Η Porsche 911, η ναυαρχίδα, το πιο διάσημο και το πιο αγαπημένο μοντέλο της γερμανικής εταιρείας, θα πρέπει να… συμβιβαστεί με την οικολογική μετάβαση.

Δεν θα είναι εύκολη η μετατροπή από βενζινοκίνητο σε αμιγώς ηλεκτρικό, και υπάρχουν πολλά θέματα που θα πρέπει να επιλύσουν οι σχεδιαστές: από τον τύπο της μπαταρίας και τη θέση της, μέχρι το πιο ανησυχητικό, που είναι η διατήρηση της σπορ ψυχής ενός αυτοκινήτου, του οποίου η επιτυχία περιστρέφεται σε μεγάλο βαθμό γύρω από τον θρυλικό κινητήρα του.

Προς το παρόν, δεν έχουν προκύψει επίσημα νέα σχετικά με την εξέλιξη της ηλεκτροκίνητης 911. Η Porsche έχει πατήσει δυνατά το πεντάλ της ηλεκτροκίνησης με την Taycan και την Mission R. Το χρονοδιάγραμμα για τα νέα plug-in μοντέλα φαίνεται να έχει ήδη αποφασιστεί: πρώτα η Macan, η μόνη που έχει επιβεβαιωθεί επίσημα για το 2023, στη συνέχεια η Cayman και η Cayenne (2024) και τέλος η Panamera (το αργότερο το 2027).

Και η 911; Σύμφωνα με φήμες, ο κατασκευαστής σχεδιάζει μια νέα γενιά του εμβληματικού αυτοκινήτου της Porsche με θερμικό κινητήρα, την 994, η οποία θα φτάσει το 2026. Είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα διαθέτει υβριδικούς κινητήρες, αλλά όχι plug-in, με μια νέα έκδοση του 6κύλινδρου κινητήρα μπόξερ που θα μπορούσε να φτάσει τα 3,4 λίτρα.

Αλλά το πραγματικό άλμα προς τα εμπρός αναμένεται να γίνει γύρω στο 2028 με την άφιξη της 998, της πρώτης πλήρως ηλεκτρικής Porsche 911, η οποία πιθανότατα θα προσφέρεται παράλληλα με την υβριδική 994 για μερικά χρόνια.

Μέχρι τότε, οι τεχνολογίες των μπαταριών αναμένεται να έχουν σημειώσει μεγάλη πρόοδο, με συσσωρευτές στερεάς κατάστασης που θα μπορούν να παρέχουν 80% μεγαλύτερη εμβέλεια από ό,τι σήμερα. Σημαντική πρόοδος αναμένεται επίσης στους χρόνους ανεφοδιασμού, καθώς εκτιμάται ότι η φόρτιση της μπαταρίας από το 5% στο 80% διαρκεί έξι λεπτά.

Όσον αφορά την πλατφόρμα της μελλοντικής ηλεκτρικής Porsche 911, όλα είναι ακόμα αβέβαια: η Porsche θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει εκείνη της επόμενης ηλεκτρικής Cayman, που έχει προγραμματιστεί για το 2024, ή να επιλέξει μια εντελώς νέα αρχιτεκτονική.

Ένα από τα κύρια προβλήματα είναι το πού θα τοποθετηθούν οι μπαταρίες. Είναι ένας πραγματικός πονοκέφαλος για τους μηχανικούς, οι οποίοι έχουν πειραματιστεί μέχρι στιγμής με μια πίσω προεξοχή αντί για τον κινητήρα, παρόλο που γνωρίζουν ότι δεν μπορούν να το κάνουν, επειδή για λόγους ασφαλείας οι μπαταρίες πρέπει να τοποθετηθούν εντός του μεταξονίου.

Μια λύση, όπως πρότεινε ο διευθυντής έρευνας και ανάπτυξης της Porsche Michael Steiner σε συνέντευξή του στο αυστραλιανό περιοδικό Wheels, θα μπορούσε να είναι η διάταξη των μονάδων σε σχήμα Τ: η μεγαλύτερη πίσω από τα καθίσματα και οι υπόλοιπες τοποθετημένες ανάμεσά τους για να σχηματίσουν ένα τούνελ.

Share: