Η Ελλάδα είναι μια χώρα με ιδιαίτερα ήπιο κλίμα σε σύγκριση με πολλές χώρες. Τα ζεστά καλοκαίρια και οι δροσεροί χειμώνες δεν είναι ούτε κατά διάνοια τόσο ακραία όσο σε ορισμένες περιοχές της Βόρειας και Ανατολικής Ευρώπης.

Ωστόσο, οι θερμοκρασίες υπό το μηδέν -ιδιαίτερα τη νύχτα- είναι συνηθισμένες, ειδικά σε ορεινές περιοχές αλλά ακόμα και στις πόλεις κατά τη διάρκεια του Ιανουαρίου και του Φεβρουαρίου, με την πιθανότητα χιονιού κατά τη διάρκεια ιδιαίτερα ψυχρών περιόδων.

Οι παγωμένες θερμοκρασίες δεν φέρνουν μαζί τους μόνο πάγο και χιόνι, αλλά επηρεάζουν επίσης τον τρόπο οδήγησης και τις επιδόσεις των αυτοκινήτων.

Ειδικά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα επηρεάζονται από το κρύο, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν λειτουργούν σε παγωμένες συνθήκες. Η Νορβηγία, μία από τις χώρες που υιοθέτησαν την ηλεκτροκίνηση σε πολύ μεγάλο βαθμό, έχει πολύ πιο δύσκολους χειμώνες από την Ελλάδα. Έτσι, αν μπορούν να λειτουργήσουν στη Νορβηγία, θα τα καταφέρουν μια χαρά και εδώ.

Η μεγαλύτερη επίδραση που έχει ο κρύος καιρός στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι η μείωση της μέγιστης αυτονομίας τους. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι οι χαμηλές θερμοκρασίες επηρεάζουν αρνητικά τις μπαταρίες που χρησιμοποιούνται για την αποθήκευση της ηλεκτρικής ενέργειας. Με απλά λόγια, οι μπαταρίες βασίζονται σε χημικές αντιδράσεις για την απορρόφηση και την απελευθέρωση της ηλεκτρικής ενέργειας.

Οι χαμηλές θερμοκρασίες επιβραδύνουν αυτές τις αντιδράσεις, γεγονός που με τη σειρά του μειώνει την απόδοση της μπαταρίας. Οι μπαταρίες ιόντων λιθίου  λειτουργούν όταν τα ιόντα λιθίου μετακινούνται από την άνοδο στην κάθοδο της μπαταρίας, μια διαδικασία που δημιουργεί ηλεκτρική ενέργεια. Το κρύο επιβραδύνει αυτή τη διαδικασία και περιορίζει την απόδοση της μπαταρίας.

Για παράδειγμα, η Renault λέει ότι το ZOE μπορεί να διανύσει έως και 440 χιλιόμετρα αν ταξιδεύετε με σταθερά 55 χλμ/ώρα όταν η εξωτερική θερμοκρασία είναι 20 βαθμοί Κελσίου. Εάν η θερμοκρασία πέσει στους -15 βαθμούς Κελσίου, τότε το ίδιο αυτοκίνητο, ταξιδεύοντας με την ίδια ταχύτητα, θα κάνει μόλις 360 μίλια. Φυσικά, όσο πιο γρήγορα κινείστε, τόσο μειώνεται η αυτονομία, ειδικά σε θερμοκρασίες υπό το μηδέν.

Ένα άλλο αποτέλεσμα του κρύου καιρού είναι ότι οι ταχύτητες φόρτισης από τους δημόσιους σταθμούς ταχείας φόρτισης μπορεί να είναι πιο αργές. Η Tesla επισημαίνει ότι ο εξαιρετικά ψυχρός καιρός μπορεί να οδηγήσει σε χαμηλότερη ταχύτητα φόρτισης στους σταθμούς Supercharger της, και το ίδιο μπορεί να ισχύει και για τα δημόσια σημεία φόρτισης άλλων παρόχων.

 

Πρέπει να ανησυχώ όταν οδηγώ ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο το χειμώνα;

Εκτός από το να παρακολουθείτε την προβλεπόμενη εμβέλεια του αυτοκινήτου σας, καθώς και τις καιρικές και οδικές συνθήκες, δεν υπάρχουν πολλά για να ανησυχείτε.

Θα πρέπει να έχετε υπόψη σας, ωστόσο, ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι γενικά βαρύτερα από τα βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα μοντέλα. Αυτό σημαίνει ότι οι ολισθήσεις τους μπορεί να είναι πιο δύσκολο να ελεγχθούν, οπότε είναι ακόμη πιο σημαντικό να οδηγείτε αργά και προσεκτικά σε κακές συνθήκες.

Αυτό μπορεί, φυσικά, να μετριαστεί με την επένδυση σε ένα καλό σετ χειμερινών ελαστικών για το αυτοκίνητό σας, το οποίο είναι εξίσου σημαντικό για ένα ηλεκτρικό ή υβριδικό αυτοκίνητο όσο και για ένα αμιγώς βενζινοκίνητο ή πετρελαιοκίνητο.

Share: