύτερη δυναμική οδήγησης. Αναζητώντας μια ισορροπία μεταξύ εμβέλειας, επιδόσεων και βιωσιμότητας, η Porsche κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η ιδανική χωρητικότητα είναι περίπου 100 kWh.
Η μάρκα εκτιμά ότι τα ηλεκτροκίνητα οχήματα δεύτερης γενιάς θα εκπέμπουν ένα τέταρτο λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα κατά τη διάρκεια του κύκλου ζωής τους σε σχέση με τα σημερινά οχήματα. Οι νέες τεχνολογίες μπαταριών θα συμβάλουν επίσης στη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα βελτιώνοντας τη συνολική απόδοση των αυτοκινήτων.