Κομβικό ερώτημα που απασχολεί κάθε ιδιοκτήτη ή επίδοξο αγοραστή EV είναι γη πραγματική εμβέλεια του οχήματος.

Το InsideEVs, πραγματοποίησε μια εμπεριστατωμένη δοκιμή όπου συγκέντρωσε τα 12 ηλεκτρικά αυτοκίνητα που είναι εξοπλισμένα με τις μπαταρίες με τη μεγαλύτερη χωρητικότητα, τα οποία μπορούν να αγοραστούν στην ευρωπαϊκή αγορά.

Με στόχο τη μέτρηση της ενεργειακής κατανάλωσης και της εμβέλειας των διαφόρων οχημάτων μηδενικών εκπομπών στον αυτοκινητόδρομο που κυκλώνει την πρωτεύουσα της Ιταλίας, τον περίφημο Grande Raccordo Anulare A90 στη Ρώμη, σε έναν δρόμο ανοιχτό στην κυκλοφορία και υπό τις ίδιες συνθήκες για όλους τους συμμετέχοντες σε αυτή τη δοκιμή, τα μέσα ενημέρωσης μέτρησαν την ενεργειακή κατανάλωση και την εμβέλεια των διαφόρων οχημάτων μηδενικών εκπομπών.

Τα αυτοκίνητα που συμμετείοχαν σρτη διαδικασία ήταν τα Audi Q4 Sportback 40 e-tron, BMW iX xDrive50, Ford Mustang Mach-E Extended Range AWD, Hyundai Ioniq 5 RWD Evolution, Jaguar I-Pace EV400 AWD, Kia EV6 AWD, Mercedes EQS 580 4Matic, Porsche Taycan Cross Turismo Turbo S, Skoda Enyaq iV 80 iV, Tesla Model Y Long Range, Volkswagen ID.4 Pro Performance κξαι Volvo XC40 P8 Recharge.

Κάθε γύρος στον περιφερειακό δρόμο της ιταλικής πρωτεύουσας ισοδυναμεί με 68,2 χιλιόμετρα. Τα αυτοκίνητα οδηγήθηκαν στην “κανονική” λειτουργία χωρίς τη χρήση της λειτουργίας ECO.

Ο κλιματισμός ήταν ρυθμισμένος στους 22°C και η επιδιωκόμενη ταχύτητα κίνησης ήταν 130 km/h (110 km/h στις διαδρομές κάτω από τις σήραγγες). Μόλις έφτανε το 5% της υπολειπόμενης φόρτισης, κάθε οδηγός μπορούσε να εγκαταλείψει το Grande Raccordo Anulare και να μεταβεί στον πλησιέστερο σταθμό φόρτισης, όπου θα έλεγχε τα δεδομένα που παρείχε ο ενσωματωμένος υπολογιστής του οχήματος.

Η δοκιμή διεξήχθη σε μια βροχερή ημέρα με εξωτερική θερμοκρασία που κυμαινόταν από 11°C έως 14°C. Ιδού, λοιπόν, τα αποτελέσματα της δοκιμής αυτονομίας.

 

EV

Γύροι που ολοκλήρωσε

Εμβέλεια

Εμβέλειας WLTP

Διαφορά

Μπαταρία

BMW iX xDrive50

6,10

416 km

630 km

-34%

105,2 kWh

Mercedes EQS 580 4Matic*

5,78

394 km

673 km

-41%

107,8 kWh

Tesla Model Y Long Range

5,60

382 km

507 km

-25%

70,0 kWh

Ford Mustang Mach-E Extended Range AWD

5,57

380 km

540 km

-30%

88,0 kWh

Skoda Enyaq iV 80 iV

5,10

348 km

537 km

-35%

77,0 kWh

Audi Q4 Sportback 40 e-tron

5,01

342 km

534 km

-36%

76,6 kWh

Kia EV6 AWD

4,85

331 km

506 km

-35%

77,4 kWh

Volkswagen ID.4 Pro Performance

4,84

330 km

520 km

-37%

77,0 kWh

Hyundai Ioniq 5 RWD Evolution

4,76

325 km

485 km

-33%

72,6 kWh

Porsche Taycan Cross Turismo Turbo S

4,65

317 km

419 km

-24%

83,7 kWh

Jaguar I-Pace EV400 AWD*

4,56

311 km

470 km

-34%

84,7 kWh

Volvo XC40 P8 Recharge*

4,18

285 km

416 km

-31%

75,0kWh

Όσον αφορά στα αποτελέσματα της κατανάλωσης, είχαν ως εξής:

 

EV

Μέση κατανάλωση kWh/100 km

Απόδοση

Βάρος

Ελαστικά

Tesla Model Y Long Range

17,4

441 CV

2.000 kg

255/45 R19 104W

Skoda Enyaq iV 80 iV

21,0

204 CV

2.107 kg

235/55 R19 105W

Hyundai Ioniq 5 RWD Evolution

21,2

218 CV

1.985 kg

235/55 R19 105W

Audi Q4 Sportback 40 e-tron

21,3

204 CV

2.120 kg

235/45 R21 101T A0

Ford Mustang Mach-E Extended Range AWD

22,0

351 CV

2.250 kg

225/55 R19 103V XL

Kia EV6 AWD

22,2

325 CV

2.090 kg

235/55 R19 105V

Volkswagen ID.4 Pro Performance

22,5

204 CV

2.124 kg

235/45 R21 101T

BMW iX xDrive50

24

523 CV

2.585 kg

255/50 R21 109Y XL

Volvo XC40 P8 Recharge

25

408 CV

2.188 kg

235/45 R20 100V

Porsche Taycan Cross Turismo Turbo S

25,1

761 CV

2.395 kg

265/35 R21 101Y – 305/30 R21 104Y

Jaguar I-Pace EV400 AWD

25,6

400 CV

2.208 kg

245/50 R20 105V

Mercedes EQS 580 4Matic

26

523 CV

2.585 kg

255/45 R20 105Y o V

 

Share: